Lando Norris ustanowił najszybsze okrążenie dla McLarena, wyprzedzając Charsa Leclerca z Ferrari w ostatniej sesji treningowej Grand Prix Australii. Kilku kierowców wypadło z toru w trudnych warunkach – kierowcy Aston Martina zawiedli w oddzielnych wypadkach.
Albert Park był gospodarzem 3. PR w sobotnie popołudnie z kolejną zmianą w jego projekcie, takim jak Cztery obszary DRS zostały podzielone na trzy ze „względów bezpieczeństwa”. Większość kierowców prowadziła tę sesję na najdelikatniejszym z pojazdów (C5) – chociaż przyczepność była wyraźnie wysoka na początku…
Czytaj więcej: 5 rzeczy, których nauczyliśmy się z piątkowego treningu przed Grand Prix Australii
Sesja została przerwana po 20 minutach nieobecności Sebastiana Vettela w FP2 (który też był Ukarany grzywną 5000 euro za jazdę hulajnogą na torze po tym, jak jego samochód zatrzymał się w 1. PR) uderz w ścianę opuszczając zakręt 10 i wyciągnij wyciągniętą czerwoną flagę, gdy pozostało mniej niż 30 minut.
Następnie Max Verstappen (P7) dojechał do zakrętu 13, cofając się na szybkim okrążeniu średnich opon – ale czasy szybko słabną, a ostatecznie to Norris osiągnął najszybsze okrążenie 1 minuty 19,117 sekundy – lider FP2 Charles Leclerc wynoszący 0,132 s. Jednak Norrisowi powiedziano ostatnio, aby zwolnić z powodu podejrzenia problemu z jednostką napędową.
Sergio Perez objął 0,016 s przewagi nad liderem mistrzostw Ferrari, a za kierowcą Red Bulla jechał szybki alpejski kierowca Fernando Alonso w P4.
Późna kraksa Lance’a Strolla na zakręcie 11 wywołała drugą czerwoną flagę toru i zakończyła FP3 na kilka minut przed końcem, kolejny Aston Martin przedwcześnie odpadł.
1 grunt Norris Ani McLaren |
1: 19.117 |
2 Karol Leclerc LE C Ferrari |
+ 0,132 sekundy |
3 sergio Perez dla każdego Red Bull Wyścigi |
+ 0,148 sekundy |
4 Fernando Alonso ALO Alpy |
+ 0,158 sekundy |
5 Carlos Sains Najwyższy Urząd ds. Kontroli Finansowej i Odpowiedzialności Ferrari |
+ 0,302 sekundy |
Carlos Sainz zaokrąglił pierwszą piątkę o 0,302 sekundy nad byłym kolegą z drużyny Norrisem, a Daniel Ricciardo z McLarena wypuścił lotkę dla P6 późno, pozostawiając Verstappen na siódmym miejscu. Holender wycofał się z próby późnego lotu z frustracją po utracie tyłu w pierwszym zakręcie – ale pokazał obiecujące tempo w średnim zakresie.
Krótko przed katastrofą Vettela Lewis Hamilton (P8) kliknął w ścianę, ale uciekł w zakręcie 11, podczas gdy George Russell (P11) wydawał się również przedzierać się przez bruk zakrętu 3 za czerwoną flagą.
Wśród mercedesów znaleźli się Valtteri Bottas, absolwent Alfa Romeo, na P9, oraz Yuki Tsunoda, który zajął 10. miejsce w AlphaTauri.
Kolega z drużyny Tsunody, Pierre Gasly, był dziesiąty na 12. miejscu, podczas gdy Alpine Esteban Ocon był z tyłu na 13. miejscu.
2022 GP Australii FP3: Vettel uderza w barierę
Mick Schumacher – który zatrzymał się, by sprawdzić, co Vettel, gdy czterokrotny mistrz się rozbił – wyznaczył późne okrążenie lotu, aby zakończyć na 14. miejscu dla Haasa, wyprzedzając debiutanta Alfa Romeo Zhou Guanyu na 15. miejscu.
Williams zajął 16. miejsce przez Alexa Albona, 18. dzięki Nicholasowi Latifi – podczas gdy Kevin Magnussen Haasa uplasował się na 17. miejscu między nimi.
To sprawiło, że Aston Martin był ostatni na tablicy w trudnym show, Spacer 19. przed wypadkiem, a Vettel 20. bez reprezentatywnego czasu na tablicy.
Kwalifikacje rozpoczynają się o godzinie 1600 czasu lokalnego, po bardzo ekscytującej sesji FP3. Kto ma przewagę w Albert Park?
Kliknij tutaj, aby zasubskrybować F1 TV Rozszerzone relacje z wyścigów, ekskluzywne materiały, archiwa wideo i nie tylko.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia