12 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

BMW M5 otrzymuje pierwszą wtyczkę i znacznie zyskuje na wadze

BMW M5 otrzymuje pierwszą wtyczkę i znacznie zyskuje na wadze

BMW M5 2025, które po raz pierwszy będzie dostępny jako hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in (PHEV), będzie pojazdem o dużej mocy. Z silnikiem elektrycznym współpracującym z 4,4-litrowym silnikiem V8 sedan będzie ważył 5390 funtów, gdy Zostanie uruchomiony w czwartym kwartale 2024 roku.

To sprawia, że ​​nowy M5 jest o około 1000 funtów cięższy niż poprzedzający go model z 2023 roku. Waży także więcej niż ciężarówki, takie jak Chevrolet Tahoe 2022 (5356 funtów), Lucid Air Sapphire 2024 (5336 funtów) i Range Rover Sport 2024 (5090 funtów). Silnik 1 Dziś zauważył. W przeciwieństwie do pojazdu elektrycznego Lucida, M5 za swoją wagę nie może w dużej mierze winić akumulatora, który jest wystarczająco duży, aby przejechać 40 km bez użycia gazu.

Nowe M5 PHEV przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h na zasilaniu gazowym, jeśli posiada pakiet kierowcy BMW M. Używając wyłącznie silnika elektrycznego, może osiągnąć prędkość około 87 mil na godzinę. Domyślnie samochód działa w trybie hybrydowym, wykorzystując zarówno energię spalinową, jak i elektryczną, a współczynnik mocy każdego z nich zależy od sposobu, w jaki kierowca skonfiguruje samochód w menu M Setup. BMW twierdzi, że gdy akumulator się rozładuje, silnik zacznie wytwarzać więcej mocy, aby go naładować.

BMW Vision Neue Klasse X na drodze
Zdjęcie: BMW

Przyszłe samochody elektryczne BMW M będą korzystać z akumulatorów i silników elektrycznych opracowanych przez firmę, mówi szef programu M, Franciscus van Meel. Powiedział niedawno Ścieżka drogowa.

Platforma ta obejmuje nowe systemy wykrywania danych z czujników i przesyłania ich do centralnego komputera samochodu, nad którymi pracował dział M. Van Meel powiedział, że samochody elektryczne BMW wyposażone w ten system, który nazywa „Serce Radości”, „zareagują 10 razy szybciej niż wcześniej” na takie czynniki, jak buksowanie kół lub zablokowanie hamulców, a także poprawią kontrolę stabilności i trakcji, a także ogólnie rzecz biorąc wydajność.

READ  Kuo: Modele iPhone'a 15 Pro nie będą już miały półprzewodnikowych przycisków