3 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Nastolatek z Oklahomy w końcu pokonał grę bezkonkurencyjną: Tetris

Nastolatek z Oklahomy w końcu pokonał grę bezkonkurencyjną: Tetris



CNN

Wygląda na to, że 13-latek z Oklahomy w końcu zrobił to, co trzeba Niemożliwe: pokonał Tetrisa.

Uważa się, że Willis Gibson jest pierwszym człowiekiem, który osiągnął 157 poziom w tej klasycznej grze wideo prawie 40 lat po jej wydaniu.

„Zaraz zemdleję, nie czuję palców” – powiedział Gibson po tym, jak jego wyczyn spowodował upadek meczu. wideo We wtorek opublikowano go na YouTube.

„Kiedy zaczynałem grać w tę grę, nie spodziewałem się, że gra się zawiesi lub przegra” – napisał Gibson w opisie filmu.

38-minutowy wirusowy film Gibsona z gry, opublikowany pod jego pseudonimem „Blue Scuti”, to najnowszy wyraz nostalgii za tą uzależniającą i trwałą grą. Stworzony przez radzieckiego inżyniera W 1984 roku został wydany na Nintendo Entertainment System.

Do chwili obecnej wydano ponad 200 oficjalnych wersji Tetrisa na co najmniej 70 systemów Rekord świata Według Księgi Rekordów Guinnessa. Wersja mobilna firmy Electronic Arts, stworzona w 2006 roku, sprzedała się 100 milionów razy, co czyni ją trzecią najlepiej sprzedającą się grą wideo wszech czasów. Raport Hewlett-Packarda ostatni rok.

Z aGameScout/YouTube

Zrzut ekranu transmisji na żywo z bijącej rekordy gry Tetris Willisa Gibsona

Sam twórca powiedział, że po stworzeniu gry od razu się uzależnił.

„Nie mogłem się powstrzymać od zagrania w tę początkową wersję, ponieważ łączenie kształtów bardzo uzależniało” – Aleksiej Pajitnow powiedział CNN w 2019 roku.

Po stworzeniu Tetris szybko stał się popularny i miał taką siłę przetrwania, że ​​pozostał na tyle potężny, że historia jego początków w epoce zimnej wojny stała się historią prawdziwą. film Dla Apple TV+ w marcu.

„Związał się z nami w niemal prymitywnym stanie” – powiedział Victor Lucas, ekspert ds. gier odpowiedzialny za serial telewizyjny Electric Playground. „Szczerze mówiąc, to wykracza poza gry wideo, takie jak warcaby czy szachy. To po prostu jedno z tych molochów, które każdy człowiek może natychmiast zrozumieć i pochłonąć na zawsze. ”

READ  Overwatch 2 wprowadza surowsze kary dla graczy, którzy opuszczą grę w połowie meczu

01:23- Źródło: CNN

„Tetris” przenosi się z jednej gry do drugiej

Gra jest prosta: manipuluj spadającymi blokami o różnych kształtach i dopasowuj je do siebie, tworząc solidne rzędy. Wraz ze wzrostem poziomu bloki spadają szybciej.

Podczas gdy inne dzisiejsze gry wideo oferują fabułę, setki postaci, kinową grafikę, a nawet… Koncerty na żywo Travisa ScottaNiektórzy eksperci twierdzą, że prostota Tetrisa zapewnia mu popularność od dziesięcioleci.

Chociaż Tetris pozostał taki sam przez cały czas Przez dziesięciolecia sposób gry ewoluował. Do 2011 roku gracze wierzyli, że poziom 29 jest najwyższym możliwym poziomem, ponieważ na tym poziomie osiągana jest największa prędkość w grze.

„Jest tak dobrze zaprojektowana i przemawia do tak wielu pokoleń graczy, że ludzie dosłownie odkrywają nowe osiągnięcia do osiągnięcia, wyniki do pokonania i wyzwania do pokonania” – powiedział CNN ekspert i konsultant ds. gier wideo Scott Steinberg. „Stawia przed sobą wiele nowych wyzwań, którym nawet profesorom trudno jest stawić czoła”.

Siła Tetrisa wynika z prostoty gry, a także z jej trudności.

Gdy bariera poziomu 29 została przełamana, gracze zaczęli osiągać coraz wyższe poziomy w turniejach, takich jak klasyczne Mistrzostwa Świata w Tetris, używając technik obejmujących „hiper-tapowanie” i „rollowanie”.

Gibson zajął trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata 2023. Chociaż Gibson jest rekordzistą w grze na ludziach, gra Tetris wykorzystująca sztuczną inteligencję osiągnęła poziom 236 w 2021 r. dzięki manipulacji parametrami gry.

Nawet w czasach, gdy produkcja niektórych gier wideo kosztuje tyle samo, a ich wygląd jest tak dobry, jak wiele hollywoodzkich hitów kinowych, wciąż jest coś do powiedzenia na temat gry, która jest prosta, elegancka, niewiarygodnie przystępna i zabawna dla graczy w każdym wieku, Scott Steinberg powiedział CNN: „Tło”: „Czasami prostsze jest lepsze, a najlepsze gry wytrzymują próbę czasu”.

READ  EA odwołuje swoje wielkie letnie wydarzenie informacyjne, EA Play Live