Tania linia lotnicza twierdzi, że pasażerowie Frontier Airlines nadużywają oferowanej przez nią usługi dla wózków inwalidzkich, aby ominąć kolejkę i zapewnić sobie pierwszeństwo wejścia na pokład podczas swoich lotów.
„Powszechne jest nadużywanie służb specjalnych. „Są ludzie, którzy korzystają z pomocy wózka inwalidzkiego i wcale jej nie potrzebują” – powiedział dyrektor generalny Barry Biffle podczas lunchu w Wings Club w Nowym Jorku w czwartek. Według CNBC.
Na granicy obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”, a osoby, które poproszą o pomoc dla wózka inwalidzkiego, wchodzą na pokład samolotu przed innymi pasażerami.
Biffle twierdzi, że osobiście widział 20 osób wsiadających na wózki inwalidzkie, ale tylko 3 poprosiły o pomoc przy wysiadaniu.
„Leczymy wielu ludzi” – zażartował.
Ustawa Air Carrier Access Act z 1986 r. zabrania liniom lotniczym dyskryminowania osób niepełnosprawnych i nakłada na firmy obowiązek zapewnienia pasażerom na pokładzie „bezpiecznego transportu”, w tym wózków inwalidzkich.
Na stronie internetowej firmy napisano, że „chętnie obsługuje naszych pasażerów potrzebujących wózka inwalidzkiego lub pomocy w poruszaniu się”, jednak Biffle jest sfrustrowany faktem, że ludzie korzystają z dostępnych usług, aby pomóc tym, którzy tego potrzebują.
Biffle twierdzi, że zwrócenie się o pomoc dla wózka inwalidzkiego kosztuje linię lotniczą od 30 do 35 dolarów, a nadużycia mogą opóźnić podróż innych podróżnych.
„Każdy powinien mieć do tego prawo i każdy, kto tego potrzebuje, ale jeśli zaparkujesz na miejscu dla niepełnosprawnych, odholują Twój samochód i ukarzą Cię karą” – Biffle powiedział CNBC. „Za niewłaściwe korzystanie z tych usług powinna obowiązywać taka sama kara”.
Problemy mogą wykraczać poza bramkę wejścia na pokład, np. bramki bezpieczeństwa i inne usługi lotniskowe
„Wśród pasażerów korzystających z wózków inwalidzkich, aby przedostać się przed linię bezpieczeństwa i uzyskać pierwszeństwo wejścia na pokład podczas lotów, dochodzi do powszechnych nadużyć” – powiedział przewoźnik FOX Business, dodając, że „TSA i linie lotnicze znajdują się w trudnej sytuacji, jeśli chodzi o zarządzanie pasażerami. ”. problem.”
Podejrzani pasażerowie udający obrażenia lub niepełnosprawność, aby ominąć linię, mają wpływ również na innych przewoźników, takich jak Southwest Airlines.
W zeszłym roku pasażer linii Southwest Airlines w mediach społecznościowych poskarżył się na „oszustwo przed wejściem na pokład”, które zauważył, gdy prawie dwadzieścia osób na wózkach inwalidzkich ustawiało się w kolejce do samolotu w Fort Lauderdale na Florydzie.
„20 pasażerów wsiada na wózek inwalidzki, a być może tylko 3 potrzebuje go, aby wysiąść z samolotu” – czytamy w poście. Na X wpisał swoje imię Paul.
Southwest nie przydziela miejsc, podobnie jak Frontier, co powoduje, że kabinę obsługują pasażerowie z wyprzedzeniem.
Inny pasażer linii Southwest zwrócił niedawno uwagę na podobne oszustwo podczas lotu z Filadelfii do Chicago, gdzie zobaczył w kolejce na terminalu 30 pasażerów, o których mówiono, że „identyfikują się” jako niepełnosprawni, aby uzyskać upragnione miejsce w samolocie.
„Ludzie korzystają z systemu” – powiedział Steve Maziarka dziennikowi „Wall Street Journal” o lutowej podróży. „To po prostu wymknęło się spod kontroli”.
W 2022 r. dyrektor dużego lotniska skrytykował użytkowników TikTok za sugerowanie swoim obserwującym nadużywania wózków inwalidzkich.
„Jeśli korzystasz z TikToka, zobaczysz, że jest to jeden z tych trików podróżniczych, które ludzie polecają. Nie rób tego, ponieważ musimy chronić usługę dla osób, które jej najbardziej potrzebują” – ówczesny dyrektor generalny London Heathrow Lotnisko, powiedział John Holland. Powiedział Kai Siedziba radia LBC mieści się w Wielkiej Brytanii.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP