Twórcy popularnej gry wideo symulującej loty kosmiczne Kerbal Space Program (KSP) połączyli siły z prawdziwą firmą rakietową United Launch Alliance (ULA) i jej dyrektorem generalnym Torym Bruno, aby podjąć internetowe wyzwanie polegające na odtworzeniu nowej rakiety Vulcan Centaur firmy ULA w świecie Kerbala.
Obie firmy zakończyły niedawno swoje znaczące premiery. W 2023 r. wydano wersję wczesnego dostępu Kerbal Space Program 2, a w grudniu firma wypuściła dużą aktualizację o nazwie „For Science”, która usprawniła fizykę gry i dodała zorientowaną na cele możliwość gromadzenia różnych rodzajów danych naukowych w niezliczonych środowiskach. Znajduje się w Układzie Słonecznym Kerbal.
Tymczasem ULA wystartowała niedawno tuż po nowym roku, kiedy na rynek trafiła kolejna generacja firmy Centaur Wulkan Rakieta została wystrzelona po raz pierwszy 8 stycznia 2024 roku. W oczekiwaniu na to ważne wydarzenie dyrektor gry KSP Nate Simpson powiedział Odwiedził siedzibę ULA W Kolorado, aby zbudować rakietę Vulcan wewnątrz KSP z pomocą kilku prawdziwych naukowców zajmujących się rakietami z ULA. Po wizycie KSP zamieścił wpis w mediach społecznościowych Udostępnij na X, wcześniej znana jako Twitter, zaprosiła użytkowników do przesyłania kopii swoich zabawnych gier Vulcan KSP, zachęcając do „wygrania gadżetów”. W Udostępnij, obserwuj„Odtwórz #VulcanRocket w KSP 2 i zobacz, jakiego rodzaju misje możesz wykonać. Im bardziej ambitne, tym lepiej” – napisał KSP, dodając na końcu postu, że Torre Bruno ogłosi swojego faworyta na koniec konkursu. Teraz są wyniki!
Powiązany: Rakieta Vulcan firmy ULA wykonuje swój pierwszy lot
Odtwórz #VulcanRocket w KSP 2 i zobacz, jakiego rodzaju misje możesz wykonać. Im ambitniej, tym lepiej. Opublikuj swoje filmy/zdjęcia, oznacz @ulalaunch i @KerbalSpaceP, a także #KSPVulcanRocket, a @torybruno wybierze swoje ulubione. Masz czas do 5 stycznia!20 grudnia 2023 r
Zwycięzcą konkursu KSP/ULA Vulcan Rocket Entertainment Challenge zostaje użytkownik X User The Space Peacock, (@Space_Peacock) z niemal idealnym odtworzeniem Vulcana, widzianym po raz pierwszy w budynku montażu pojazdów KSP (VAB) strunowy postów. Space Peacock odtworzył misję Vulcan Cert-1 ze stycznia, a następnie przeprowadził symulację lotu statku kosmicznego Sierra. Łapacz snów Samolot kosmiczny, a nawet wersja przyszłego silnika SMART firmy Vulcan wielokrotnego użytku, przywracająca tył silnika wspomagającego pierwszego stopnia do lądowania i odzyskiwania na oceanie.
@KerbalSpaceP @ulalaunch @torybruno #KSPVulcanRocket Trochę się spóźniłem, ale oto moje podsumowanie Vulcan Centaur w KSP2! strunowy; pic.twitter.com/9BCx7064Qz6 stycznia 2024 r
Wybrano także dwóch zdobywców drugiego miejsca, a mianowicie użytkownika X Alberta Hajka (@albert_hajek) i kanał YouTube PicoSpace Industries (@picospace). Hajek publikował także w strunowy Zarysy i demonstracja wystrzelenia ich wersji Vulcan, która wysłała lądownik na „Księżyc”, wersję KSP Księżyc. PicoSpace opublikowało Misja ratunkowa Wulkanu Film w YouTube przedstawiający wystrzelenie rakiety z kapsułą załogi na orbitę Kirbyn w celu uratowania osieroconego astronauty z Kirbyn.
Hej @ulalaunch i @KerbalSpaceP Próbowałem wyzwania #KSPVulcanRocket. Próbowałem odtworzyć Vulcana i zabrałem go na przejażdżkę lądownikiem i łazikiem w stronę Księżyca. Mam nadzieję, że Ci się spodoba @torybruno! Rzuć okiem na zdjęcia tutaj i pełną galerię/historię poniżej -> pic.twitter.com/iK8pffAoJs4 stycznia 2024 r
„Uważam, że wszystkie trzy były świetne” – powiedziała Tori Bruno w wywiadzie. Dyrektor generalny ULA wraz z Natem Simpsonem z KSP spotkali się ze Space.com, aby omówić konkurencję i wyjątkową harmonię, jaką Kerbal stworzył na styku edukacji STEM i rozrywki.
„Nie lubię wybierać faworytów” – powiedział Simpson. „To tak, jakbyś prosił mnie, żebym wybrała między moimi dziećmi. Zawsze jesteśmy pod wielkim wrażeniem i lubimy widzieć różne rozwiązania tego samego problemu”.
KSP2 to długo oczekiwana kontynuacja popularnej gry KSP1, w której gracze mają swobodę eksplorowania całej gry Układ Słoneczny Planety i księżyce poprzez projektowanie, budowanie i wystrzeliwanie własnych rakiet i ładunków. Gra daje graczom możliwość zbudowania wszystkiego od najprostszego Satelity Połączenie przenosi się na nieskończenie złożone pojazdy do eksploracji planet, ale wymaga trochę nauki.
Początkującym graczom KSP1, zwłaszcza tym, którzy nie mają żadnej wiedzy z fizyki lub mechaniki orbitalnej, często trudno jest oderwać się od ziemi – nie mówiąc już o wylądowaniu pojazdu na Mun. Simpson twierdzi, że próbowali usunąć tę barierę, czyniąc KSP2 dostępnym i przyjemnym dla graczy na każdym poziomie umiejętności. Powtarzające się awarie rakiety lub statku kosmicznego nie są rzadkością, ale jest to również część problemu.
Jak znaleźć tę równowagę?
Simpson: „Włożyliśmy dużo energii w ponowne nauczanie gry, uczynienie jej zabawną, pyszną i przekazywanie ludziom informacji w małych porcjach, aby mogli robić postępy w sposób, który nie miałby poczucia marnowania czasu”. czas. Najważniejszą rzeczą było przekazanie lekcji, którą znają już wszyscy naukowcy zajmujący się rakietami, a mianowicie, że jedynym sposobem na naukę jest porażka.
Większość gier wideo karze niepowodzenia i sprawia, że gracz czuje się źle. Sprawiają, że po porażce czują się, jakby wykonali złą robotę. Dużą częścią zmiany tego stanu rzeczy jest dla nas nauczenie się świętowania porażki; Być czymś zabawnym, być czymś imponującym wizualnie i dźwiękowo. Myślę, że w tym momencie ludzie częściej opowiadają o swoich porażkach niż sukcesach. To jest to, co uwielbiają pokazywać sobie nawzajem w Internecie. Dlatego nauczanie tego jest naprawdę ważne. Muszą zrozumieć, że ekspertom – ludziom, którzy robią to naprawdę, jak torysi – nie zależy na osiągnięciu doskonałości za pierwszym razem. „Chodzi o to, aby nauczyć się jak najwięcej z tego, co się dzieje”.
Bruno, który przyznaje, że jest zagorzałym graczem w Kerbal, twierdzi, że gra jest „czysta” i „jeśli wybuchnie – tym lepiej”.
Jedną z rzeczy, która połączyła zespół KSP i ULA, była wspólna pasja do wspierania edukacji i inicjatyw STEM. Wiele osób z branży lotniczej przybyło do KSP Play ze względu na dotychczasowe zainteresowanie tą dziedziną, ale prawie tyle samo osób zainteresowało się tą dziedziną dzięki KSP.
„Trudno mi znaleźć jednego z moich inżynierów, który nie grałby w KSP. Po prostu to uwielbiają. To naprawdę dobrze wpływa na grę. To naprawdę niesamowite” – powiedział Bruno. Według niej ULA zatrudnia około 2700 osób strona internetowa. Z drugiej strony inspiracji Kirpala Bruno powiedział: „Mamy bardzo rozbudowany program staży, w ramach którego przyjmujemy studentów i nowych pracowników, a kiedy organizuję spotkania z taką grupą, często słyszę, jak bardzo są podekscytowani, jak bardzo kochają KSP i jak bardzo są zdumieni, że my, profesjonaliści, jesteśmy tutaj.” [at ULA] Zagraj już. Wielu z nich powie: „Wiesz, KSP bardzo mi się spodobało, ale o tym nie myślałem”. przestrzeń do tego czasu.'”
Simpson uwielbia być częścią zespołu tworzącego tak wpływową grę, ale są już zmęczeni niektórymi założeniami, jakie nowicjusze mogą przyjąć, gdy usłyszą o tendencji KSP do „edukacyjności”.
„Czasami denerwujemy się, gdy ludzie nazywają nas samouczkami, bo to sprawia wrażenie, jakbyśmy jadali warzywa” – powiedział. „Nauczyliśmy się, że jeśli symulujesz wszechświat z wystarczająco wysokim poziomem wierności, a następnie dajesz ludziom ciekawe cele do osiągnięcia w tym wszechświecie… po prostu próbujesz wygrać grę, próbujesz dostać się w nowe miejsce – i ty konkurują z prawdziwymi siłami fizycznymi.” „I grawitacja, opór aerodynamiczny i tak dalej – w znaczący sposób dowiadujesz się o nauce o rakietach przypadkowych”.
Jeśli chodzi o niedawne wystrzelenie rakiety Vulcan przez ULA i KSP oraz aktualizację For Science, zarówno Bruno, jak i Simpson wyrażali się z ogromnym optymizmem i różowymi oczekiwaniami na nadchodzący rok.
Ponieważ KSP 2 jest nadal w fazie wczesnego dostępu, Simpson i jego zespół polegają na graczach, którzy pomogą im pokonać czasami trudne aspekty gry. „To zdecydowanie najważniejszy rok dla KSP 2, ponieważ w pewnym sensie wkraczamy w technologię przyszłości. To była duża część obietnicy złożonej w grze. Zabawnie więc będzie zobaczyć, co ludzie zrobią z syntezą impulsową jądrową, inercyjne zamknięcie i wszystkie te fantazyjne zabawki, które nadejdą” – powiedział.
„Nasi gracze pomagają nam teraz skupić się na potencjalnych obszarach wymagających ulepszeń. Wraz z początkiem tego roku mamy pierwszy dostęp do nowych, ekscytujących funkcji, których nie widzieliśmy w KSP1. Po pierwsze, [settlements]. I [settlements] „Umożliwimy budowę na orbicie i jest to dla nas swego rodzaju niezbędne wprowadzenie, aby przenieść się w przyszłość technologii kosmicznej, gdzie rozpoczniemy podróże międzygwiezdne, wprowadzając nowy układ gwiezdny” – powiedział Simpson.
Bruno twierdzi, że pierwszy lot rakiety w Vulcan przebiegł „idealnie”.
„Twój pierwszy wystrzelenie nowej rakiety zwykle powoduje jedną z dwóch rzeczy: albo eksploduje, albo podczas lotu pojawia się wiele poważnych anomalii – nawet jeśli lot się kończy – które nie przebiegają zgodnie z planem. Wtedy zawsze zdarza się tego rodzaju event that To roczny kurs projektowania, podczas którego wszystko sobie uporządkowasz. To jest bardzo typowe. W pojeździe wykonałem prawdopodobnie trzydzieści pierwszych lotów. Więc wiesz, mówię z doświadczenia. „Ta podróż była inna… po prostu mieliśmy idealną misję”.
Zamiast roku na analizę danych ze styczniowego lotu Vulcan, Bruno twierdzi, że zespoły ULA prawdopodobnie zakończą ocenę w ciągu kolejnego tygodnia. W dniu startu Bruno opisał, że wszystko przebiega bardzo sprawnie, a ciszę na kanale komunikacyjnym kontroli misji podczas przygotowań przed startem przypisał usterce systemowej.
W 2024 r. Vulcan ma odbyć łącznie sześć lotów i według Bruno ULA jest na dobrej drodze do wystrzelenia, podkreślił jednak, że rakieta nośna to dopiero ostatni etap w procesie wynoszenia statku kosmicznego na orbitę.
„Rakieta znajduje się na końcu tej długiej podróży polegającej na projektowaniu, budowaniu, dostarczaniu statku kosmicznego i wszystkim, co wiesz, poza jednym”. [the spacecraft launching on that manifest] Jest jeszcze w budowie lub testowaniu, więc jeśli są opóźnienia, czekamy na nie lub zmieniamy kolejność manifestu. Jak na razie, całkiem nieźle. „Jest jeszcze początek roku” – powiedział Bruno.
Wersja wczesnego dostępu Kerbal Space Program 2 to dostępny Teraz na stronie internetowej firmy.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Boeing może nie być w stanie obsługiwać pojazdu Starliner przed zniszczeniem stacji kosmicznej
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Studentka Uniwersytetu Północnej Karoliny zostanie najmłodszą kobietą, która przekroczy granice kosmosu na pokładzie Blue Origin