Rankingi mocy w tym tygodniu nie tylko odzwierciedlają Grand Prix Austrii, ale sędziowie biorą również pod uwagę wyniki kierowców w sprincie. Oto wyniki kilku dni pełnych emocji na Red Bull Arena.
Jak to działa
-
Panel pięciu sędziów ocenia każdego kierowcę po każdym Grand Prix i przyznaje mu punktację na 10 według ich wyników w weekend – wyłączając maszyny z równania.
-
Wyniki naszych ekspertów są następnie uśredniane, aby uzyskać wynik wyścigu – wyniki te są rejestrowane w trakcie sezonu w tabeli liderów rankingu siły ogólnej (na dole strony)
Leclerc nie był w stanie dotrzymać tempa Verstappenowi w piątek, kierowcy Ferrari, który zakwalifikował się do drugiego miejsca w Red Bullu, ani w sobotę, kiedy Monako musiało odeprzeć wyzwanie kolegi z drużyny Sainza na początku meczu. Sprint. Leclerc zdołał dogonić w ciągu dwóch sekund Verstappen przeciwko P2 w Sprint, a następnie wykonał trzy podania na prowadzenie w niedzielę, aby zapewnić Grand Prix Austrii Win – Jego pierwsza wygrana od trzeciej rundy Przytrzymaj przepustnicę…
Czekasz na punkt F1, a potem 12 przychodzi od razu. Schumacher otworzył swoje konto na Silverstone i teraz ma się dobrze, zapewniając sobie znakomite miejsce na P6 podczas Grand Prix Austrii. Wszedł do niedzielnej walki, wahając się z 5. miejsca i spadając na 14. miejsce, wyprzedzając cztery samochody w drodze powrotnej na 6. miejsce, a następnie zamachując się ponownie, by ugruntować największe punkty Haasa od czasu Grand Prix Austrii 2018. Schumacher również zakwalifikował się na siódmym miejscu do sprintu, kończąc na dziewiątym miejscu.
Wyglądało na to, że Verstappen maszeruje po Red Bull Ring, gdzie zajął pierwsze miejsce w piątek, kończąc Sprint w P1 przed obydwoma Ferrari – chociaż jego opony zaczęły spadać pod koniec, aby umożliwić Leclercowi zablokowanie – ale niedziela nie była łatwa, Lider mistrzostw przegrał z Leclercem. Walczył uczciwie i stanowczo, ale nie mógł powstrzymać Ferrari i zajął drugie miejsce w Grand Prix z Sainzem na emeryturze.
Ocon zrobił wrażenie na sędziach i było jasne, że od samego początku jest na równi z Alpami, kwalifikując się na piątym miejscu do sprintu, zajmując szóste miejsce w sobotę, a następnie zajmując piąte miejsce jako ostatni kierowca na pierwszym okrążeniu w niedzielę. Być może jest to występ, który można łatwo przeoczyć, biorąc pod uwagę, że Schumacher zajął P6, a Hamilton zajął ostatnie miejsce na podium – ale sędziowie z pewnością zwrócili uwagę na weekend w Ocon.
CZYTAJ WIĘCEJ: Ocon wita „idealny weekend” dla Albina po piątym miejscu w Grand Prix Austrii
Sainzowi udało się wtedy zająć trzecie miejsce na starcie w sprincie Rzucił wyzwanie swojemu koledze z drużyny Leclerc W przypadku P2 na początku sobotniego biegu na 100 km Hiszpan ostatecznie przegrał i spadł z P3. Począwszy od niedzieli, Sainz wyglądał na prawdopodobne, że naprawi Verstappen dla P2 w późniejszym wyścigu – potem jego nadzieje zostały rozwiane, gdy Sainz został zmuszony do przejścia na emeryturę, tak jak przygotowywał przepustkę dla obecnego mistrza. DNF, ale sędziowie docenili ciężką pracę Sainza.
Co za weekend z kolejką górską dla Alonso. Zakwalifikował się na ósme miejsce do sprintu, ale problem z elektrycznością sprawił, że w końcu wystartował do Grand Prix. Długo trzymał się swojego pierwszego zadania, walczył o P7 pod koniec wyścigu. Ale nieudany przystanek, w którym dwukrotny mistrz musiał zatrzymać się dwa razy podczas późnej bezpiecznej jazdy, oznaczał, że Alonso stracił punkty 10 okrążeń wcześniej. Na koniec wykonał cztery podania, by w wielkim stylu zebrać ostatni punkt.
Z kilkoma świetnymi występami w niedzielę, Hamilton zajął siódme miejsce w rankingu mocy, mimo że zajął podium w Austrii. Możliwe, że piątkowa awaria w Q3 nie pomogła kierowcy Mercedesa w zdobyciu wyniku, ani P8 nie zaciął się i załamał w Sprint, ale Hamilton przekręcił bezpiecznik w Grand Prix i zdołał również ukończyć wyścig przed kolegą z drużyny Russellem.
Magnussen uderzył w ziemię z P6 w kwalifikacjach, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny i zakończył przed Schumacherem z P7 (i punktami) w sprincie. Ale w niedzielę właśnie odpadł z niemieckiego kierowcy i ukończył wyścig na ósmym miejscu za Lando Norrisem z McLarena. To wciąż solidny weekend dla duńskiego kierowcy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że walczy Problem z silnikiem W niedzielę Grand Prix Austrii…
Norris podzielił kierowców Haas na ósme miejsce i wyprzedził Daniela Ricciardo podczas Grand Prix Austrii. Brytyjczyk mógł jednak zakwalifikować się dopiero na 15. miejscu w piątek, poprawiając się do 11. miejsca w sprincie. Stamtąd Norris zajął siódme miejsce z produktywnym ostatnim zadaniem, pomimo pięciosekundowej kary za przekroczenie limitów toru.
Zajmujący czwarte miejsce Russell jest poza pierwszą dziesiątką w rankingu siły w tym tygodniu, który odzwierciedla austriacki weekend. Kierowca Mercedesa spadł w niedzielę na 19. miejsce po skontaktowaniu się z Perezem i zakwestionował jego pięciosekundową karę pasa. Jednak wykonał kilka podań na torze i wrócił do P4 za Hamiltonem. Oprócz Hamiltona, Russell również rozbił się w kwalifikacjach, co jest prawdopodobnie kolejnym powodem, dla którego jego wyniki w tym tygodniu spadły.
Zaginiony
Alex Albon był kierowcą, który przegapił pierwszą dziesiątkę w tym tygodniu, a kierowca Williams ukończył 12th – i wynik niższy niż Russell w ocenach mocy w tym tygodniu.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia