5 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Microsoft reorganizuje swoje zespoły Xbox i marketingu, aby przygotować się na przyszłość sztucznej inteligencji i gier

Microsoft reorganizuje swoje zespoły Xbox i marketingu, aby przygotować się na przyszłość sztucznej inteligencji i gier

Niecałe dwa tygodnie po przejęciu Activision Blizzard Microsoft reorganizuje swoje kierownictwo w obszarze gier i marketingu Xbox. Microsoft awansuje Matta Booty’ego na prezesa ds. treści gier i studiów, co obejmuje nową odpowiedzialność za ZeniMax, a Sarah Bond na prezesa Xbox, nadzorującą wszystkie firmy zajmujące się platformami i sprzętem Xbox. Jeśli chodzi o marketing, dyrektor ds. marketingu Chris Capossella ustąpi ze stanowiska po 32 latach pracy w Microsoft.

Zmiany na Xbox oznaczają, że Booty będzie teraz kierować rozszerzoną organizacją w ramach Microsoft Gaming, która obejmuje teraz ZeniMax i Bethesda. „ZeniMax będzie nadal działać jako ograniczona jednostka integracyjna kierowana przez Jamiego Ledera, prezesa i dyrektora generalnego, podlegającą Mattowi” – ​​wyjaśnia dyrektor generalny Microsoft Gaming Phil Spencer w uzyskanej przez niego wewnętrznej notatce. krawędź.

Rozszerzona rola Booty’ego powinna pomóc firmie Microsoft Gaming uniknąć takich scenariuszy jak Redfall Idąc dalej, Microsoft wyraźnie skupił się na lepszej współpracy między zespołami poprzez przejęcie ZeniMax/Bethesda.

„Świetne gry są podstawą wszystkiego, co robimy” – wyjaśnia Spencer w swojej notatce. „Wierzymy, że nasza rozszerzona organizacja zawartości gier – która umożliwia efektywną współpracę studiów deweloperskich Xbox Game Studios i ZeniMax – umożliwi tym światowej klasy studiom dołożenie wszelkich starań, aby rozwijać nasze portfolio gier, które kochają gracze”.

Sarah Bond na ceremonii rozdania nagród BAFTA Games Awards na początku tego roku.
Zdjęcia: Stuart Wilson/BAFTA/Getty Images dla nagrody BAFTA

Bond przejmie teraz odpowiedzialność za platformy sprzętowe i programowe Xbox. „Aby zarządzać dzisiejszą platformą i budować platformę jutra, gromadzimy zespoły, które to umożliwią” – wyjaśnia Spencer. „Sarah Bond pokieruje tym zespołem jako szefowa Xbox – łącząc sprzęt, doświadczenia graczy i twórców, architekturę platformy, strategię, planowanie biznesowe, dane i analizy oraz rozwój biznesu”.

READ  Google udostępnia pełną gamę kolorów Pixel 7 i 7 Pro

Bond jest wschodzącą gwiazdą Microsoftu Xbox od czasu dołączenia do niego w 2017 roku, szczególnie za kulisami niedawnego przejęcia Activision Blizzard. Bond pojawia się nawet podczas Federalna Komisja Handlu przeciwko Microsoft Słuchaj, spokojnie wyjaśnij sędziemu Jacqueline Scott Corley gry wideo i działalność związaną z Xbox.

Bond będzie teraz odpowiedzialny za przyszłość Xbox, zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania – co może obejmować przeprojektowaną bezdyskową serię Xbox

Te zmiany na kierownictwie Xbox oznaczają, że po odejściu dyrektora generalnego Activision Blizzard Bobby’ego Kotick’a pod koniec 2023 roku w Microsoft będzie więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych ds. gier w Microsoft niż mężczyzn. Oto nowy schemat organizacyjny Xbox:

Nowy lider Microsoftu w zakresie konsol i gier Xbox.
Obraz: Microsoft

Jeśli chodzi o marketing, dyrektor ds. marketingu Capossela odchodzi na bok, aby zrobić miejsce Takeshiemu Nomoto. „Takeshi był w centrum naszej transformacji chmury” – mówi w wywiadzie dyrektor generalny Microsoft, Satya Nadella. Notatka wewnętrzna dla pracowników. „Jestem podekscytowany możliwością objęcia przez niego stanowiska dyrektora ds. marketingu w firmie Microsoft i realizacji naszej wizji”.

Capossella pracuje w firmie Microsoft od 32 lat i zasłynął z występu na scenie wraz ze współzałożycielem Billem Gatesem podczas prezentacji, podczas której wersja beta systemu Windows 98 uległa awarii i wyświetlił się niebieski ekran śmierci. Capossella kieruje marketingiem w firmie Microsoft od dziesięcioleci, począwszy od przejścia do chmury, premiery konsoli Xbox i wielu innych momentów.

Microsoft awansuje także Yousefa Mahdiego na stanowisko wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. marketingu konsumenckiego. Mehdi dołączył do firmy Microsoft w 1992 roku, gdzie pracował w zarządzaniu produktami dla przeglądarek Internet Explorer i Windows, a następnie pomógł Microsoftowi wkroczyć na rynek wyszukiwania za pomocą Bing. Był zaangażowany w prace nad Surface, premierą systemu Windows 10 i zestawem słuchawkowym HoloLens.

READ  Najnowsza aktualizacja Telegrama z 2022 roku zawiera wiele fajnych nowych funkcji

„Youssef będzie naszym mistrzem w zakresie doświadczenia użytkownika końcowego i na podstawie swojej pracy uruchomi wiele naszych usług opartych na sztucznej inteligencji, aby poprowadzić marketing produktów Microsoft Copilot” – wyjaśnia Nadella w swojej notatce. „Będzie także nadal kierował obszarami wyszukiwania, reklam, wiadomości, urządzeń i rozwiązań kreatywnych dla klientów (CSA).”

Yousef Mahdi kieruje działaniami Microsoftu w zakresie sztucznej inteligencji dla konsumentów.

Microsoft przenosi także swoją organizację sprzedaży konsumenckiej do zespołu Microsoft Gaming. Zespół ten, kierowany przez Ami Silvermana, jest odpowiedzialny za sprzedaż detaliczną produktów konsumenckich firmy Microsoft. „Karta Ami obejmuje wszystkie produkty konsumenckie, w tym sprzęt, produkty kreatywne (Windows, Surface, M365) i wszystko, co jest związane z grami” – wyjaśnia Spencer. „Zespół ten skupi się na zmianie sprzedaży gier i przyciągnięciu nowych odbiorców na rynkach geograficznych”.

Microsoft będzie teraz musiał ostrożnie zintegrować Activision Blizzard ze swoim działem Microsoft Gaming. Dave McCarthy, obecnie dyrektor operacyjny Microsoft Gaming, pokieruje działaniami po stronie operacyjnej. Czekamy teraz, aż Microsoft mianuje nowego dyrektora generalnego Activision Blizzard, który pod koniec roku zastąpi Koticka.

Reorganizacja Microsoftu jest tutaj wyraźnie powiązana z jego możliwościami w zakresie gier i sztucznej inteligencji. „Dzięki niedawnemu przejęciu Activision Blizzard King podwajamy nasz biznes związany z grami” – mówi Nadella. Microsoft sfinalizował przejęcie Activision Blizzard na początku tego miesiąca, planując ogłosić, które gry trafią do Xbox Game Pass w nadchodzących miesiącach.

Microsoft integruje sztuczną inteligencję ze swoim systemem operacyjnym Windows, aplikacjami Office, Bing i nie tylko, starając się być liderem w przestrzeni AI. Usługa Microsoft 365 Copilot zostanie uruchomiona w przyszłym tygodniu, umożliwiając firmom tworzenie wiadomości e-mail, przepisywanie akapitów, analizowanie danych programu Excel i nie tylko. Nadella omówił potencjał sztucznej inteligencji podczas szczytu Snapdragon firmy Qualcomm na początku tego tygodnia.

READ  Zobacz, jak House of Prime Rib w San Francisco tworzy Prime Rib — raport Robba

„Kiedy tworzono system Windows, mieliśmy przycisk Start, a Copilot był jak przycisk Start” – powiedział Nadella na początku tego tygodnia. „Działa jak koordynator wszystkich Twoich doświadczeń z aplikacją. Na przykład idę tam i wyrażam swoje zamiary, a ona albo kieruje mnie do aplikacji, albo przenosi aplikację do Copilot, dzięki czemu mogę się uczyć, dociekać i tworzyć — i całkowicie Myślę, że zmienia nawyki użytkowników.”

Pełną notatkę Spencera na temat zmian na Xboxie możesz przeczytać tutaj.