To wystarczająco dobry program, by każdy fan piłki nożnej przestał i posłuchał. Darmowe wycieczki na Mistrzostwa Świata. Darmowe bilety na mecz. Darmowe zakwaterowanie na czas turnieju, a nawet trochę wydanych pieniędzy.
Ale show przychodzi z chwytem.
Starannie wyselekcjonowani kibice, którzy zaakceptują tę podróż życia – finansowaną przez Katar, kraj gospodarza tegorocznych Mistrzostw Świata – będą musieli przestrzegać umów, które wymagają od nich śpiewania tego, o co mają zaśpiewać, aby obserwować, co mają do powiedzenia. Najbardziej kontrowersyjne jest zgłaszanie postów w mediach społecznościowych przez innych fanów krytycznych wobec Kataru.
Ale pomimo tych zasad zarejestrował setki zwolenników.
Zaproszenia zostały rozesłane pod koniec września, skierowane do jednych z najbardziej powiązanych i znanych liderów kibiców wspierających 32 drużyny zmierzające na Mistrzostwa Świata. holenderski fan Powiedział spikerowi NOS Zgodził się prześwietlić innych kibiców z Holandii. Członek zarządu z American Outlaws, największej amerykańskiej grupy wsparcia, zgodził się na udział, a następnie pomógł zapisać innych członków i inne osoby.
Ofertę przyjęli fani ze wszystkich stowarzyszeń FIFA; Dziesiątki osób przynajmniej raz przyjechały do Kataru na luksusowe wizyty przed Mistrzostwami Świata. Zostały one również opłacone przez organizatorów turnieju.
Jednak inni fani odmówili. Jeden z francuskich fanów powiedział Le Parisien, że warunki dołączone do oferty wydawały się o krok za daleko. „Pomimo apetycznego aspektu dania wolałem zachować swoje wartości” – powiedział Joseph Delage, członek prominentnej grupy rzeczników francuskich.
Oferta Kataru, która pochodzi z programu angażującego fanów, który rozpoczął się w 2020 roku, jest pierwszym przypadkiem, w którym kraj gospodarz zapłacił grupom fanów ze wszystkich rywalizujących narodów za udział w Mistrzostwach Świata. i ona Nie pierwszy raz Katar starał się wypełnić stadiony przyjaznymi głosami; W 2019 r. zrekrutowano pracowników migrujących i dzieci w wieku szkolnym, aby zapełnić wolne miejsca na Mistrzostwach Świata w Lekkoatletyce w Doha.
W zamian za korzyści związane z Mistrzostwami Świata tegoroczny kibic – do 50 z każdego kraju – zostanie poproszony o zorganizowanie gali przed otwarciem przez Katar turnieju przeciwko Ekwadorowi 20 listopada. Część fanowska wymaga od katarskich odbiorców szczodrości wykonania hymnu lub piosenki charakterystycznej dla ich kraju, nie wybranej przez organizatorów turnieju, ale raczej przez nich.
Przedstawiciele Komitetu Organizacyjnego Pucharu Świata, Najwyższego Komitetu ds. Dostaw i Dziedzictwa w Katarze, próbowali w tym tygodniu zbagatelizować wyraźne i ukryte wymagania programu. „Nie ma obowiązku promowania ani robienia czegokolwiek” – powiedział w wywiadzie Ahsan Mansour, dyrektor ds. udziału fanów w Mistrzostwach Świata 2022.
Przeczytaj więcej o Mistrzostwach Świata 2022
Jednak bliższe przyjrzenie się warunkom relacji ujawniło, że wybrani kibice są zachęcani właśnie do tego, a także do wzmacniania wiadomości od organizatorów wspierających Mistrzostwa Świata „poprzez „polubienie” i ponowne udostępnianie postów osób trzecich. Jednocześnie, zgodnie z dokumentami i umowami przejrzanymi przez The New York Times i popartymi przez wielu fanów, uczestnicy zostali ostrzeżeni, że chociaż nie muszą być „mówcami” Kataru, „jasne jest, że nie będzie nadaje się do umniejszania kraju lub mistrzostwa.”
Liderzy fanów również zapisali się, aby zdawać sobie sprawę z takich negatywnych komentarzy w komentarzach pod ich postami; W Kodeksie Postępowania znajduje się klauzula, która wymaga od nich „zgłaszania wszelkich obraźliwych, poniżających lub obraźliwych komentarzy” organom regulacyjnym. Kod mówi, jeśli to możliwe, powinni dostarczyć zrzuty ekranu wszelkich obraźliwych postów.
Ci, którzy łamią przepisy, są ostrzegani, że mogą zostać wyrzuceni z programu.
Ronan Evin, dyrektor generalny Football Supporters Europe, organizacji patronackiej grup kibiców uznanej przez Europejską Administrację Piłki Nożnej, powiedział: „W najlepszym razie są wolontariuszami Mistrzostw Świata, aw najgorszym są rzecznikami Najwyższego Komitetu UEFA. dwanaście Rok od zwycięstwa w Pucharze Świata Katar dołożył wszelkich starań, aby kształtować i bronić swojego narodowego wizerunku Roszczenia o korupcjęA w zakresie ochrony środowiska A kwestie praw człowieka.
Wydaje się, że program rejestracji fanów jako prawdziwych ambasadorów rozpoczął się w 2020 r., Kiedy SC skontaktował się z krajowymi federacjami na całym świecie i poprosił o kontakt czołowych grup fanów, aby lepiej zrozumieć potrzeby odwiedzających. Katar, który praktycznie nie ma tradycji organizowania ważnych wydarzeń sportowych i mało lokalnej kultury dla kibiców, boryka się ze złożonym zadaniem: jak stworzyć turniejowe doświadczenie, które będzie autentyczne dla odwiedzających go kibiców, ale także będzie to okazja, która im odpowiada. Normy kulturowe Kataru, konserwatywnego kraju muzułmańskiego.
Większość federacji zastosowała się do tego zrozumienia. Rzecznik futbolu amerykańskiego powiedział, że otrzymał prośbę od urzędników Mistrzostw Świata, którzy chcą dotrzeć do fanów i wykorzystał ją do nawiązania dialogu ze swoimi grupami fanów, ale stowarzyszenie nie odegrało żadnej roli w wyborze indywidualnych fanów na całym świecie. Loty pucharowe. Inne stowarzyszenia albo zapewniły kontakty znanym grupom kibiców, albo, w przypadku Anglii, umieszczając formularz rejestracyjny w imieniu Komitetu Pucharu Świata w Katarze na oficjalnej stronie internetowej fanklubu.
FA poinformowała, że odkryła program oferujący fanom płatne wycieczki na turniej z doniesień mediów.
FA powiedział: „Powiedziano nam, że jest to okazja do nawiązania współpracy z fanami ze wszystkich rywalizujących narodów, aby zapewnić, że głos fanów jest wyraźnie słyszalny podczas planowania Mistrzostw Świata i że nawiązuje się kontakt z wieloma międzynarodowymi związkami piłkarskimi”. zezwolenie. Związek Piłki Nożnej powiedział, że od czasu opublikowania linku łączącego fanów z katarskimi organizatorami „nie uczestniczymy już w programie i nie widzimy 'Kodeksu postępowania’ ani żadnego z warunków uczestnictwa”.
Ale w ciągu ostatnich dwóch lat program po cichu się rozszerzył. Liderzy kibiców polecieli do Kataru na spotkania z organizatorami Pucharu Świata, którzy chcieli usłyszeć, czego fani w swoich krajach oczekują od turnieju, a następnie wysłali do domu uzbrojone w informacje o tym, czego można się spodziewać w Katarze. Byli traktowani z pierwszorzędną gościnnością, według członków uczestniczących w wycieczkach, z których wielu Publikuj treści w mediach społecznościowych A Pozowałam do zdjęć Promocja programu.
Wyjazdy przed Mistrzostwami Świata, każda trwająca około tygodnia, skupiały się wokół trzech głównych kamieni milowych: Pucharu Arabskiego, rodzaj testu Pucharu Świata; Oficjalne losowanie turnieju odbędzie się w kwietniu. Ostatnim z nich było otwarcie stadionu Lusail, największego stadionu w Katarze i miejsca grudniowego finału mistrzostw świata. Podczas swoich wizyt liderzy kibiców mieli okazję wziąć udział w takich doświadczeniach, jak pływanie kajakiem po ciepłych wodach Morza Arabskiego i pokonywanie wydm, popularna rozrywka w zatoce, w której samochody terenowe jeżdżą po wydmach.
Podczas jednej z podróży liderzy fanów zostali zaproszeni do luksusowego domu katarskiego fana-aktora. Wewnątrz zostali oprowadzeni po imponującej flocie wyczynowych samochodów Kataru i kolekcji koszulek z autografami, w tym koszulek Diego Maradony, Pele’a i Lionela Messiego.
Nawet niektórzy fani to zrobili Poznaj Davida Beckhama, Jeden z wielu mężczyzn stadionów Kataru podpisał kontrakt na promocję tegorocznych Mistrzostw Świata. (Firma public relations, Portland Communications, była początkowo zaangażowana w identyfikowanie i kontaktowanie się z grupami fanów w Europie.) Kilku liderów fanów – i niektórzy dziennikarze, którzy zgodzili się na podobne wyjazdy – opowiadało później o swoich doświadczeniach w Katarze w Media społecznościowe.
„Jeśli jesteś influencerem otrzymującym dotacje lub opłacanym przez markę, musisz to ujawnić” – powiedział Evin, przedstawiciel grupy European Supporters. „To, co widzieliśmy w zeszłym roku w Arab Cup, to europejscy liderzy kibiców, którzy nie ujawnili tych relacji z Komitetem Najwyższym”.
Organizatorzy Pucharu Świata bronili prezentacji przed kibicami jako jedynie uznanie dla czasu, jaki poświęcili na pomoc Katarowi w zrozumieniu i przygotowaniu się na bezprecedensowy w jego historii napływ obcokrajowców.
„Nie mają żadnych oficjalnych ani umownych powiązań z Mistrzostwami Świata i nie są ich ambasadorami” – powiedział Mansour, szef programu kibiców. Wszystko, co muszą zrobić, powiedział, to zająć ich miejsce na ceremonii otwarcia.
„Zagorzały fanatyk podróży. Amatorski praktyk zombie. Badacz żywności. Wielokrotnie nagradzany ekspert popkultury. Internetowy ninja”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia