Jak podaje portal Railway Transport News, Siemens Mobility podpisał umowy ramowe z CARGOUNIT na dostawę do 100 lokomotyw platformowych Vectron. Zaopatrzenie kolei.
Siemens Mobility i CARGOUNIT, największa niezależna firma leasingowa lokomotyw w Polsce, podpisały umowę ramową na zakup 90 lokomotyw Vectron MS.
Wdrożenie Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS).
CARGOUNIT zamówił także 10 silników Smartron. Dostawę pierwszej lokomotywy zaplanowano na rok 2025.
Wysoce zaawansowane silniki wielosystemowe Vectron i Smartron są kluczem do szerokiego zakresu operacji cargo na terenie Europy i silnego wzrostu w segmencie pośrednim.
Lokomotywy Vectron to nowoczesne, wszechstronne lokomotywy przeznaczone na rynek europejski, o modułowej konstrukcji, która pozwala na łatwe dostosowanie ich do wymagań eksploatacyjnych i specyfikacji eksploatacyjnych w różnych krajach.
Efektywność i opłacalność w realizacji prac trakcyjnych zarówno w krajowym, jak i międzynarodowym ruchu pasażerskim i towarowym w Europie jest główną ideą ich rozwoju.
Historia współpracy – od 1 do 100
Współpraca Siemens Mobility z CARGOUNIT rozpoczęła się w 2018 roku zakupem lokomotywy Vectron MS, która w tym samym roku trafiła na tor badawczy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Następnie w 2019 roku spółka zakupiła pięć kolejnych lokomotyw przy wsparciu finansowym Centrum Programów Unii Europejskiej Transport, a dwa lata później podpisała kontrakt na dostawę kolejnych 30 sztuk Vectronów wraz z obsługą techniczną na wystawę TRAKO 2021. Świadczenie usług na terenie Regionu Centralnego i Europy Zachodniej.
Tymczasem w latach 2021-2023 CARGOUNIT rozszerza swoją obecność także na rynkach południowych – w Rumunii, oferując specjalne lokomotywy Smartron produkowane przez Siemens Mobility oraz poszerzając portfolio klientów Vectron o Bahnoperator, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner. West Logistics na rynku polskim, CD Cargo i Loko Train na rynku czeskim oraz Hellrom na rynku niemieckim pod koniec grudnia ubiegłego roku.
Lokomotywy Vectron firmy CARGOUNIT obsługują zarówno przewozy towarowe, jak i pasażerskie, w tym pociągi BWE (Warsaw-Berlin Express) obsługiwane wspólnie przez PKP Intercity i DB Fernverkehr.
Nowa historia wzrostu w 2025 roku
Pod koniec lutego 2024 roku spółki podpisały kolejną umowę ramową dotyczącą rozwoju współpracy we Wrocławiu od 2025 roku.
Zamówienie obejmuje zakup 30 lokomotyw Vectron i 10 lokomotyw Smartron z dodatkową opcją zakupu do 60 lokomotyw Siemens Mobility.
Gargounid to największy w Polsce klient silników Siemens.
Dzięki nowemu zamówieniu flota firmy będzie liczyła 66 silników Vectron i 18 silników Smartron, a liczba silników Siemens może wzrosnąć do blisko 150 sztuk.
Wiadomości z branży kolejowej, przemysłu i technologii kolejowej, które mogłeś przeoczyć:
CRRC: Kontrakt na dostawę do 200 lokomotyw liniowych i manewrowych
Na naszej stronie znajdziesz najświeższe informacje z branży kolejowej w Europie Wschodniej, byłym Związku Radzieckim i reszcie świata Facebook, Świergot, LinkedInWedług Internetowy magazyn zaopatrzenia kolei.
Umieść swoje ogłoszenie na portalu internetowym i w magazynie kolejowym. Dostępne są szczegółowe informacje Zestaw mediów dla zaopatrzenia kolei
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com