8 września, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

LVMH: Największe marki luksusowe cierpią z powodu wahań chińskich klientów

LVMH: Największe marki luksusowe cierpią z powodu wahań chińskich klientów

Skomentuj zdjęcie, Sprzedaż największej na świecie grupy luksusowej w Azji spadła o 14%.

  • autor, João da Silva
  • Rola, Reporter biznesowy

Spowolnienie chińskiej gospodarki i tłumienie przez Pekin przejawów bogactwa mają wpływ na niektóre z wiodących marek luksusowych na świecie.

LVMH twierdzi, że jego sprzedaż w Azji, która obejmuje Chiny, ale nie Japonię, spadła o 14% w ciągu trzech miesięcy do końca czerwca, co oznacza pogorszenie spadku o 6% w pierwszym kwartale.

Ale firma z siedzibą w Paryżu nie jest w tym osamotniona, ponieważ wielu jej konkurentów również odnotowuje spadek sprzedaży w drugiej co do wielkości gospodarce świata.

Dzieje się tak, gdy chińscy klienci ograniczają drogie zakupy, a rządowi cenzorzy zamykają konta w mediach społecznościowych wpływowych osób, które prezentowały w Internecie swoje towary luksusowe.

LVMH, największa na świecie grupa produkująca towary luksusowe, podała, że ​​ogólny wzrost jej przychodów spowolnił w tym okresie do 1%.

Jednakże prezes i dyrektor generalny Grupy Bernard Arnault pozostał ostrożnym optymistą.

„Nasze wyniki za pierwsze półrocze odzwierciedlają niesamowitą odporność LVMH… w klimacie niepewności gospodarczej i geopolitycznej”.

„Chociaż w obecnym kontekście pozostajemy czujni, grupa z ufnością wkracza w drugą połowę roku” – powiedział inwestorom.

Akcje spółki, do której należy 75 marek z najwyższej półki, w tym Louis Vuitton, Dior i Tiffany & Co., spadły w ciągu ostatniego roku o około 20%.

LVMH nie jest jedyną dużą firmą odczuwającą spowolnienie sprzedaży dóbr luksusowych w Chinach.

Brytyjska firma zajmująca się luksusową modą Burberry podała w swoich najnowszych danych finansowych, że jej sprzedaż w Chinach kontynentalnych spadła o ponad 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Richemont, właściciel Cartier, odnotował spadek sprzedaży w Chinach, Hongkongu i Makau o 27% rok do roku w kwartale zakończonym 30 czerwca.

Niemiecki gigant modowy Hugo Boss obniżył swoje prognozy sprzedaży na ten rok ze względu na obawy o słaby popyt konsumencki na takich rynkach jak Chiny i Wielka Brytania.

Inne duże firmy z branży dóbr luksusowych, w tym Hermes i Kering, właściciel marki Gucci, mają ogłosić w tym tygodniu swoje najnowsze wyniki finansowe.

Proces pochwalenia się luksusowymi markami w Internecie również stał się przedmiotem nadzoru chińskich władz.

W maju kontrolowany przez państwo dziennik „Global Times” doniósł, że internetowa gwiazda nazwiskiem Wanghong Quanxing została zakazana w mediach społecznościowych „w związku z atakami na osoby obnoszące się z bogactwem w Internecie”.

Jego konto w Douyin, chińskim odpowiedniku TikToka, miało ponad cztery miliony obserwujących.

Konta kilku innych popularnych influencerów zostały również usunięte w ramach kampanii, która według chińskiego organu nadzoru internetowego miała na celu celowe zakazanie „wulgarnych” i ostentacyjnych treści.