Słońce świeciło jaśniej, gdy była Toyota Supra dostawała ręczną skrzynię biegów. Brak manetki zmiany biegów sprawił, że sportowe Halo Toyoty zniknęło z drogi wielu entuzjastom i chociaż nadal świetna maszynaZawsze czułem, że czegoś brakuje. Dziś to się zmienia, ponieważ Toyota w końcu potwierdza, że manualna Supra jest prawdziwa — dla niektórych kupujących.
Najpierw dobra wiadomość. Toyota twierdzi, że dołożyła wszelkich starań, aby zaprojektować tę skrzynię biegów i sprawić, by dobrze współpracowała z sześciocylindrowym rzędowym turbodoładowaniem BMW. BMW nie oferuje tego silnika z instrukcją obsługi, więc Toyota musiała zacząć od zera, aby stworzyć manualną Suprę. To tylko część tego, co musiał zrobić producent samochodów, Z komunikatu prasowego Toyoty:
Zespół inżynierów zmodyfikował istniejącą obudowę przekładni, wał napędowy i przekładnię zębatą oraz usunął niechciane elementy, takie jak wiązka audio, co zmniejszyło wagę. Sercem przekładni jest nowo zaprojektowane sprzęgło o dużej średnicy ze wzmocnioną sprężyną membranową. Dzięki większej powierzchni tarcia i mocniejszej sprężynie, ten nowy element ma wysoką moc odpowiednią do użytku z silnikiem GR Supra o wysokim momencie obrotowym.
Nowo opracowana sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest również wyposażona w nową, programowaną programowo inteligentną manualną skrzynię biegów (iMT), która nadaje priorytet sportowym osiągom. Gdy bieg jest podniesiony, parametry są dostosowywane w celu optymalizacji momentu obrotowego silnika w momencie włączenia i zwolnienia sprzęgła; Na niższych biegach oprogramowanie jest dostrojone pod kątem stałej wydajności. iMT jest ustawiony domyślnie, ale jeśli kierowca tak woli, można go wyłączyć w trybie Sport.
Aby uniknąć powolnego startu i poczucia niskiego przyspieszenia, przełożenie przekładni głównej zostało skrócone z 3,15 (w automatycznym GR Supra) do 3,46 (w GR Supra MT). Rezultatem jest responsywność i biegi w sam raz dla osiągów samochodu sportowego.
Brano też pod uwagę ergonomię – zrobienie miejsca dla przewodnika w samochodzie, który nie był oryginalnie obsługiwany, może być rodzajem niedźwiedzia. Powrót z Toyoty:
Szczególną uwagę zwrócono również na sposób umieszczenia ręcznej skrzyni biegów w kokpicie kierowcy. Przełożenie dźwigni jest specjalnie dostrojone, aby zmniejszyć wysiłek wymagany do zmiany i włączenia biegu wstecznego. Natomiast waga i kształt 200-gramowej gałki zmiany biegów zostały precyzyjnie określone, podobnie jak jakość samej dźwigni zmiany biegów. Ergonomia była również naszym priorytetem, ze zmodyfikowanym położeniem konsoli i selektora trybu jazdy, aby zapewnić 1,7 cala prześwitu między gałką zmiany biegów a panelem sterowania.
G/O Media może otrzymać prowizję
Toyota nie ogłosiła cen manualnej Supry. Ta wiadomość pojawi się jesienią tego roku, na krótko przed pojawieniem się modeli 2023 w salonach.
Oto problem: ta sześciobiegowa skrzynia nie będzie oferowana w czterocylindrowej Suprze o pojemności 2,0 litra w żadnej pojemności. Szczerze mówiąc nie wiem, czy instrukcja mogłaby uratować ten samochód; Nie wiem, czy cokolwiek może przynajmniej ocalić Suprę, kiedy jest GR 86 i teraz Długo oczekiwana Corolla GR Obecny również w asortymencie Toyoty. Mój kolega Steve uważa, że nikt nie zawracałby sobie głowy kupnem Supry 2.0 z dowodami przeciwko takim opcjom i prawdopodobnie ma rację.
Dla mnie dowód na 3.0 sprawia, że 2.0 Supra jest gorszą propozycją niż było, autem Żyje w cieniu swojego starszego brata. Prawdopodobnie istnieje tylko jako baza dla modów, ale ilu właścicieli 2.0 i tak robi zamiany 2JZ? Jestem za tanim wejściem do osiągów – szczególnie dla tych, którzy są wystarczająco wykwalifikowani, aby nadrobić różnicę w kompresji – ale 2.0 jest tylko o 8000 USD mniej niż 3.0, który jest flagowym modelem Toyoty. Powinien to być samochód sportowy wszelkiego rodzaju.
Toyota zaoferuje również limitowaną edycję podręcznika Supra o nazwie A91-MT. Zbudowanych zostanie tylko 500 egzemplarzy Supra, z wymaganą skrzynią biegów i własnym koniakiem wyłącznie w Ameryce Północnej. Bez względu na to, który model zamówisz w Suprze, jeśli wybierzesz swój model z dźwignią zmiany biegów, dostaniesz z tyłu czerwony znaczek „Supra”, aby wszyscy wiedzieli, że kupiłeś najlepszą Suprę – i może przekręć nóż trochę gdy ktoś stoi w poprzedniej suprze.tylko automatycznie.

. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.

More Stories
Microsoft poprawia wydajność procesora Ryzen dzięki najnowszej aktualizacji systemu Windows 11
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni