25 maja, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Samolot Boeing 737 rozbija się w górach w chińskim regionie Guangxi;  132 na pokładzie

Samolot Boeing 737 rozbija się w górach w chińskim regionie Guangxi; 132 na pokładzie

według Do danych z Flightradar24China Eastern znajdowała się na wysokości 29100 stóp, kiedy nagle zaczęła tracić wysokość. Zaledwie dwie minuty później samolot zszedł na wysokość 9075 stóp. Według danych Flightradar ostatnia zarejestrowana wysokość wynosiła 3225 stóp, co wskazuje na pionowy spadek 31 000 stóp na minutę.

Mężczyzna, który jechał autostradą w pobliżu Wuzhou, powiedział Beijing Youth Daily, że widział, jak samolot schodził w góry około godziny 14. „Spadł prawie pionowo”, powiedział mężczyzna, identyfikowany tylko po nazwisku Li.

China Eastern Airlines potwierdziły wypadek i poinformowały, że otwierają gorącą linię dla członków rodzin pasażerów. Strona internetowa linii lotniczej Logo konta Weibo Zmienił się w czarno-biały znak żałoby.

Filmy opublikowane przez oficjalny Dziennik Ludowy pokazywały gęsty dym nad lasem i zwęgloną plamę, a fragmenty samolotu były rozrzucone na ziemi.

Pewien wieśniak powiedział mediom państwowym, że usłyszał „wielką eksplozję” i popędził na miejsce na motocyklu. Po trzech lub czterech minutach jazdy po miejscu katastrofy nie widział żadnych ofiar ani ich szczątków.

Państwowy nadawca CCTV powiedział, że liczba ofiar jest nadal nieznana. Samolot China Eastern Flight 5735 leciał z Kunming do Guangzhou i miał przybyć około godziny 15:00.

Chiński prezydent Xi Jinping powiedział w oświadczeniu, że był „zszokowany”, gdy dowiedział się o incydencie, zgodnie z CCTV, który powiedział, że wydał „ważne instrukcje”, aby w pełni uruchomić operacje reagowania kryzysowego i odpowiednio poradzić sobie ze skutkami wypadku. zarządzić dochodzenie.

READ  Ofensywa wojskowa Rosji na Ukrainie: natarcie na pole bitwy, taktyka oblężnicza i zatrzymany konwój

Akcje China Eastern w Hongkongu spadły o 6,46 procent po wiadomości o krachu. Akcje Boeinga spadły o ponad 8 procent przed obrotem giełdowym w Nowym Jorku. Boeing powiedział w oświadczeniu, że był świadomy raportów i „pracował, aby zebrać więcej informacji”.

Według lokalnych urzędników na miejsce wysłano setki strażaków oraz ekip poszukiwawczych i ratowniczych. Beijing Youth Daily, powołując się na urzędnika z Tengxian w hrabstwie Wuzhou, powiedział, że zespoły zostały wysłane z okolicznych obszarów. Według gazety urzędnik powiedział: „W zasadzie wysłaliśmy wszystkie siły, które możemy wysłać”.

Według straży pożarnej w Guangxi zespoły dotarły na miejsce katastrofy, ale nie zidentyfikowały jeszcze szczątków żadnej z ofiar.

Jeśli śmierć wszystkich pasażerów na pokładzie zostanie potwierdzona, będzie to najbardziej śmiertelny wypadek w Chinach od 1994 roku, kiedy samolot China Northwest Airlines – radziecki Tu-154 – rozbił się w Xi’an, zabijając 160 osób po tym, jak samolot rozbił się w Xi’an. powietrze z powodu awarii autopilota.

W 1992 roku samolot linii China Southern Airlines rozbił się między Guangzhou a Guilin podczas lądowania, zabijając wszystkie 144 osoby na pokładzie.

Ostatnia poważna katastrofa lotnicza w tym kraju miała miejsce w 2010 roku, kiedy Air 190 linii lotniczych Henan Airlines, wyprodukowany przez Embraera, przejechał pas startowy, lądując w Yichun w prowincji Heilongjiang i zapalił się, zabijając 44 osoby. Pilot został skazany na trzy lata więzienia za zaniedbanie.

Po serii katastrof lotniczych i porwań w latach 90., które spowodowały, że Chiny zyskały reputację jednego z najniebezpieczniejszych miejsc na świecie do latania, chińskie wyniki w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa należą do najlepszych na świecie.

Samolotem, który rozbił się w poniedziałek, był Boeing 737-800, jeden z najpopularniejszych samolotów pasażerskich na świecie, który według brytyjskiego dziennika Guardian ma niespełna siedem lat. Świadomy lotu.

READ  Oxfam uderza w pandemię „boomu” miliarderów, gdy miliony stają w obliczu ubóstwa

Seria 737 Max, która została wycofana z produkcji po wypadkach w Indonezji i Etiopii w 2018 i 2019 roku, a niedawno wróciła do służby w Chinach, nie.

Vic Chiang z Tajpej i Laurie Aratani z Waszyngtonu przyczynili się do powstania tego raportu.