4 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Trasa koncertowa po Polsce – Kolejny wielki sukces Chóru Coulidanus

Trasa koncertowa po Polsce – Kolejny wielki sukces Chóru Coulidanus



Chór Gaulitanus z Gozo niedawno wrócił z Polski, gdzie odbył się 22n.d Przedsięwzięcie zagraniczne. Tak naprawdę pomiędzy 6Cz i 10Cz W grudniu chór wziął udział w VIII edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. prof. Józefa Świdera. Pierwszy wyjazd Chóru do Polski odbył się ze Śląskim Chórem Kameralnym Ad Libitum i Izabelą Zielecką-Panek, dyrektor artystyczną Festiwalu im. Józefa Świdra.

Chór Coulidanus, prowadzony przez swojego kompozytora Colina Attarda, dał 3 własne koncerty i zgodnie ze swoją ambasadorską rolą repertuar składał się wyłącznie z muzyki maltańskiej, głównie w języku maltańskim. Po raz kolejny dobór repertuaru maltańskiego – który zawsze był wprowadzany przez maestro i nadawał kontekst – cieszył się ogromnym zainteresowaniem publiczności, która była na koncertach, a która stała i biła brawa.

Wykonywane pieśni były zróżnicowane, od utworów sakralnych (w języku łacińskim) po na wpół religijne i na wpół folklorystyczne (w języku maltańskim). Kompozycje Colina Attarda wieńczą jego Magnificat, The Sanctus i Agnes Dei, Missa Brevis na cześć Joannisa Pauli II, 2 części Giuseppe da' Nazareth, Ninny… Ninny, a także 2 pieśni Is-Sultana. Wykonywane przez tal-Paċi i Warda Sbejħa tar-Praħaall. Pierre Louis Attard wystąpił ze swoim O Salutaris Hostia, Giuseppe Caruana ze swoimi zapadającymi w pamięć piosenkami Fil-Ħlewwa ta' Mejjo oraz Innu ta' Filgògu i Innu ta' Filgħaxija (w aranżacji na refren a cappella) oraz C. Lapsi i El-Imnarja rutyna Carmelo Bass ze sprężystym, półfolkowym wokalem bez akompaniamentu.

Główną solistką chóru była sopranistka Annabelle Zammit, a innymi solówkami dzielili się sopranistka Georgina Cauci, sopranistka Antonella Bortelli, tenor Christian Dandy i bas Ian Grech.

Pierwszy koncert chóru odbył się w zabytkowej barokowej sali klasztoru św. Bernardynów w samym centrum Krakowa. Drugie odbyło się w kościele ewangelicko-augsburskim w Ustroniu. Na zakończenie programu część członków Śląskiego Chóru Kameralnego ad libitum dołączyła do Chóru Caulidanus, aby wspólnie wykonać polski numer „Ojkowski Dome”. Następnie członkowie obu chórów zjedli kolację w sali parafialnej, po czym udali się do słynnego Browaru Ustro, gdzie spędzili wieczór degustując wyjątkowe piwa i alkohole, których gospodarzem była dyrekcja browaru.

READ  Minister mówi, że Polska jest gotowa, jeśli Rosja odetnie dostawy ropy, jeśli dostępne będą alternatywne dostawy

Trzeci koncert odbył się w kościele Anioła Stróża na Korsyce. Tutaj chór, nawet na lunch i poczęstunek, gościł Gorzyckie Centrum Kultury i jego dyrektor Bibianna Dawid. W uznaniu bardzo entuzjastycznego przyjęcia publiczności i mecenasów chór wykonał polską piosenkę Blinie's Olso. Artystyczne poświęcenie Coulidanusa zakończyło się wielkim finałem ceremonii. Odbył się w Wielkim Kościele Jezusa Chrystusa w Cieszynie, siedzibie festiwalu, i wzięło w nim udział 11 chórów – niektóre z nich były rzeczywiście premierami – ze Słowacji, Łotwy, Ukrainy i Polski. Ostatniego wieczoru wszyscy biorący udział w programie śpiewacy włączyli się w polską piosenkę Blinie's Olso, po czym każdy chór zaprezentował swój numer indywidualnie. Caulidanus wykonał tutaj składankę półludowych utworów Carmelo Pace'a.

Pomimo wielu artystycznych wysiłków i prób Chór Koulidanus odwiedził Kraków, Oświęcim, Sissin – historyczne miasto graniczne, w połowie polskie, w połowie czeskie – i Czechy. Republika Ostrawy i okolice.

Urok tej szczególnej trasy koncertowej polega na tym, że uświetnią ją najsurowsze warunki śniegowe podczas całej wizyty – prawdziwie wyczekiwane „Białe Święta Bożego Narodzenia”!

www.gaulitanus.com