General Motors powiedział w piątek, że wycofuje prawie 1 milion pojazdów typu SUV w ramach nacisków federalnych organów regulacyjnych, aby wycofać 67 milionów uszkodzonych napełniaczy poduszek powietrznych, które mogą eksplodować podczas uruchamiania.
General Motors On pamięta Obejmuje łącznie 994 763 pojazdów Buick Enclave, Chevrolet Traverse i GMC Acadia z lat modelowych 2014-2017 z częściami poduszek powietrznych wyprodukowanymi przez ARC Automotive. Według producenta, poszkodowani kierowcy mogą bezpłatnie wymienić moduł poduszki powietrznej kierowcy.
National Highway Traffic Safety Administration wzywa producenta pompy do poduszek powietrznych, Knoxville, ARC, z siedzibą w Tennessee, do wycofania 67 milionów urządzeń wyprodukowanych przed 2018 rokiem, ponieważ mogą eksplodować i rozpryskiwać odłamki wokół pojazdu.
Co najmniej dziewięć wypadków związanych z poduszkami powietrznymi miało miejsce między 2009 a marcem tego roku, jak podała Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), w wyniku czego zginęły dwie osoby i doszło do wielu poważnych obrażeń. list do ARC wydany w piątek. Agencja poinformowała, że kierowca w Kanadzie i inny kierowca w Michigan zginęli, gdy eksplodował napełniacz poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Po ośmioletnim dochodzeniu NHTSA doszła do „wstępnego wniosku”, że napełniacze poduszek powietrznych są wadliwe i wzywa ARC do wycofania produktu.
„Nadmuchiwanie poduszek powietrznych, które wydmuchują metalowe fragmenty na pasażerów pojazdu, zamiast prawidłowego napełnienia dołączonej poduszki powietrznej, stwarza nieuzasadnione ryzyko śmierci i obrażeń” – napisali regulatorzy, zauważając, że poduszki powietrzne – jeśli działają prawidłowo – mają na celu ratowanie życia. „
NHTSA powiedział, że co najmniej 12 producentów samochodów używało komponentów ARC w swoich poduszkach powietrznych, a według Associated Press wycofanie może dotyczyć prawie jednej czwartej samochodów obecnie poruszających się po drogach w USA.
Jednak ARC wycofuje się z żądań regulatorów. 11 maja listFirma zaprzeczyła, jakoby jej produkty były wadliwe i stwierdziła, że wszelkie problemy z poduszkami powietrznymi „spowodowane przypadkowymi” jednorazowymi wadami produkcyjnymi „które zostały odpowiednio rozwiązane” w ramach poszczególnych akcji wycofywania.
Odpowiedź stanowi potencjalną batalię prawną. Według Associated Press kolejnym krokiem w tym procesie jest zaplanowanie przez NHTSA przesłuchania publicznego. Firma może następnie skierować sprawę do sądu, aby wymusić wycofanie.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów