Leo van Vliet, dyrektor Amstel Gold Race stanowczo zaprzeczył, jakoby czołowy zorganizowany samochód miał jakikolwiek wpływ na wynik niedzielnego największego klasycznego samochodu w Holandii.
Tadezh Bogar, faworyt przed wyścigiem po miażdżąco udanym sezonie 2023, zdominował sprawy dzięki oszałamiającemu zwycięstwu w grze pojedynczej.
Po przeprowadzeniu kilku ataków, Słoweniec w końcu oderwał się na 29 km przed metą, porzucając dwóch ostatnich jeźdźców, którzy byli w stanie mu dorównać, Bena Healy’ego z EF Education-Easypost i Toma Pidcocka z Ineos Grenadiers.
Pojazd organizacji, z Van Vlietem w nim, wyprzedził Pogačara, kiedy miał przewagę nad Healy, której czas wyniósł 20 sekund, a do pokonania było 10 kilometrów. Ostatecznie różnica między Pogačarem a Healy wyniosła 38 sekund.
Nagranie telewizyjne pokazało, że samochód dyrektora wyścigu trzymał się blisko Pogačara natychmiast po wyprzedzeniu go, wywołując poruszenie wśród niektórych użytkowników mediów społecznościowych i kilka sarkastycznych komentarzy dyrektora EF Jonathana Vaughtersa.
„Dobra robota organizatorów wyścigów #AGR23… (Derny) wyścigi motocyklowe na torze są zawsze najbardziej ekscytujące. Więc myślę, że teraz przenoszą to na drogę” – napisał Fogers na Twitterze.
Jednak Van Fleet ze złością odrzucił twierdzenia, że czas spędzony przez samochód reżysera w pobliżu Pogačar miał w jakikolwiek sposób kilometr. Nalegał, aby samochód wyścigowy nie miał innego wyjścia, jak tylko spędzić krótki czas przed Pogačarem ze względów bezpieczeństwa.
Powiedział: „Prowadziliśmy za Tadezhem Bojjarem, a Ben Healy był blisko, więc musisz przejść”. reklama Gazeta.
„To wcale nie jest prawdą [that the car was in front for a kilometre]. Spójrz na zdjęcia w telewizji. To mu nie pomogło. Sam też się ścigałem. nie mogę sobie tego wyobrazić [it offered an advantage].
„Dlaczego jest to dla mnie przydatne?” Dodał: „Byliśmy wystarczająco daleko do przodu. Nie ma nic złego”.
Van Fleet zauważył, że jako dyrektor wyścigu wiedział, że wkrótce potem droga się zwęzi i że próba zwiększenia dystansu między nim a Boggarem w szybszym tempie byłaby niebezpieczna.
Odrzucił pomysł, że wolałby raczej, aby Pogačar był zwycięzcą niż Healy.
„Niech to powiedzą” – powiedział. „Nic na to nie poradzę”.
Bogar i Vaughters mają coś do powiedzenia
Sam Bogar został zapytany o incydent na konferencji prasowej po wyścigu i zdał sobie sprawę, że samochód był zbyt blisko.
Zauważył jednak, że jazda głównym samochodem wyjściowym przed ucieczką była rodzajem manewru, który ma miejsce we wszystkich wyścigach, nie tylko w Amstel Gold Race. Poparł również twierdzenie Van Fleeta, że nie było go długo.
„W pewnym momencie są naprawdę blisko. Myślę, że to nie jest miłe, ale robią to cały czas, są z przodu, mijają, wracają. Tak to jest w wyścigach” – powiedział Bogar.
„Nie mogę wiele zrobić, zawsze mogę jechać tak mocno, jak tylko potrafię, ale nie sądzę, żeby to było za długo z przodu, za blisko”.
Foggers, pisząc na Twitterze, przyznał, że nawet gdyby Healy mógł odzyskać kontakt z Bogarem, prawdopodobnie przegrałby wyścig. Pięć dni temu w Brabantse Pijl właśnie tak się stało, kiedy Dorian Godon (AG2R Citröen) z łatwością wyprzedził Healy’ego po tym, jak obaj dojechali razem do mety.
Ale dyrektor EF-EasyPost przekonywał energicznie, że wciąż jest powód do narzekań.
„Muszę tutaj powiedzieć coś bardziej produktywnego i dojrzałego: problem polega na tym, że pojazdy cały czas zmieniają wyniki wyścigów. Czasami na naszą korzyść, czasami nie. To po prostu staje się nudne. Pog pewnie wygrałbyś sprint; nie o to chodzi To po prostu dyskredytuje rasę”.
W tym roku organizacja Amstel Gold Race sprowadziła nowy sprzęt do obróbki zdjęć, aby trzeci rok z rzędu spróbować rozwiązać wszelkie potencjalne nieporozumienia dotyczące tego, kto wyłoni zwycięzcę.
W 2021 roku, w podwójnym sprincie pomiędzy Wout van Aert (Jumbo-Visma) i Tomem Pidcockiem (Ineos Grenadiers), Van Aert zostaje ostatecznie ogłoszony zwycięzcą o milimetry, aw 2022 Benoît Cosnefroy (AG2R Citröen) przez pomyłkę odnosi zwycięstwo , by w końcu trafić do Michała Kwiatkowskiego (Eneos Grenadiers).
Muszę tutaj powiedzieć coś bardziej produktywnego i dojrzałego: problem polega na tym, że pojazdy cały czas zmieniają wyniki wyścigów. Czasem na naszą korzyść, czasem nie. Po prostu się męczy. Pog prob wygrałby sprint; Bez sensu. To po prostu dyskredytuje rasę. https://t.co/QNAQKdsyJD16 kwietnia 2023 r
„Zagorzały fanatyk podróży. Amatorski praktyk zombie. Badacz żywności. Wielokrotnie nagradzany ekspert popkultury. Internetowy ninja”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia