14 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Plany sprzętowe Meta obejmują cieńszy Quest w tym roku, wspomagany reklamami AR w 2027 r. – Ars Technica

Plany sprzętowe Meta obejmują cieńszy Quest w tym roku, wspomagany reklamami AR w 2027 r. – Ars Technica

Zbliżenie / Meta Quest Pro na stacji demonstracyjnej Best Buy w październiku 2022 r.

Następny zestaw słuchawkowy Meta Quest, którego premiera planowana jest na ten rok, będzie cieńszy, dwa razy mocniejszy i nieco droższy niż Quest 2. Tak wynika z wycieku wewnętrznego renderowania planu sprzętowego. Nabyte przez The Verge Obejmuje również plany dotyczące wysokiej klasy, sterowanych smartbandem, wspieranych reklamami okularów rzeczywistości rozszerzonej do 2027 roku.

Quest 3 będzie również zawierał nowy system „Smart Guardian”, który pozwoli użytkownikom bezpiecznie chodzić w „rzeczywistości mieszanej”, zgodnie z prezentacją. Wyprzedzi wprowadzenie „dostępnego” zestawu słuchawkowego o nazwie kodowej Ventura, który ma zostać wydany w 2024 r. w „najbardziej atrakcyjnej cenie na konsumenckim rynku rzeczywistości wirtualnej”.

Ten opis Ventury przywodzi na myśl przemówienie Johna Carmacka z października Meta Connect, w którym podkreślił swoje dążenie do „bardzo taniego, lekkiego zestawu słuchawkowego”, którego celem jest „250 USD i 250 gramów”. Meta „nie rób dzisiaj tych słuchawek, ale wciąż próbuję” – narzekał Carmack. Kilka miesięcy później Carmack ogłosił, że odchodzi z firmy, narzekając, że „oczywiście nie jest wystarczająco przekonujący”, aby zmienić firmę na lepsze.

Planowany trzeci zestaw słuchawkowy Meta VR, o nazwie kodowej La Jolla i planowany „przyszły outlet” po Venturze, będzie miał wystarczającą moc i precyzję, aby Długo planowane, rzeczywiste „wcielenia kodowania” firmy. Ten zestaw słuchawkowy będzie podobny do Quest Pro pod względem „jak leży na głowie” i koncentruje się na „wykorzystywaniu pracy… tekst i tym podobne”, zgodnie z prezentacją wiceprezesa Meta VR Marka Rabkina.

Przyłóż Facebooka do twarzy

Wszystkie te zestawy słuchawkowe skoncentrowane na VR mogą być jednak tylko odskocznią na planowanej ścieżce Meta do tego, co postrzega jako rewolucyjne, przezroczyste okulary rzeczywistości rozszerzonej. Idąc tą drogą, firma początkowo planuje na niej budować Wydanie 2021 Rayban Storiesktóra skupia się głównie na prostych komendach głosowych oraz integracji smartfona z wbudowanym aparatem.

READ  Premiera RTX 4070 Ti i RTX 40 Mobility

Prezentacja z 2022 roku pokazuje prototypowe sterowanie paskiem na nadgarstek z Meta.

Do 2025 roku ten podstawowy projekt przekształci się w okulary ze zintegrowanym wyświetlaczem, które mogą wyświetlać przychodzące wiadomości tekstowe lub tłumaczyć tekst w czasie rzeczywistym. Okulary te będą również wykorzystywać planowany zakres „interfejsu neuronowego”. Urządzenie na nadgarstek podobne do smartwatcha Udowodniłem meta w przeszłościbędzie w stanie odczytywać ruchy nadgarstka i palców, aby włączyć takie funkcje, jak wirtualne pady kierunkowe i unoszące się w powietrzu klawiatury.

Okulary te znajdują się w osobnej linii produktów z bardziej zaawansowanej i droższej linii okularów rozszerzonej rzeczywistości, o nazwie kodowej Orion, które według Meta są przeznaczone do wyświetlania wysokiej jakości hologramów na prawdziwym świecie. Okulary, których premiera nie jest planowana do 2027 roku, będą częściowo oparte na reklamach wyświetlanych nad widokiem użytkownika na rzeczywisty świat.

„Myślę, że łatwo jest sobie wyobrazić, jak reklamy będą się pojawiać w kosmosie, gdy założysz okulary rzeczywistości rozszerzonej” – powiedział personelowi Meta, wiceprezes AR, Alex Himel, według The Verge. Tak duże skupienie jako firma, musi być blisko 100 procent. „

Wydaje się to czymś więcej niż tylko troską firmy znanej z przerażającej strony technologii śledzenia reklam. Kto wie – za 10 lat niesamowite okulary rozszerzonej rzeczywistości Meta mogą sprawić, że wyciąganie smartfona z kieszeni dziesiątki razy dziennie będzie równie dziwne, jak korzystanie z budki telefonicznej.

Wiadomości o planach produktowych VR/AR pochodzą od firmy Meta Stracił ponad 1 miliard dolarów miesięcznie na dziale Reality Labs skoncentrowanym na VR / AR w 2022 roku i kilka miesięcy po tym, jak firma zwolniła 13 procent swoich pracowników, uznając, że niektóre ostatnie inwestycje się nie opłaciły.