5 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Tesla wycofuje 2 miliony samochodów, aby ograniczyć korzystanie z funkcji autopilota po prawie 1000 wypadkach

Tesla wycofuje 2 miliony samochodów, aby ograniczyć korzystanie z funkcji autopilota po prawie 1000 wypadkach

Kolacja Allison / Getty Images

Samochód Tesli Model 3.


Nowy Jork
CNN

Tesla wycofuje prawie 2 miliony swoich pojazdów na amerykańskich drogach, aby ograniczyć korzystanie z funkcji autopilota po dwuletnim dochodzeniu prowadzonym przez amerykańskie organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa w sprawie prawie 1000 wypadków, w których doszło do ujawnienia tej funkcji.

Ograniczenia dotyczące autopilota są ciosem dla wysiłków Tesli zmierzających do promowania swoich samochodów wśród nabywców skłonnych zapłacić więcej, aby ich samochody prowadziły za nich.

Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stwierdziła, że ​​system autopilota może dawać kierowcom fałszywe poczucie bezpieczeństwa i może łatwo zostać nadużyty w niektórych niebezpiecznych sytuacjach, gdy technologia Tesli może nie być w stanie bezpiecznie poruszać się po drodze. Bezprzewodowa aktualizacja oprogramowania zapewni kierowcom Tesli więcej ostrzeżeń, gdy nie będą zwracać uwagi na drogę, gdy włączona jest funkcja „Autosteer” autopilota. Jak wynika z oświadczenia NHTSA, powiadomienia te będą przypominać kierowcom o konieczności trzymania rąk na kierownicy i zwracania uwagi na drogę.

Po wycofaniu pojazdy Tesli z włączoną funkcją Autosteer będą rutynowo sprawdzać poziom uwagi kierowcy – i mogą wyłączyć tę funkcję – gdy oprogramowanie wykryje, że kierowca nie zwraca uwagi, gdy pojazd zbliża się do punktów kontroli ruchu lub gdy znajduje się poza autostradą, gdy tak nie jest. Do prowadzenia samochodu wystarczy sam system Autosteer.

Wycofanie zostało ujawnione w A Wiadomość do Tesli Opublikowane przez NHTSA, która twierdzi, że Tesla zatwierdziła od wtorku aktualizację oprogramowania, która ograniczy korzystanie z funkcji automatycznego sterowania, jeśli kierowca wielokrotnie nie wykaże, że chce wznowić kontrolę nad pojazdem, gdy funkcja jest włączona.

Tesla opracowuje funkcje wspomagające kierowcę, w tym autopilota i tak zwane „pełne samodzielne prowadzenie pojazdu”, co według Tesli sprawi, że jazda będzie bezpieczniejsza niż w samochodach obsługiwanych wyłącznie przez ludzi. Jednak NHTSA bada raporty o wypadkach z udziałem autopilota i jego funkcji od ponad dwóch lat.

Wezwanie nadeszło dwa dni po opublikowaniu szczegółowego śledztwa Poczta Waszyngtońska W wyniku tej analizy stwierdzono co najmniej osiem poważnych wypadków, w tym kilka śmiertelnych, podczas których w ogóle nie należało włączać funkcji autopilota.

W instrukcjach obsługi Tesli czytamy: „Autosteer jest przeznaczony do użytku wyłącznie na autostradach i drogach o ograniczonym dostępie, przy w pełni uważnym kierowcy”. Firma forsowała jednak pogląd, że funkcje wspomagania kierowcy pozwalają samochodom bezpiecznie podejmować większość decyzji dotyczących jazdy, nawet poza tymi drogami.

Jednakże dochodzenie NHTSA wykazało kilka incydentów, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku lat, co sugeruje, że funkcje te nie odpowiadają ich nazwom, takim jak autopilot i pełna samodzielność.

„W pewnych okolicznościach, gdy włączone jest automatyczne sterowanie, widoczność i zakres elementów sterujących funkcjami może nie wystarczyć, aby zapobiec niewłaściwemu użyciu przez kierowcę” – stwierdził organ regulacyjny ds. bezpieczeństwa w swoim piśmie do Tesli. [of the feature.]Kiedy kierowcy nie są w pełni zaangażowani i gotowi do kontrolowania pojazdu, „może wystąpić zwiększone ryzyko kolizji” – dodała.

Oprócz aktualizacji oprogramowania Tesla wyśle ​​listy do właścicieli samochodów, powiadamiając ich o zmianie.

To nie pierwszy raz, kiedy NHTSA naciska na Teslę, aby wprowadziła zmiany w funkcjach autopilota lub w pełni autonomicznej jazdy po stwierdzeniu, że powodują one problemy z bezpieczeństwem.

W lutym Tesla Wycofujemy wszystkie 363 000 pojazdów amerykańskich Następnie na drodze korzystającej z funkcji FSD po tym, jak stwierdzono, że samochody wyposażone w tę funkcję naruszają przepisy ruchu drogowego, w tym „przejeżdżając przez skrzyżowanie na pasie przeznaczonym tylko do skrętu, wjeżdżając na skrzyżowanie objęte znakiem stopu bez całkowitego zatrzymania się”, lub Wjazd na skrzyżowanie podczas ciągłego żółtego sygnału drogowego bez zachowania należytej ostrożności.

READ  Inflacja chmielowa staje się coraz bardziej powszechna i może zaszkodzić branży na dłuższą metę

NHTSA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu badają wypadki z udziałem pojazdów Tesla korzystających z różnych funkcji wspomagających kierowcę, w tym szeregu… Zderzenie z pojazdami uprzywilejowanymi Na miejscu innych wypadków.

Tesla nie jest jedynym producentem samochodów oferującym funkcje wspomagania kierowcy reklamowane jako „samodzielne prowadzenie pojazdu”. Nie tylko ona ma problemy z bezpieczeństwem. Jednostka wycieczkowa General Motors niedawno zawiesiła działalność Taksówka bez kierowcy w całym kraju po tym, jak władze Kalifornii zawiesiły możliwość obsługi systemu w tym kraju po wypadku.

Ponieważ jednak sprzedaje nazwy Autopilot i Full Self-Driving, Tesla bardziej niż konkurenci skupiła się na autonomicznej jeździe. Za samochody wyposażone w tak zwany „ulepszony autopilot” pobierana jest od kupujących opłata w wysokości 6000 dolarów. I 12 000 dolarów za funkcję FSD.

Wiele osób, które zapłaciły dodatkowe pieniądze za te funkcje, powiedziało CNN, że wierzy, że takie funkcje istnieją Nie warte dodatkowych pieniędzy. Chociaż funkcje te znalazły poparcie wśród innych właścicieli, doniesienia policji i urzędników ds. bezpieczeństwa o poważnych wypadkach i ofiarach śmiertelnych mogą zaszkodzić wysiłkom Tesli na rzecz promowania samochodów i ich kosztownych funkcji.

Tesla jest już zdecydowanie najcenniejszym producentem samochodów na świecie, mimo że ma niewielką część sprzedaży wielu uznanych producentów samochodów, takich jak Toyota, Volkswagen, General Motors, Ford i Stellantis.

Dokonując oceny akcji, inwestorzy obstawiają przyszłe perspektywy wzrostu sprzedaży, a także wartość oprogramowania firmy. Dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że inwestycje firmy w sztuczną inteligencję i jej zastosowanie zarówno w pojazdach autonomicznych, jak i plany dotyczące robotów humanoidalnych są kluczem do jej obecnej i przyszłej wartości.

„Myślę, że w dłuższej perspektywie ma to potencjał, aby uczynić Teslę najcenniejszą firmą na świecie w historii” – powiedział Musk w październiku podczas rozmowy telefonicznej z analitykami z Wall Street. „Jeśli masz w pełni autonomiczne samochody na dużą skalę i w pełni autonomiczne humanoidalne roboty, które są naprawdę przydatne, nie jest jasne, jaki jest limit”.

READ  Amazon zamyka usługę telezdrowia Amazon Care

Tesli W środę akcje spółki nieznacznie spadły.

Ta historia została zaktualizowana o dodatkowy kontekst