3 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Oferując prezent w wysokości 60 milionów dolarów, plany San Francisco Ballet skupiają się na nowych dziełach

Oferując prezent w wysokości 60 milionów dolarów, plany San Francisco Ballet skupiają się na nowych dziełach

San Francisco Ballet ma nowego, energicznego dyrektora artystycznego: słynną hiszpańską tancerkę Tamarę Rojo. Firma stosunkowo szybko wyszła z kryzysu po pandemii, a sprzedaż biletów osiągnęła ostatnio poziom sprzed pandemii.

Teraz San Francisco Ballet otrzymał przełomowy prezent: w czwartek ogłosił, że otrzymał od anonimowego darczyńcy darowiznę w wysokości 60 milionów dolarów, co stanowi największą darowiznę w 91-letniej historii zespołu i jedną z największych w historii amerykańskiego zespołu tanecznego.

„To była dla mnie ogromna niespodzianka” – powiedział w wywiadzie Rojo, który dołączył do firmy w 2022 roku. „Wpływ jest niezmierzony”.

Zdecydowana większość darowizny, 50 milionów dolarów, zostanie wykorzystana na wsparcie kapitału spółki, obecnie wycenianego na około 108 milionów dolarów, oraz na pomoc w finansowaniu tworzenia i przejmowania nowych przedsiębiorstw. Pozostałe 10 milionów dolarów zostanie wykorzystane na pokrycie kosztów operacyjnych Rojo przez kilka pierwszych sezonów.

Rojo powiedział, że darowizna pozwoli firmie osiągnąć swój cel, jakim jest tworzenie nowoczesnych klasyków.

„To dar nowej kreatywności – dar siły napędowej tego, czym zespół baletowy jest i zawsze był” – powiedziała.

San Francisco Ballet, którego budżet wynosi około 55 milionów dolarów, ma nadzieję, że prezent pomoże zespołowi pokonać szereg wyzwań. Pandemia spowodowała presję finansową – sprzedaż biletów spadła do około 18 mln dolarów w roku podatkowym kończącym się w czerwcu 2022 r., w porównaniu z około 22 mln dolarów w roku zakończonym w czerwcu 2019 r. Sprzedaż ostatnio wzrosła, osiągając około 21 mln dolarów w roku podatkowym. Rok zakończył się w czerwcu.

Abonamenty, tradycyjnie ważne źródło dochodów, pozostają poniżej poziomu sprzed pandemii, podobnie jak w przypadku wielu organizacji kulturalnych. Do tej pory w tym roku firma sprzedała 6118 egzemplarzy, w porównaniu z 7784 w 2019 r. Chociaż takie ulubione programy, jak „Dziadek do orzechów” nadal przyciągają widzów, a balety fabularne cieszą się popularnością, w niektórych programach o mieszanym repertuarze frekwencja ma trudności z przekroczeniem 50 procent. (Grupa występuje w War Memorial Opera House w San Francisco, która może pomieścić ponad 3100 osób.)

READ  Projektantka kostiumów do „Mandaloriana” i „Ahsoki” miała 56 lat – ostateczny termin

Zespół zmagał się także ze zmianą lidera. W ubiegłym roku dyrektor wykonawcza San Francisco Ballet, Danielle St. Germain, złożyła rezygnację po zaledwie roku pełnienia tej funkcji. Zastąpił ją Arturo Jacobs, który pracuje tymczasowo. Spółka ma nadzieję wyłonić stałego lidera do jesieni.

Prezent, który otrzymano w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, będzie przełomowy dla firmy, powiedziała w wywiadzie Allison Mosier, prezes zarządu San Francisco Ballet. Stwierdziła jednak, że nie „w pełni uchroni to firmę przed współczesnymi wyzwaniami”.

„Bardzo ważne jest, abyśmy poszerzyli naszą publiczność i zadbali o to, aby znaczenie i znaczenie baletu stało się jasne dla następnego pokolenia” – powiedział Mosé. „Przywództwo i wizja Tamary Rojo są wyjątkowe, ale będzie to również wymagało coraz silniejszego wsparcia ze strony naszej społeczności i poważnych inwestycji w całej działalności firmy”.

San Francisco Ballet ma nadzieję na renesans pod przewodnictwem Rojo, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora artystycznego English National Ballet, przyczyniając się do podniesienia międzynarodowego statusu tego zespołu. (Była dyrektorką English National Ballet, a wcześniej gwiazdą Royal Ballet.) Rojo oświadczyła, że ​​chce zamówić więcej prac związanych z kwestiami społecznymi i „w dalszym ciągu wzbogacać tę formę sztuki i czynić z niej źródło życia”. Forma sztuki.”

Ten sezon jest pierwszym, który zaprogramowałem. Jej otwieracz, „Mere Mortals”, medytacja na temat sztucznej inteligencji, powstał we współpracy choreografa Aszure Bartona i producenta muzyki elektronicznej Floating Points. Dzieło, które miało swoją światową premierę, zyskało uznanie krytyków i zostało prawie wyprzedane, przyciągając dużą liczbę nowych widzów. Przywróć oferty Zaplanowano go na kwiecień.

Rojo powiedziała, że ​​prezent był inwestycją w jej cele.

„Poczułam ogromną falę wdzięczności, że rzeczywiście pokładano tak duże zaufanie w mojej wizji i ambicjach, jakie miałam w imieniu San Francisco Ballet” – powiedziała. „Dla mnie osobiście to bardzo budujące, że podążam we właściwym kierunku i że moja wizja jest właściwa”.

READ  Melissa Gorga nosi mały czarny kostium kąpielowy podczas wakacji na Arubie