15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Opinia: Z marginesami tankowania Tesli, Elon Musk po raz kolejny wskazuje na samodzielną jazdę jako przyszły zbawca

Opinia: Z marginesami tankowania Tesli, Elon Musk po raz kolejny wskazuje na samodzielną jazdę jako przyszły zbawca

Marże zysku Tesla Inc. spadają. Wśród ogromnych obniżek cen było to prawie wszystko, o czym inwestorzy i analitycy chcieli rozmawiać po tym, jak firma zajmująca się samochodami elektrycznymi opublikowała w środę zyski. Tesli

TSLA

Dyrektor generalny Elon Musk miał jednak odpowiedź, która złagodziła obawy wszystkich: nie martw się, pełna autonomia jest już prawie na miejscu i rozwiążesz problem marży.

Musk od kilku lat snuł absurdalne prognozy dotyczące nadejścia samojezdnych samochodów, w tym niesławną prognozę z 2019 r., że samochody Tesli będą cenniejsze niż to, co zapłacili za nie konsumenci, ponieważ przekształcą się we flotę zautomatyzowanych robotów w bliska przyszłość. Podczas gdy wszystko, co wydarzyło się od tamtej pory, nadal to pokazuje Pokaz Tesli z okazji Dnia Autonomii 2016 nie był na równiMusk nadal promuje swoją ulubioną fantazję.

„Spodziewamy się, że nasze samochody z czasem będą w stanie generować znaczne zyski dzięki autonomii. Uważamy więc, że kładziemy tutaj podwaliny i lepiej jest wysyłać wiele samochodów z niższą marżą, a następnie osiągać wyższą marżę w przyszłości, ponieważ jesteśmy w pełni autonomiczni” – powiedział Musk. „To bardzo ważny punkt”.

Akcje Tesli spadły o 3% do 4% w handlu po godzinach przed telefonem i spadły do ​​6% między końcem połączenia konferencyjnego a końcem sesji handlowej po godzinach. Być może dlatego, że inwestorzy dostrzegli rozdźwięk między przyznaniem Muska, że ​​postęp w kierunku autonomii jest nierówny, a stwierdzeniem – jak to robi od lat – że taka autonomia będzie tutaj w ciągu kilku miesięcy.

Nie przegap: nadszedł czas, aby Elon Musk zaczął mówić prawdę o autonomicznej jeździe

„Będą dwa kroki do przodu, jeden krok wstecz między wydaniami dla tych, którzy spróbują wersji beta” – powiedział. „Ale trend jest bardzo wyraźny w kierunku pełnej samodzielnej jazdy, w kierunku pełnej autonomii. Waham się, czy to powiedzieć, ale myślę, że zrobimy to w tym roku.”

READ  TikTok: aplikacja społecznościowa wstrzymuje usługę zakupów online w Indonezji

Nie to chcieli usłyszeć inwestorzy, ponieważ pytanie po pytaniu dotyczyło marż. Z podwójnym uderzeniem rosnącej konkurencji z nowymi samochodami elektrycznymi od dużych producentów samochodów, wraz z miękką gospodarką i rosnącymi stopami procentowymi, Tesla obniżyła ceny różnych modeli i na różnych rynkach jak dotąd około pięć razy w tym roku. Spowodowało to spadek marż brutto GAAP do 19,3%, z 29% w tym samym kwartale ubiegłego roku.

Większość pytań w wezwaniu firmy dotyczyła marży zysku lub cen, ponieważ jeden z inwestorów próbował zorientować się, czego inwestorzy mogą się spodziewać po marżach brutto w 2023 r., z wyłączeniem ulg podatkowych. Odpowiedzi Muska i innych dyrektorów były niejasne poza fantazyjną reakcją na autonomię.

Pełne pokrycie dywidendy: Akcje Tesli spadły o 6%, ponieważ obniżki cen uderzyły w marże

„To trudne środowisko do tworzenia takich prognoz” – powiedział Zachary Kirkhorn, dyrektor finansowy Tesli w długoterminowej odpowiedzi, która nie zawierała zbyt wiele, jeśli w ogóle. Jest dużo całkowitej niepewności. Są też wiatry czołowe i tylne. Myślę, że jest to w zasadzie pytanie, które dotyczy naszego poglądu na to, dokąd pójdą koszty”.

Inwestorzy Tesli byli już na tej drodze z Muskiem i jego przewidywaniami dotyczącymi autonomicznej jazdy, więc powinni wiedzieć, jak teraz zignorować jego przewidywania. Ale jeśli marzenie Muska jest jedyną konkretną odpowiedzią, jaką Tesla musi odzyskać, aby przywrócić profil marży i to jest podstawowy powód niekontrolowanej wyceny w sektorze motoryzacyjnym, akcje Tesli mogą być jeszcze niższe.