SAN FRANCISCO (AP) – Guma w paski Fruit, symbol dzieciństwa wielu osób żujących gumę w ciągu ostatnich pięciu dekad, wkrótce przeniesie się za tęczę ze swoją wielobarwną maskotką zebrą Yipes – pozornie na dobre.
Producent gumy Fruit Stripe Gum, Ferrara Candy Co., dał temu szansę. We wtorek w Chicago magazyn Food & Wine wydał takie oświadczenie Zaprzestań stosowania produktu; W środę anonimowy rzecznik firmy Zrobiłem to samo dla CNN. W czwartek Ferrara nie odpowiedziała na wielokrotne prośby agencji Associated Press o potwierdzenie swojej decyzji.
Fruit Stripe jest prawdopodobnie najbardziej znane z gigantycznych opakowań gum do żucia w widmowe paski, z których każda ma wyraźny owocowy smak, który zwykle szybko zanika podczas żucia. Od lat w opakowaniach znajdują się tymczasowe tatuaże z maskotką marki Yepps, tęczową zebrą, które dzieci mogą umieszczać na ramionach, nogach i twarzy. Żujący gumę często żartowali, że tatuaż utrzymuje się znacznie dłużej niż smak gumy.
Ulotny smak gumy był tak znany, że trafił do… Odpowiedni krótki gag W serialu animowanym „Family Guy”.
Yipes również cieszył się niewielkim kultem, zwłaszcza gdy firma ukuła wyrażenie „Yipes! Wstążki!” Jako termin handlowy.
Guma została po raz pierwszy wprowadzona na rynek przez długoletniego producenta cukierków Beech-Nut w 1969 roku, ale trafiła do Ferrary po serii dostaw i fuzji przedsiębiorstw. Sama Ferrara jest jednostką włoskiej grupy Ferrero.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów