W przypadku Specialized nazwa marki Globe była bardzo chybiona.
Producent rowerów po raz pierwszy wprowadził Globe jako sub-markę na początku lat 90., koncentrując się na rowerach dojeżdżających do pracy i miejskich. Był w stanie chwycić nagłówki i Relacje telewizyjne w programach takich jak Program Oprah Winfrey Ale nigdy nie udało mu się dogadać z dilerami lub kupującymi. On był Ponownie uruchomiony w 2010 roku z bardziej ukierunkowanym wysiłkiem skierowanym do rowerzystów miejskich – ale wkrótce potem został przerwany.
Teraz Specialized ma nadzieję, że trzeci raz będzie urokiem po ogłoszeniu w zeszłym roku, że ożywia nazwę Globe dla nowej linii niedrogich, ciężkich elektrycznych rowerów towarowych. Od lat firma z siedzibą w Morgan Hill w Kalifornii obserwuje, jak e-rowery z nowej kolekcji marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów, takich jak Rad Power Bikes, Aventon i Lectric, zalewają rynek, urzekając konsumentów swoją wszechstronnością i akcesoriami w przystępnej cenie ceny. A teraz Specialized jest zamknięty w walce.
Zeszłoroczne ogłoszenie pochodzi od Globe z podstępnym obrazem niskoprofilowego roweru z grubymi oponami, ukrytego za gąszczem kaktusów wyłaniających się z czterech sztywnych poprzeczek przymocowanych po obu stronach przednich i tylnych kół. Drut biegł po podłodze do gniazdka ściennego, co wskazywało, że rower był elektryczny. A para butelek na wodę z uśmiechniętym logo, merdającym językiem i emotikonami dodała całości ożywienia.
Dzisiaj firma Specialized ogłasza sprzedaż pierwszego modelu marki Globe, Haul ST. A ponieważ otrzymujemy wszystko, od informacji o cenach i specyfikacji po ekskluzywne zdjęcia, można śmiało powiedzieć, że Globe jest gotowy wyjść zza kurtyny kolczastych kaktusów i podbić świat.
„Chcieliśmy, aby ten rower był prosty, ale bardzo wydajny”, powiedział mi Eric Nolen, który służył jako oficer projektowy w oryginalnej gamie Globe, a teraz ponownie wciela się w nową zelektryfikowaną rolę dla marki. „Chcieliśmy, aby było zabawnie i przyjaźnie”.
Specyfikacje rentgenowskie
Ale zanim przejdziemy do procesu projektowania, przejrzyjmy niektóre specyfikacje. Najpierw najważniejsza nowa informacja: cena. Kiedy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, Haul ST będzie sprzedawany za 2700 USD. To stawia go na tym samym boisku, co niektórzy liderzy kategorii w przestrzeni rowerów wspomaganych elektronicznie, w tym nowo zaktualizowany RadRunner 3 Plus firmy Rad Power Power z siedzibą w Seattle.
Specialized twierdzi, że rowery są w magazynie i są gotowe do wysyłki bezpośrednio do rowerzystów, gdy tylko zostaną złożone zamówienia Zapasy będą nieco niskie na początku. Rowerzyści mogą wysłać rowery bezpośrednio do swoich domów lub mogą je wysłać do lokalnego sprzedawcy, aby pomóc w budowie. Kilku licencjonowanych sprzedawców specjalistycznych zamówiło rowery sprzedawane bezpośrednio z salonu klientom, którzy również są w ruchu.
Z aluminiową ramą i niestandardową piastą „dużego silnika” o mocy 700 W, Haul ST jest stworzony do cięższych obciążeń niż większość. Jakie to jest ciężkie? Rower ma ładowność 419 funtów, co jest dość imponujące. I nie tylko możesz nosić wiele rzeczy, ale możesz je również przenosić na duże odległości. Akumulator 772 Wh (również dostępny wyłącznie dla Specialized) ma maksymalny zasięg 60 mil, choć będzie to w dużej mierze zależało od stylu jazdy. Jazda na górnym poziomie wspomagania pedałowania, którego jest pięć, spowoduje szybsze rozładowanie akumulatora niż jazda na niższym poziomie.
Haul ST jest sprzedawany jako e-rower klasy 3 bez przepustnicy, osiągający prędkość maksymalną 48 mil na godzinę. Jeśli jednak przegapisz niewielką pomoc, możesz kupić dodatkową przepustnicę za 50 USD od Globe. Gdy jest używany, napędza motocykl tylko do 20 mil na godzinę bez przepustnicy, a ograniczenie prędkości wspomagane pedałem do 28 mil na godzinę nadal obowiązuje. Kierowcy mogą samodzielnie zainstalować przepustnicę lub wyspecjalizowany sprzedawca może to zrobić za nich, co można aktywować za pomocą aplikacji Specialized’s Globe na smartfony.
Mówiąc o aplikacji, Haul ST ma tajną supermoc czającą się pod powierzchnią, która również daje mu przewagę: bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Od lat Specialized czyni swoje rowery elektryczne jeszcze inteligentniejszymi dzięki wielu nowym funkcjom po stronie oprogramowania. Obejmuje to aktualizacje oprogramowania, co oznacza, że klienci mogą korzystać z nowych funkcji w miarę ich rozwijania przez specjalistów.
Aplikacja Globe firmy została zaprojektowana w celu digitalizacji doświadczenia, zapewniając miejsce, w którym klienci mogą otrzymywać aktualizacje oprogramowania OTA zamiast konieczności przynoszenia roweru do sklepu w celu drobnych aktualizacji. Linia wysokiej klasy e-rowerów Specialized Turbo ma ten potencjał już od jakiegoś czasu, ale wspaniale jest zobaczyć, jak została wprowadzona również do bardziej przystępnej oferty Globe.
Jednak Haul ST to coś więcej niż tylko wysokiej klasy komputer na kółkach. Jest również przeznaczony do przenoszenia wielu rzeczy! Nie tylko fantazyjne imię, ludzie. Specialized wyposażył ten rower we wszystkie dzwonki i gwizdki potrzebne do dużych, ciężkich ładunków. Rower jest dosłownie pokryty bagażnikami i elementami ładunkowymi, w tym tylnym bagażnikiem, przednim koszem i szynami wzdłuż przedniego i tylnego koła na maksymalnie cztery kosze.
Specialized wyposażył ten rower we wszystkie dzwonki i gwizdki potrzebne do dużych, ciężkich ładunków
Specialized oczywiście woli używać ich otwartych, twardych belek tzw „Chłodne jaskinie”. Z czterema 19-litrowymi Coolcave zamontowanymi na szynach Haul ST możliwości przewożenia towarów zdumiewają. Tylny bagażnik można również przekształcić w siedzenie pasażera, wraz z podnóżkami i parą dodatkowych kierownic.
Coraz częściej rowery elektryczne są produkowane w jednym rozmiarze dla wszystkich, co jest ważne dla osób i rodzin, które chcą kupić rowery, z których może korzystać na przykład wielu członków tego samego gospodarstwa domowego. Pod tym względem Haul ST zdecydowanie sprawdza się, z podwójnym teleskopowym siedzeniem i regulowaną kierownicą, która pomieści jeźdźców o wzroście od 4 stóp, pięciu cali do sześciu stóp i czterech cali.
Kiedy Globe mówi, że Haul ST jest uniwersalny, nie żartują. Według Nohlin firma Specialized wykorzystała swoją przyjazną dla rowerzystów bazę danych, która, jak twierdzi, jest jedną z największych w systemie modernizacji, aby przeanalizować liczby i opracować rower, który pasuje do jak najszerszego grona osób, jakie można sobie wyobrazić. „Mamy około 95 procent wszystkich jeźdźców, których kiedykolwiek testowaliśmy na tym rowerze, z naukowego punktu widzenia”, mówi.
Niski stopień ramy ułatwia montaż i demontaż. A 20-calowe dwukomorowe felgi aluminiowe i ciche, ciche opony Carless Whisper Reflect 20 x 3,5 cala zapewniają wygodną i zwinną jazdę. (Tak, zgadza się, Carless Whispers. Ktoś w Specialized musi być fanem George’a Michaela).
„Pomysł naprawdę zaczął się od starego BMX”
Haul ST nie do końca kojarzy się z motocrossem, ale właśnie w tym miejscu Nohlin i jego zespół rozpoczęli proces projektowania. „Przyjazna inkluzywność tego, czym BMX był jako ruch”, powiedział mi. „Również prostota tego roweru. Wiesz, to w zasadzie jedna z najprostszych sylwetek rowerowych.”
Śmigłowce były również dużą inspiracją dla Globe, a konkretnie Sikorsky S-64 Skycrane. „To produkt zaprojektowany z myślą o ciąży, a nie po namyśle” – mówi Nohlen. „Jest naprawdę wbudowany w funkcjonalność tego mechanizmu”.
„Jest naprawdę wbudowany w funkcjonalność tego mechanizmu”.
Możliwość przewożenia dużej ilości ładunku przy jednoczesnym wyświetlaniu zabawnego, przyjaznego i integracyjnego wizerunku nigdy nie była tak łatwa, jak się wydaje. Niska pozioma linia ramy Haul ST miała odzwierciedlać te zasady projektowe, tworząc wizję nisko położonego środka ciężkości, który dobrze radzi sobie z dużymi ładunkami.
Widelec w stylu BMX oznacza trwałość i dostępność. Firma Globe potrzebowała struktury, która byłaby prosta, ale także modułowa, tak aby klienci byli pod wrażeniem funkcji, gdy zaczynali budować i dodawać.
„Możesz postawić to w absurdalnej sytuacji” – dodaje Nohlen. „A dzięki ładowności, którą dysponujemy, naprawdę możesz budować na tym prostym rowerze i dostosować go do własnych potrzeb”.
Bezczelne logo uśmiechniętej buźki z wysuniętym językiem zostało zaprojektowane przez Benny’ego Golda, projektanta mody ulicznej z San Francisco. Globe lubił uśmiechniętą buźkę jako symbol kontrkultury i anty-establishmentu, ale chciał uczynić ją własną, więc zespół nadał jej wygląd gniazdka elektrycznego i nazwał ją „Pluggy”.
Ale Haul ST musiał być czymś więcej niż tylko rowerem cargo dla rowerzystów miejskich i podmiejskich. Nohlin musiał upewnić się, że może to być doskonały sposób na połączenie z naturą. Wyjechał więc z Quincy u podnóża Sierra Nevada na 40-milową wędrówkę z przewyższeniem 4000 stóp na „100-procentowym szutrze” — na jednym akumulatorze. Rower sprawował się wyjątkowo dobrze.
„Jazda po ziemi to świetna zabawa”, mówi. „To jak quad”.
na żywo „światło samochodowe”
Kiedy Specialized po raz pierwszy ogłosiło odrodzenie marki Globe, jej etosem jazdy było „wniesienie większej radości do lokalnego życia przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby podróży samochodem, ciężarówką i SUV-em potrzebnych do codziennego transportu”.
Moją pierwszą reakcją było to, że była to niszowa premiera w branży motoryzacyjnej — bezpośrednie wyzwanie dla kultury zdominowanej przez samochody, w której piesi, rowerzyści i inni użytkownicy dróg są po prostu przyjaciółmi za kierownicą gigantycznego SUV-a z wysoką maską linia i straszny przebieg gazu.
W końcu e-rowery są wyjątkowe wśród pojazdów dwukołowych dzięki ich możliwościom w świecie rzeczywistym Wyjazdy samochodem zastępczym dla zdecydowanej większości właścicieli, zwłaszcza na trasach krótszych niż pięć mil. W szczególności e-rowery towarowe i towarowe wyróżniają się ograniczeniem wykorzystania pojazdów dzięki swojej wytrzymałej konstrukcji i ładowności. Specialized, trzeci co do wielkości producent rowerów w USA pod względem udziału w rynku, chce przyspieszyć przyjęcie e-rowerów, a Globe będzie w tym celu pojazdem firmy.
Lider kategorii Globe, Saul Leiken, zdawał się podkreślać ten punkt, kiedy po raz pierwszy wysłaliśmy e-mail na temat Globe w 2022 roku. „Żyjemy w ostatnim pokoleniu, które może coś zmienić w walce ze zmianami klimatycznymi” – powiedział wówczas. „Elektryczność zrewolucjonizowała sposób, w jaki się poruszamy, i aby zaoferować rower jako najbardziej przyjazne dla klimatu rozwiązanie na jednodniowe wycieczki, Specialized rozszerza nasze tradycyjne wyobrażenia o tym, jak i dlaczego jeździć”.
Ale w niedawnym wywiadzie Leiken podkreślił, że misją Globe nie jest zastąpienie czyjegoś samochodu, ale umożliwienie im prowadzenia bardziej „samochodowego” życia. posiadać samochód? To jest dobre. Ale możesz rozważyć zakup e-roweru Globe zamiast drugiego.
„Tak naprawdę nie będziemy rozmawiać o wymianie samochodów” – mówi Lykken. „To nie jest nasza główna ambicja”.
Haul ST jest skonstruowany tak, aby dobrze radził sobie z ciężkimi ładunkami, więc gdy ktoś próbuje zdecydować, który pojazd zabrać do Trader Joe’s, Haul ST staje się naturalnym wyborem. „Dlatego też jest przereklamowany” — mówi Leiken. „Możesz powiedzieć:„ To dużo waży ”, ale cholera, kiedy masz na sobie tyle ciężaru, nie czujesz się jak na rowerze”.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS