27 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

USA chcą, aby linie lotnicze zwiększyły pomoc dla pasażerów unieruchomionych i opóźnionych

USA chcą, aby linie lotnicze zwiększyły pomoc dla pasażerów unieruchomionych i opóźnionych

WASZYNGTON (Reuters) – Sekretarz ds. Transportu Pete Buttigieg wezwał 10 największych amerykańskich linii lotniczych, aby zrobiły więcej, aby pomóc unieruchomionym i opóźnionym pasażerom, i ostrzegł, że rząd może przyjąć nowe przepisy.

W ogłoszonych w piątek listach do dyrektorów generalnych głównych, regionalnych i tanich linii lotniczych, Buttigieg powiedział, że kierownictwo (USDOT) „rozważa opcje” napisania nowych przepisów, „które rozszerzą prawa pasażerów linii lotniczych”.

Wezwał linie lotnicze do oceny planów obsługi klienta, „aby upewnić się, że () zapewniają odpowiednie udogodnienia i usługi, aby pomóc pasażerom w pokryciu wydatków i niedogodności spowodowanych opóźnieniami i odwołaniami”. Zwrócił się również do linii lotniczych o „zapewnienie co najmniej bonów na posiłki w przypadku opóźnień o 3 godziny lub więcej oraz akademików dla pasażerów, którzy muszą czekać przez noc na lotnisku z powodu zakłóceń pozostających pod kontrolą przewoźnika”.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Niektóre amerykańskie linie lotnicze oferują posiłki lub pokoje hotelowe, jeśli anulują lub przełożą lot, jeśli są odpowiedzialne za zakłócenia, ale nie są do tego prawnie zobowiązane. Pasażerowie często nie są świadomi polityki linii lotniczych.

Duże linie lotnicze i komercyjna grupa lotnicza nie od razu skomentowały.

W swojej wiadomości Buttigieg powiedział, że docenia kroki podjęte przez linie lotnicze w celu poprawy usług, ale dodał, że „poziom zakłóceń, jakich doświadczyli Amerykanie tego lata, jest nie do przyjęcia”.

Powiedział, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy „prawie 24% krajowych lotów amerykańskich linii lotniczych było opóźnionych, a 3,2% odwołanych”. W tym roku wzrosły skargi pasażerów linii lotniczych do USDOT.

Do 2 września USDOT planuje stworzyć „interaktywny pulpit nawigacyjny” dla podróżnych, aby porównać „usługi lub udogodnienia zapewniane przez każdą z dużych amerykańskich linii lotniczych, gdy odwołania lub opóźnienia są spowodowane okolicznościami pozostającymi pod kontrolą linii lotniczej”.

READ  Wahania cen ropy na podstawie raportu, że Zjednoczone Emiraty Arabskie rozważają opuszczenie OPEC

Buttigieg i główne amerykańskie linie lotnicze często ścierały się tego lata o to, kto jest odpowiedzialny za dziesiątki tysięcy opóźnień i odwołań lotów. Spotkał się wirtualnie z dyrektorami generalnymi linii lotniczych przed pracowitym weekendem podróżniczym 4 lipca, aby zmusić ich do lepszych wyników, ustalenia bardziej realistycznych harmonogramów i powiedział, że branża lotnicza jest w dużej mierze odpowiedzialna za nieszczęścia związane z podróżami.

Buttigieg spotkał się z presją ze strony amerykańskich prawodawców, którzy chcą, aby zrobił więcej, aby zmusić linie lotnicze do świadczenia lepszych usług.

Linie lotnicze informują, że dobrowolnie zmniejszyły liczbę lotów w celu poprawy obsługi, zwiększyły zatrudnienie i twierdzą, że nieodpowiedni personel kontroli ruchu lotniczego rutynowo wpływa na loty.

W poniedziałek setki lotów zostało opóźnionych na trzech głównych lotniskach w rejonie Nowego Jorku po tym, jak Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zgłosiła problemy kadrowe i stwierdziła, że ​​opóźnienia mogą wynieść „blisko dwóch godzin”.

USDOT opracowuje szereg nowych przepisów dla konsumentów linii lotniczych, w tym wymóg zwrotu pieniędzy za opóźniony bagaż. W czerwcu agencja ostrzegła, że ​​może uniemożliwić liniom lotniczym pobieranie dodatkowych opłat, aby umożliwić małym dzieciom siedzenie obok towarzyszących im członków rodziny.

Buttigieg powiedział Reuterowi w przeszłości, że przepisy dotyczące amerykańskich linii lotniczych muszą zostać „zaktualizowane” i zauważył, że USDOT zakończył 10 dochodzeń w sprawie odzyskiwania pasażerów linii lotniczych i kontynuuje działania egzekucyjne. Zasugerowano również, aby skodyfikować długoletnią interpretację USDOT, zgodnie z którą brak zwrotu kosztów w przypadku odwołania lub istotnej zmiany przez linię lotniczą lotu do USA stanowi nieuczciwą praktykę.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Wiadomości Davida Shepardsona. Montaż przez Marka Heinricha i Mike’a Harrisona

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.