15 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Mercedes-Benz wykorzystuje nastrojowe oświetlenie modelu Klasy D do zbadania nastrojów Polaków

Mercedes-Benz wykorzystuje nastrojowe oświetlenie modelu Klasy D do zbadania nastrojów Polaków

Emocje towarzyszą nam każdego dnia w odpowiedzi na zdarzenia, rozmowy czy zachowania. Mogą być silne, jak radość czy miłość, ale też pokój czy tęsknota. Warto pamiętać, że nie ma dobrych i złych emocji – wszystkie są ważne i potrzebne. Jesienią wieczory stają się coraz dłuższe i pomimo wielu wyzwań każdego dnia, możemy cieszyć się z małych rzeczy, doceniać dobre chwile, czuć zadowolenie i satysfakcję, nawet jeśli pogoda nie dopisuje. Srebro w ramach inicjatywy środowiskowej Mercedes-Benz. Nowy Kombivan – „Poland’s Mood Colours” z udziałem Klasy T, w zmieniającym się otoczeniu, bycie sobą wśród ludzi naprawdę pokazuje pełen wachlarz emocji. I nie tylko działania marki. Staraj się odzwierciedlać nasze emocje, ale zachęcaj do ich okazywania.Za pomocą nowych technologii i cyfrowych możliwości marka weryfikuje i pokazuje, jak się czujemy na co dzień.

Rzadko pokazujemy to, czego naprawdę doświadczamy w danej chwili. Nawet gdy jesteśmy pogrążeni w radości, na naszych twarzach często widać całkowity brak emocji. Czy jesteśmy społeczeństwem pokerowych twarzy? Dlaczego boimy się okazywać emocje i chować za maskami neutralności?

„Wachlarz emocji, których doświadczamy, jest ogromny. Jednak często je tłumimy, aby wyglądać na zgrupowane i powściągliwe. Samo słowo „emocja” pochodzi od łacińskiego „e mover”, oznaczającego „w ruchu”, więc musimy doświadczyć i uzewnętrzniać!Dziękujemy, Żyjemy bardzo autentycznie tu i teraz.Uczenie się emocji jest bardzo przydatne, a brakuje nam ich w edukacji.Potrzebujemy ich dla bezpieczeństwa, wewnętrznego spokoju i rozwoju.Dobrze jest przestać bać się okazywać to, co czujemy w tej chwili. Są to szczególnie dobre i pozytywne emocje! Poprawiają nasze zdrowie i znacznie ułatwiają wyzwania. Radzimy sobie i widzimy wiele rozwiązań. Mają ogromną moc. Kolory świetnie nadają się do wywoływania i dzielenia się emocjami – nasz umysł szybko reaguje na Żywy i aktywny lub stonowany i zrelaksowany. Kolory można wykorzystać nie tylko w naszych ubraniach, ale także w ozdobach w domu czy w samochodzie. Na nasz nastrój i nastawienie możemy wpływać za pomocą wzroku i innych zmysłów – wyjaśnia Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka od propagandy.

READ  Polska czeka na utworzenie rządu z Tuskiem, który podpisze antyunijne porozumienie

Istnieje mapa emocji, dzięki której poznasz swój nastrój.

Przez najbliższe dwa tygodnie Mercedes-Benz będzie monitorował nasze nastroje w Internecie. Monitorowane są wszystkie platformy internetowe: media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter, a także miejsca wymiany pomysłów, takie jak blogi, fora i dyskusje na temat podcastów i filmów. Pomogą jej w tym nowoczesne technologie, które pomogą w dokładnej analizie wybranych hashtagów, których społeczeństwo używa do wyrażenia tego, co czuje w danym momencie. Twórca najnowszej Klasy T chce skupić się na pozytywnych treściach, udowadniając, że nawet jeśli nasza mimika jest czasami brzydka, w środku doświadczamy wielu emocji. Dzięki precyzyjnym technikom analizy powstanie mapa emocji i dzień po dniu dowiemy się, jakie emocje pojawiały się najczęściej.

Sekret działania tkwi w ciekawej grze kolorów. Codziennie od 19 do 24 zmieni się oświetlenie części jednego z pięter centrali Mercedes-Benz, a także specjalnie przygotowana ekspozycja z najnowszym kombivanem Klasą T w roli głównej. Dominujące nastroje. Każdemu z ośmiu kolorów Ambientowego oświetlenia wnętrza modelu samochodu przypisany jest „nastrój”, np. Szczęście świeci na żółto, relaks jest rozpoznawany na zielono, a miłość i pokój są oznaczone na czerwono lub biało. Wynikiem tego intrygującego eksperymentu marka podzieli się z nami na specjalnym landing page’u oraz w mediach społecznościowych. Mimo to warto śledzić główną transmisję z Alejandra Jerozolimskiego w Warszawie – wspomaganą przez kamery na żywo.

„Zwróciliśmy się ku technologii, by odkryć nasze ukryte emocje. Przez następne dwa tygodnie codziennie skanowaliśmy sieć, by stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych – posty i hashtagi. Naszym sposobem na pokazanie emocji jest oświetlenie ambientowe wnętrze nowej Klasy T, z tą różnicą, że nie wyrażamy tego poprzez twarze. To jest to. Dla wielu z nas samochód to prywatne miejsce, w którym doświadczenie mówi nam, że naprawdę można być sobą. To tutaj śpiewamy ulubione piosenki, pytamy, jak minął dzień dziecka iz nostalgią wspominamy wspaniałe wakacje – mówi Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Polska.

READ  Troy otwiera 27. Vento Park w Polsce

Najnowsza Klasa T to kombivan premium, w którym dobrze poczują się rodziny z małymi dziećmi oraz osoby zainteresowane aktywnym spędzaniem czasu. Wnętrze oferuje wyważoną mieszankę komfortu i przestrzeni, z których wszystkie są najwyższej jakości. Ambientowe oświetlenie pozwala wybrać jeden z ośmiu kolorów – teraz każdego dnia użytkownicy mogą go zmieniać, kierując się emocjami, które w danej chwili odczuwają.

Celem pracy „Nastrojowe kolory Polski” nie jest analiza sytuacji psychologicznej czy społecznej, ale zwrócenie uwagi na temat uczuć i emocji. Siłą tej idei jest prostota i uniwersalność, a jej wymiarem jest symbolika.

Akcja rusza 28 października i potrwa do 12 listopada. BBDO Warszawa działa w ramach globalnego TeamX i odpowiada za jego organizację. Kolorami otwarcia wyświetlanymi podczas pierwszego weekendu akcji były zieleń i biel, reprezentujące odpowiednio relaks i spokój.