- Fisker, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, odnotował w poniedziałek stratę za trzeci kwartał, która była większa, niż oczekiwała Wall Street.
- Spółka podała, że w trzecim kwartale dostarczyła jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.
- Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.
Fisker rozpoczyna dostawy pojazdu elektrycznego Ocean SUV w drugim kwartale 2023 roku.
Dzięki uprzejmości: Fisker
Fisker, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, w poniedziałek zaobserwował stratę w trzecim kwartale, która była większa, niż oczekiwała Wall Street, i podał, że w trzecim kwartale dostarczył jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.
Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.
Zaraz po tej wiadomości akcje Fisker spadły o ponad 10% w notowaniach po godzinach.
Firma podała, że w trzecim kwartale wraz ze swoim partnerem produkcyjnym, Magna International, zbudowała 4725 egzemplarzy Oceanów i dostarczyła klientom 1097 egzemplarzy. Fisker wyprodukował 1022 Oceany w drugim kwartale 2023 roku.
„Szybko rozbudowujemy naszą infrastrukturę dostaw, aby obsługiwać większe wolumeny dostaw naszego flagowego produktu do naszych lojalnych klientów” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny Henrik Fisker. „Nabieramy dynamiki i w październiku dostarczyliśmy więcej mieszkań niż w całym trzecim kwartale.”
W oświadczeniu z 26 września firma podała, że spodziewa się dostarczać 300 oceanów dziennie do końca 2023 roku.
Wiadomość ta pojawiła się w ramach wyników finansowych Fiskera za trzeci kwartał raport Poniedziałek.
Zobacz listę…
Akcje Fisker spadły po wynikach za trzeci kwartał.
Strata netto Fiskera w tym kwartale wyniosła 91 milionów dolarów, czyli 27 centów na akcję, czyli więcej niż 19 centów oczekiwali analitycy z Wall Street w ankiecie przeprowadzonej przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv.
Przychody za ten okres wyniosły 71,8 mln dolarów. Wall Street spodziewała się przychodów w wysokości 109 mln dolarów, ale CNBC nie porównało zgłoszonych przychodów z oczekiwaniami ze względu na słabe relacje analityków.
Rok temu Fisker odnotował stratę netto w wysokości 149,3 mln dolarów, czyli 49 centów na akcję, przy przychodach w wysokości około 14 000 dolarów.
Na dzień 30 września Fisker miał w kasie 625 mln dolarów w gotówce i ich ekwiwalentach w porównaniu z 521,8 mln dolarów na 30 czerwca. Producent samochodów elektrycznych pozyskał dodatkowe 300 milionów dolarów dzięki emisji obligacji zamiennych w lipcu i kolejne 150 milionów dolarów we wrześniu.
Fisker nie zaktualizował od razu swoich wytycznych dotyczących produkcji na cały rok. W sierpniu spółka podała, że spodziewa się, że do końca roku Magna zbuduje od 20 000 do 23 000 Oceanów w swoim zakładzie produkcyjnym kontraktowym w Austrii.
Fisker pierwotnie planował opublikować wyniki za trzeci kwartał w zeszłym tygodniu, przed otwarciem rynków w USA 8 listopada. Ale nagle zdecydował się ogłosić wyniki za trzeci kwartał. Opóźniony W swoim raporcie tego samego ranka stwierdzono, że odejście głównego księgowego 27 października i powołanie nowego 6 listopada „opóźniło ukończenie sprawozdań finansowych i powiązanych ujawnień”.
Fisker nie wyjaśniła powodu odejścia swojego głównego księgowego.
Jak wynika z dokumentów urzędowych, Burkhard Honke, dyrektor ds. technologii w firmie Fisker, również odszedł z firmy pod koniec października „z powodów osobistych”. Depozyt. 3 listopada firma mianowała na to stanowisko Davida Kinga, starszego inżyniera, który wcześniej kierował zespołem inżynierów nadwozi pojazdów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów