- Najnowsza koncepcja projektowa BMW przedstawia platformę, która będzie napędzać nową generację pojazdów elektrycznych marki.
- Pierwsze samochody elektryczne oparte na architekturze Neue Klasse – czyli nowej klasie – mają wejść do produkcji w 2025 roku.
- „Dzięki BMW Vision Neue Klasse kładziemy całą innowacyjność BMW na stronę elektryczną i cyfrową, i oczywiście ten samochód będzie również przygotowany na potrzeby przemysłu o obiegu zamkniętym” – powiedział CNBC dyrektor generalny BMW Oliver Zipes.
Niemiecki producent samochodów BMW wprowadził w sobotę na rynek długo oczekiwany samochód elektryczny, twierdząc, że tak zwana „Vision Neue Klasse” zapoczątkowała nową erę dla firmy.
Najnowszy projekt BMW przedstawia platformę, która będzie stanowić podstawę nowej generacji pojazdów elektrycznych marki. Pierwsze samochody elektryczne zbudowane w oparciu o architekturę Neue Klasse – czyli nowej klasy – mają wejść do produkcji w 2025 roku.
Nowa gama pojazdów elektrycznych obejmuje szóstą generację ogniw akumulatorowych BMW, które według firmy poprawią zarówno prędkość ładowania, jak i zasięg platformy Neue Klasse nawet o 30%. Według BMW, w wyniku tych działań ogólna wydajność pojazdu wzrośnie nawet o 25%.
„Dzięki BMW Vision Neue Klasse wkładamy całą innowacyjność, jaką dysponuje BMW, w stronę elektryczną, w cyfrową, i oczywiście ten samochód będzie również przygotowany na potrzeby przemysłu o obiegu zamkniętym” – powiedział CNBC Arabic dyrektor generalny BMW Oliver Zipse . Gumid.
„Zaledwie za dwa lata te samochody wyjdą na drogi i, ogólnie rzecz biorąc, wprowadzamy BMW w nową erę innowacji i zrównoważonego rozwoju. Taki jest cel naszego pokazu na targach IAA” – powiedział Zipsey.
Vision Neue Klasse zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w nadchodzących dniach podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium, który jest także siedzibą BMW. IAA to jedne z największych targów mobilności na świecie.
„Wierzymy, że mobilność elektryczna będzie największym na świecie sektorem wzrostu dla przemysłu samochodowego i chcemy być tutaj wiodącą siłą” – powiedział Zipsey.
Pracownik sprawdza logo samochodu podczas kontroli końcowej na linii produkcyjnej w fabryce niemieckiego producenta samochodów BMW w Lipsku we wschodnich Niemczech, 20 października 2022 r.
Ronniego Hartmana | ap | Obrazy Getty’ego
Dyrektor generalny BMW przewidział, że do końca 2023 roku samochody elektryczne zasilane akumulatorowo będą stanowić 15% światowej sprzedaży producenta samochodów i że „zwiększymy tę liczbę w przyszłym roku i roku następnym”.
Frank Weber, członek zarządu BMW odpowiedzialny za rozwój, powiedział, że gama Neue Klasse stanowi „duży skok technologiczny” dla producenta samochodów.
Na początku sierpnia BMW oświadczyło, że spodziewa się utrzymujących się wyzwań spowodowanych problemami w łańcuchu dostaw i utrzymującą się wysoką inflacją w nadchodzących miesiącach. Podwyższyła jednak roczne prognozy marży EBIT w sektorze motoryzacyjnym.
Akcje BMW wzrosły od początku roku o około 13%.
Zapytany o obecność chińskich gigantów samochodów elektrycznych na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium i czy obawia się wpływu chińskiego eksportu do Europy na biznes BMW, Zipse odpowiedział: „Nie, wcale się nie boimy”.
„To oznaka atrakcyjności, gdy globalni gracze, tacy jak Chińczycy, którzy są największym rynkiem samochodowym na świecie, przyjeżdżają tutaj, do Monachium i pokazują, czego chcą. To znacznie więcej niż tylko pokaz samochodów, to targi technologiczne, i jest to wizytówka innowacji” – powiedział Zipse.
„I myślę, że obecność tutaj wszystkich, Amerykanów, Europejczyków, a teraz także Chińczyków, jest bardzo ekscytująca. Słyszeliście już z moich słów, jestem bardziej podekscytowany, wcale się nie boję, a on Jest.” „To dobrze, że mamy program, który przyciąga dużą konkurencję. To wspaniale”.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów