26 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Tesla Faces zmodernizowało amerykańską sondę do autopilota w sytuacjach awaryjnych

Tesla Faces zmodernizowało amerykańską sondę do autopilota w sytuacjach awaryjnych

Amerykańskie organy bezpieczeństwa samochodowego zintensyfikowały dochodzenia w sprawie wypadków z udziałem nagłych wypadków z udziałem:

Tesla firma

TSLA 1,06%

Autopilot, kluczowy krok w podejmowaniu decyzji, czy zażądać wycofania ze względów bezpieczeństwa.

National Highway Traffic Safety Administration poinformowała w opublikowanym w czwartek ogłoszeniu, że się rozwija Śledztwo rozpoczęło się w sierpniu ubiegłego roku W serii kolizji, w których autopilot Tesli zderzył się z pojazdami pierwszej pomocy na drogach.

Agencja poinformowała, że ​​aktualizuje swoje poprzednie dochodzenie do analizy inżynierskiej po zidentyfikowaniu nowych incydentów z udziałem autopilotów i pojazdów ratunkowych.

NHTSA poinformowała również, że rozszerzyła swoje badanie autopilota o szerszy zakres wypadków, nie tylko tych, które mają miejsce w miejscach nagłych wypadków. Agencja poinformowała, że ​​będzie dalej oceniać sposób interakcji kierowców z autopilotem i stopień, w jakim może to zmniejszyć uwagę kierowców.

Agencja poinformowała, że ​​dostępne dane kryminalistyczne dotyczące 11 wypadków wykazały, że kierowcy nie podjęli działań zapobiegawczych w ciągu dwóch do pięciu sekund przed uderzeniem.

Dochodzenie obejmuje około 830 000 pojazdów Tesli wyprodukowanych w latach 2014-2021, w tym Model 3, Model S, Model X i Model Y.

NHTSA powiedział w swoim zgłoszeniu, że zidentyfikował 15 obrażeń i jedną śmierć związanych z wypadkami.

Tesla nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz. Akcje producenta samochodów elektrycznych wzrosły o 2,5% w czwartek w południe, po wiadomościach o Silne ożywienie produkcji w fabryce w Chinach.

Autopilot, nazwa Tesli dla zaawansowanej technologii wspomagania kierowcy stosowanej w jej samochodach, została zaprojektowana, aby pomagać kierowcom w takich zadaniach, jak kierowanie i utrzymywanie bezpiecznej odległości od innych pojazdów. Tesla kieruje kierowców korzystających z systemu, aby zwracali uwagę na drogę i trzymali ręce na kierownicy.

READ  Lira turecka spada, ponieważ Erdogan gwarantuje zwycięstwo

Producent samochodów elektrycznych od dawna utrzymuje, że jazda z włączonym autopilotem jest bezpieczniejsza niż jazda bez niego. Tesla cytuje wewnętrzne dane, które pokazują, że awarie były mniej powszechne, gdy kierowcy byli na autopilocie. Niektórzy badacze skrytykowali metodologię Tesli.

Otwierając wstępne dochodzenie w zeszłym roku, NHTSA poinformowała, że ​​od początku 2018 r. zidentyfikowała 11 incydentów, w których autopilot Tesla zderzył się z jednym lub kilkoma pojazdami zaangażowanymi w sytuację kryzysową. W najnowszym zgłoszeniu agencja poinformowała, że ​​odkryła sześć dodatkowych wypadków z udziałem samochodów Tesli i samochodów służb ratowniczych, w których używany był autopilot.

Amerykańskie organy ds. bezpieczeństwa badają awarie Tesli i podejrzewają, że może być w to zamieszany system autopilota firmy. Robert Wall z WSJ donosi o tym, jak niektórzy kierowcy błędnie uważają, że autopilot to funkcja umożliwiająca samodzielną jazdę, która nie wymaga ich uwagi. (Wideo z 18.03.21)

Rozszerzone badanie autopilota jest najnowszym sygnałem, że amerykańskie organy nadzoru bezpieczeństwa samochodowego coraz odważniej przyglądają się zaawansowanym technologiom pojazdów, które automatyzują niektóre lub wszystkie zadania związane z prowadzeniem pojazdu.

NHTSA jest Przygotuj się do wydania nowych danych o awariach The Wall Street Journal informuje, że w tym miesiącu przedstawi opinii publicznej pierwsze szczegółowe spojrzenie na częstotliwość i wagę wypadków związanych z tak zwaną jazdą automatyczną lub zaawansowanymi funkcjami wspomagania kierowcy.

Ponad 100 firm Z zastrzeżeniem zamówienia agencji Poproś ich o zgłoszenie awarii, w których te systemy były używane. Wśród tych operatorów są floty autonomicznych samochodów, takie jak:

Alfabet firma

Waymo i

silniki ogólne firma

Rejs Sp.

Oceniana technologia obejmuje systemy wspomagające utrzymanie pasa ruchu i tempomat, które utrzymują stałą odległość za pojazdem prowadzącym, a także zaawansowane technologicznie systemy, takie jak funkcje, które mogą kierować pojazdem po autostradach przy minimalnym udziale kierowcy.

Autopilot stał się w ostatnich latach przedmiotem szczególnej uwagi amerykańskich organów regulacyjnych, zachęcony incydentami, w których kierowcy nadużywali technologii, pokonując na przykład funkcje bezpieczeństwa w celu obsługi pojazdu bez kładzenia rąk na kierownicy. Niektórzy krytycy stwierdzili również, że termin „autopilot” może dać kierowcom zawyżone poczucie możliwości systemu.

NHTSA stwierdziła w swoim najnowszym zgłoszeniu, że używanie przez kierowcę lub niewłaściwe użycie autopilota niekoniecznie uniemożliwia agencji ustalenie, czy technologia jest wadliwa.

„Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy zachowanie danego kierowcy jest oczekiwane, biorąc pod uwagę projekt lub działanie systemu”, powiedział NHTSA. Producenci samochodów są prawnie zobowiązani do zainicjowania wycofania, jeśli w ich pojazdach zostanie wykryta usterka bezpieczeństwa.

Oddzielnie, NHTSA wszczęła szersze dochodzenie w sprawie dziesiątek wypadków, w których, jak podejrzewa, mogły odegrać rolę zaawansowane funkcje wspomagania kierowcy. Chociaż dochodzenie obejmuje pojazdy wyprodukowane przez dowolną firmę motoryzacyjną, wypadki z udziałem Tesli stanowią większość badanych przypadków, w tym wiele zgonów.

Copyright © 2022 Dow Jones & Company, Inc. wszystkie prawa są zachowane. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8