13 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Polska Extraclassa i duńska Superlica połączone w dziewięcioligowy plan praw autorskich rights

Polska Extraclassa i duńska Superlica połączone w dziewięcioligowy plan praw autorskich rights

Ligi europejskie wspierają sprzedaż zagranicznych transmisji dla pięciu zimowych i czterech letnich obiektów piłkarskich.

Obrazy Getty

  • RFP poszukuje od 5 do 20 milionów dolarów na jazdę na rowerze od 2021 do 2024
  • Irlandzki Danske Bank Premiership, Swiss Super League i słowacka Fortuna Liga składają oferty zimowe
  • Kazachska Premier League, łotewska Wirslica i norweski Elitzerian Bundle Summer

Liga Europejska, organizacja Kontynentalnej Ligi Piłki Nożnej, wysłała prośby o programy (RFP), które zawierają prawa do transmisji zagranicznych, zebrane dla dziewięciu różnych aktywów piłkarskich.

Sportigo powiedział, że RFP połączyło siły z pomocą agencji Octagon, aby zapewnić prawa do meczów między wrześniem 2021 a grudniem 2024, które ligi europejskie spodziewają się przynieść od 5 do 20 milionów dolarów.

Ruch ten nastąpił po tym, jak ligi europejskie z powodzeniem skompilowały prawa do danych dla ośmiu aktywów piłkarskich w 2017 w ramach scentralizowanej umowy z Genius Sports, Sportrador i States Performance, którą później podpisał do 16 lig.

Teraz europejskie ligi przyznały międzynarodowe prawa do transmisji dziewięciu różnym topowym aktywom, w tym duńskiej Superlice, polskiej ekstraklasie, Donske Bank Premiership w Irlandii Północnej, Fortune League na Słowacji i szwajcarskiej Super League. Tabele.

Oferta kończy się w czterech letnich rozgrywkach ligowych: islandzkiej Top Football League, kazachskiej Premier League, Wirslicy na Łotwie i Elite Serbian w Norwegii.

W programie uwzględniono łącznie ponad 1500 meczów, w tym skróty, archiwa, prawa dostępu do radia, statku / powietrza i wiadomości. Nie uwzględniono praw do transmisji danych i zakładów, większość z nich jest objęta umową z 2017 roku.

Według Sport Business ligi europejskie mają tendencję do dodawania większej ilości zasobów do oferty w przyszłych procesach sprzedaży i chcą promować „elastyczne plany dystrybucji treści”, aby więcej konkurencji było emitowane na różnych platformach, aby otworzyć więcej regionów.

READ  Adrien Meronc jest o krok od stworzenia historii Tour w Polsce

„Połączenie lig zimowych i letnich daje nieprzerwaną piłkę nożną” przez cały rok i więcej możliwości dla międzynarodowych graczy, aby podążać za kibicami, nawet podczas przechodzenia między ligami – powiedział Chris Gerstel, szef rozwoju biznesowego Ligi Europejskiej.

„Kiedy te ligi oddzielnie komercjalizują swoje prawa zagraniczne, mamy nadzieję, że tradycyjni i nowi gracze medialni będą cenić te prawa bardziej niż w przeszłości”.