22 lutego, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Teamtechnik realizuje największy jak dotąd projekt akumulatorowy w Polsce

Teamtechnik realizuje największy jak dotąd projekt akumulatorowy w Polsce

Teamtechnik Production Technology Polska projektuje linię montażową dla GigafactoryX, która będzie jedną z największych fabryk akumulatorów w Europie. Impact Clean Power Technology, właściciel GigafactoryX, zlecił firmie Teamtechnik zbudowanie zautomatyzowanej linii montażowej. Baterie produkowane w GigafactoryX będą wykorzystywane w pojazdach elektrycznych i zrównoważonym magazynowaniu energii. GigafactoryX rozszerzy zakres dystrybucji Impact. Wpłynął na około 15% europejskiego rynku akumulatorów do autobusów elektrycznych w 2021 r. Według Kongresu Zielonych Samochodów.

Zdjęcie: Impact, Teamtechnik

„Z punktu widzenia Teamtechnik PT jest to największy projekt linii bateryjnej w historii firmy w Polsce. Opieramy się w nim na rozwiązaniach sprawdzonych naszym wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu i budowie linii o różnym stopniu automatyzacji, które zostały z powodzeniem realizujemy od ponad 16 lat.Jednocześnie nie boimy się korzystać z nowoczesnych technologii.Mają one na celu dostarczanie najwyższej jakości, jaką jest akumulator” – mówi Wojciech Terta, prezes TeamTechnic Polska.

Szybkie linie montażowe

GigafactoryX może rozpocząć produkcję do 2024 r. i będzie produkować 16 000 ogniw litowo-jonowych do 2024 r. i 17 000 sztuk do 2025 r. w różnych technologiach. Wykorzystuje ogniwa litowo-jonowe LTO, LFP i NMC. Linia montażowa zapewnia pełną identyfikowalność produktu podczas produkcji, umożliwiając korygowanie i ponowne testowanie pracy baterii już na etapie linii. Technologie te umożliwiają 11-minutowy cykl montażu na akumulator.

System baterii City E-Bus.  Zdjęcie: Impact, TeamTechnique
Zdjęcie: Impact, Teamtechnik

„Dzięki tej inwestycji produktywność Impact znacznie wzrośnie. Pierwsza faza inwestycji zwiększy się do 1,2 GWh rocznie, co zagwarantuje bezpieczeństwo dostaw systemów bateryjnych dla największych światowych marek. Docelowo produkcja wyniesie 4 GWh rocznie. Jej obecny poziom to 0,6 GWh rocznie – mówi Ireneusz Kazimierski, wiceprezes ds. operacyjnych w Impact. GigafactoryX wpłynie na branżę pojazdów elektrycznych i nie mogę się doczekać pozytywnego wpływu, jaki może mieć na przyszłość transportu.

Kredyt fotograficzny: Wszystkie pokazane obrazy są własnością Impact i TeamTechnics i zostały dostarczone jako część zestawu prasowego.
Źródło: Dziennikarstwo uderzeniowe