Mercedes miał kolejny trudny weekend na Monzy, gdzie Ferrari było wyraźnie o krok przed nami, a W14 był trzeci najszybszy.
Ostatecznie George Russell i Hamilton zajęli piąte i szóste miejsce, wykazując wyraźny handicap prędkości maksymalnej.
Życie Hamiltona stały się ostatnio trudniejsze po dwóch trudnych rundach kwalifikacyjnych, a siedmiokrotny mistrz zaczynał od zaledwie 13. miejsca w Zandvoort i ósmego na Monzie.
Chociaż w obu przypadkach awansował w rankingach i zdobył dobre punkty, jego zespół nie prowadził w pościgu za liderem tempa Red Bullem.
„Wyścigi są dla mnie bardzo jasne” – powiedział. „Muszę spisać się lepiej w kwalifikacjach, więc nie będzie to trudny dzień.
„I żyję samochodem, który mamy obecnie. Dziś to trzeci najszybszy samochód, co jest oczywiście bolesne dla nas wszystkich. Chcielibyśmy być szybsi. Ale my tylko odliczamy dni do lutego”.
Drugi wyścig z rzędu Hamilton przyjął na Monzy strategię dotyczącą zrównoważonych opon i był jednym z trzech kierowców, którzy wybrali twarde opony.
Lewisa Hamiltona w Mercedesie W14
Fotografia: Eric Junius
Po niespodziewanym wcześniejszym pit stopie na 27. okrążeniu usłyszano, jak kwestionował tę decyzję, ponieważ spodziewał się pozostać poza torem przez kolejne osiem okrążeń.
Dał też jasno do zrozumienia, że ma wątpliwości, czy bez dalszej przerwy przenieść swoje media do nauki, mówiąc w pewnym momencie: „Teraz mamy kłopoty, nie wiem, jak wytrzymają te ramy”.
Ostatecznie dobrze zarządzał oponami i w drodze na szóste miejsce wyprzedził Fernando Alonso, Oscara Piastriego, z którym nawiązał kontakt, a także Lando Norrisa i Alexa Albona.
„Z pewnością nie byłem zdenerwowany” – powiedział zapytany o wiadomości radiowe. „Miałem dojechać do 35. okrążenia, ale tempo nie było w tym momencie zbyt dobre, ale mnie zatrzymali.
„Na okrążeniu, na którym się zatrzymałem, powiedzieli, że będę celem, a potem nagle mnie zablokowali. Więc byłem z tego powodu trochę zdezorientowany, to wszystko. A potem zdecydowanie martwiłem się, że nie dotrę do mety koniec.
„Między mną a McLarenem była duża różnica, więc dogoniłem Astona. W tym momencie nie zdawałem sobie sprawy, jaka może być moja ścieżka. Zadbałem jednak o opony, zmniejszyłem różnicę i dostałem się do wyścigu. udało się. Dobra bitwa.
„Zagorzały fanatyk podróży. Amatorski praktyk zombie. Badacz żywności. Wielokrotnie nagradzany ekspert popkultury. Internetowy ninja”.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia