Pracownicy fabryki Mercedes-Benz w Alabamie zwrócili się do urzędników federalnych o przeprowadzenie głosowania w sprawie przyłączenia się do związku zawodowego United Auto Workers, oświadczył w piątek związek, co stanowi krok naprzód w dążeniu do organizowania pracowników w fabrykach samochodów na południu.
Związek stara się wykorzystać dynamikę kontraktów zdobytych w zeszłym roku z firmami Ford Motor Co., General Motors Co. i Stellantis, które zapewniły pracownikom trzech producentów samochodów z Detroit najwyższe podwyżki od dziesięcioleci.
UAW próbuje także zorganizować pracowników w fabrykach Volkswagena w Tennessee i Hyundai w Alabamie, zwiększając swoją obecność w stanach, które w ostatnich dziesięcioleciach przyciągnęły wiele nowych inwestycji w przemyśle samochodowym. Głosowanie w fabryce Volkswagena jest Zaplanowano na 17-19 kwietnia.
Kampania ta nabrała dodatkowego znaczenia, ponieważ południowe stany, takie jak Karolina Południowa i Georgia, przyciągają miliardy dolarów na inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i akumulatorów. UAW stara się, aby miejsca pracy utworzone przez samochody elektryczne nie były mniej płatne niż miejsca pracy w tradycyjnych fabrykach samochodów.
Zdecydowana większość pracowników fabryki Mercedesa niedaleko Tuscaloosa podpisała już wcześniej karty wyrażające poparcie dla głosowania. Związek oświadczył, że w piątek złożył formalną petycję do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy w celu przeprowadzenia wyborów w sprawie tego, czy będzie reprezentowany przez UAW.
Mercedes, który produkuje luksusowe samochody sportowe w Alabamie, oświadczył w oświadczeniu, że „w pełni szanuje decyzję członków naszego zespołu o przystąpieniu do związku zawodowego” i że zapewni pracownikom „dostęp do informacji niezbędnych do podjęcia świadomej decyzji”.
Południowe stany tradycyjnie były regionem trudnym dla związków zawodowych, w niektórych przypadkach z powodu ustawodawstwa niekorzystnego dla zorganizowanej siły roboczej lub dlatego, że wybrani urzędnicy otwarcie prowadzili kampanię przeciwko związkom. Brak silnej obecności związków zawodowych jest być może jednym z powodów, dla których region przyciągnął dużą część inwestycji w przemyśle samochodowym.
Podjęte w latach 2014 i 2019 próby uregulowania fabryki Volkswagena w Chattanooga, gdzie niemiecka firma produkuje SUV-y Atlas i elektryczny SUV ID.4, zakończyły się po części niepowodzeniem ze względu na sprzeciw republikańskich urzędników w Tennessee.
Toyota, Volkswagen i inni producenci samochodów podnieśli stawki godzinowe po tym, jak związek wynegocjował podwyżki dla pracowników Forda, General Motors i Stellantis. Jednakże pracownicy niebędący członkami związku zawodowego otrzymują zazwyczaj niższe wynagrodzenie. W wielu przypadkach płaca jest mniej ważna niż harmonogram pracy, świadczenia zdrowotne i urlop.
W piątek w nagraniu wideo prezes UAW Sean Fine powiedział, że pracownicy walczą o „równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, dobrą opiekę zdrowotną, na którą Cię stać, i lepsze życie dla swojej rodziny”.
Związek poskarżył się Krajowej Radzie Stosunków Pracy, że Mercedes wziął odwet na organizatorach w Alabamie. Producent samochodów zaprzeczył oskarżeniom, twierdząc, że „nie ingerował ani nie stosował odwetu wobec żadnego członka zespołu w związku z jego prawem do reprezentacji związkowej”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP