23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Swinging Sea powraca do przegrywania po tym, jak nowi konkurenci zadają ogromne straty

Swinging Sea powraca do przegrywania po tym, jak nowi konkurenci zadają ogromne straty

(Bloomberg) — Sea Ltd. powraca. do straty w trzecim kwartale, na którą wpływ miała słaba konsumpcja i intensywna konkurencja ze strony Alibaba i TikTok na własnym terenie.

Najczęściej czytane w serwisie Bloomberg

Akcje spadły o 13% na początku notowań w Nowym Jorku – największy spadek w ciągu dnia od trzech miesięcy – po tym, jak spółka odnotowała stratę netto w wysokości 149 mln dolarów w porównaniu z zyskiem w wysokości 322 mln dolarów w poprzednim kwartale. Największa firma internetowa w Azji Południowo-Wschodniej odnotowała, że ​​sprzedaż wzrosła o 4,9% w porównaniu z rokiem poprzednim, do 3,3 miliarda dolarów, w porównaniu ze średnimi szacunkami wynoszącymi 3,2 miliarda dolarów.

Wyniki mogą wzbudzić obawy, że notowana na giełdzie w USA spółka poświęca marże, aby uniknąć opłat pobieranych od TikTok należącej do ByteDance Ltd i Lazada należącej do Alibaba Group Holding Ltd lub nowych uczestników, takich jak Temu należący do PDD Holdings Inc. Sea spadł do najwyższego poziomu w historii po tym, jak założyciel Forrest Li ogłosił w sierpniu, że jego firma zainwestuje więcej w swój dział sprzedaży detalicznej i transmisji strumieniowej online Shopee, aby przeciwstawić się platformom, które przyciągają młodszych klientów.

„Inwestycje Sea w jednostkę e-commerce Shopee, dlatego odnotowała stratę po trzech kwartałach zysków, mogą się nasilić” – stwierdził w notatce Nathan Naidoo, analityk Bloomberg Intelligence. „Strata netto może być kontynuowana w bieżącym kwartale.”

Do niedawna najsilniejsze rynki Sea, w tym Indonezja, wydawały się być oblężone przez TikTok i nową generację usług zakupów z przewodnikiem wideo, które wykorzystywały popularne osoby wpływowe do sprzedaży asortymentu towarów rosnącej populacji online. Jednak we wrześniu Dżakarta skutecznie zmusiła TikTok do zamknięcia usługi zakupów w związku z rosnącą reakcją małych sprzedawców na platformę należącą do Chin.

Od tego czasu inwestorzy szukają wskazówek, czy to niespodziewane wyjście ponownie rozpali morze. Przed Indonezją rynek obawiał się, że singapurska firma, która od swojego powstania w 2009 roku odnotowywała ponad dekadę strat, ponownie pogrąży się na minusie. Sytuację komplikują oczekiwania, że ​​gospodarka internetowa w Azji Południowo-Wschodniej odnotuje w tym roku najwolniejszy wzrost w historii, co będzie wynikiem pogorszenia koniunktury gospodarczej o niepewnych skutkach.

READ  Nadciągają kontrakty terminowe Dow: rynkowy wzrost w obliczu Fed, Megacaps, akcji chmurowych; Co teraz robisz

Inny duży biznes Sea, dział gier skupiający się na Garenie, gwałtownie się skurczył w 2023 r. z powodu braku nowych, hitowych tytułów. Niedawno jednak ogłosił, że po niespodziewanym zakazie w 2022 r. przywróci swój tytuł premium Free Fire do indyjskich sklepów z aplikacjami.

Przeczytaj więcej: Sea, Grab Face Najwolniejszy rozwój Internetu w Azji Południowo-Wschodniej od lat

Co na to Bloomberg Intelligence?

Koszty marketingu wzrosły w trzecim kwartale o 12,4% rok do roku, po spadku czwarty kwartał z rzędu w drugim kwartale, w porównaniu z jednocyfrowym wzrostem wartości towarów i przychodów brutto. Ogólny wzrost powinien przyspieszyć w czwartym kwartale dzięki wydatkom motywacyjnym i marketingowym mającym na celu przyciągnięcie kupujących i streamerów, a koszty mogą wzrosnąć w miarę odzyskiwania utraconego udziału w rynku i absorpcji popytu na zakupy na koniec roku.

– Nathan Naidu, analityk

Kliknij tutaj, aby wyszukać.

Na początku tego roku firma Lee dokonała przeglądu swojej działalności, koncentrując się na rentowności. Firma Sea rozpoczęła agresywną kampanię cięcia kosztów, aby osiągnąć zysk, koncentrując się na wynikach finansowych w związku ze spowolnieniem wzrostu przychodów w porównaniu z trzycyfrowymi stopami procentowymi, jakie cieszyła się jeszcze dwa lata temu. Aby osiągnąć dodatnie przepływy pieniężne, firma zamroziła pensje i obniżyła wydatki o setki milionów dolarów.

Aby pobudzić rozwój, Lee powiedział w sierpniu, że planuje zwiększyć inwestycje w Shopee, oddział e-commerce. Zwiększa wysiłki na rzecz zbudowania ramienia zajmującego się transmisją strumieniową na żywo, co jest ofensywnym posunięciem, które może obniżyć marże i doprowadzić do wojny cenowej z TikTokiem i Alibaba. Jest to konieczne, aby chronić udział w rynku, powiedział.

Oprócz bogatych rywali Alibaba i ByteDance, lokalni rywale, tacy jak Go2 Group, zwiększają presję na CBC. GoTo, właściciel indonezyjskiej rywalki z branży e-commerce, Tokopedii, prawie podwoił swoje przychody netto w czerwcowym kwartale.

READ  Akcje „wzrostu” nadal nie są tanie, ostrzega JPMorgan

Czytaj więcej: Nadmorska droga do zysku jest wybrukowana zwolnieniami i jednowarstwowym papierem toaletowym

(Aktualizacje z komentarzem analityka w czwartym akapicie)

Najczęściej czytane w Bloomberg Businessweek

©2023 Bloomberg L.P