16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ford zmniejsza wielkość fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan

Ford zmniejsza wielkość fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan

  • Ford ogranicza swoje plany dotyczące fabryki akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów w Michigan, ponieważ konsumenci przechodzą na pojazdy elektryczne wolniej niż oczekiwano, koszty pracy rosną, a firma stara się je obniżać.
  • Ford ogłosił utworzenie obiektu w lutym. Szybko stała się celem politycznym ze względu na umowę licencyjną z chińskim producentem baterii Contemporary Amperex Technology Co., w skrócie CATL.
  • We wtorek firma poinformowała, że ​​zmniejszy moce produkcyjne o około 43% do 20 gigawatogodzin rocznie i zmniejszy oczekiwane zatrudnienie z 2500 do 1700 osób.

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, ogłosił na konferencji prasowej, że Ford Motor Company nawiąże współpracę z największą na świecie firmą produkującą akumulatory, chińską firmą o nazwie Contemporary Amperex Technology, w celu otwarcia fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Marshall w stanie Michigan 13 lutego. 2023 w Romulus w stanie Michigan.

Bill Puliano | Wiadomości z Getty Images | Obrazy Getty’ego

DETROIT — Ford Motor Co. ogranicza swoje plany dotyczące fabryki akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów w Michigan, ponieważ konsumenci przechodzą na pojazdy elektryczne wolniej niż oczekiwano, koszty pracy rosną, a firma stara się je obniżać.

Kierownictwo Forda, w tym dyrektor generalny Jim Farley i prezes Bill Ford, początkowo ogłosili otwarcie obiektu w lutym. Szybko stała się celem politycznym ze względu na powiązania z chińskim producentem baterii Contemporary Amperex Technology Co., w skrócie CATL. Fabryka jest spółką zależną należącą w całości do Forda, ale amerykański producent samochodów licencjonuje technologię CATL umożliwiającą produkcję nowych akumulatorów z fosforanem litowo-żelazowym (LFP) do pojazdów elektrycznych.

twierdza Powiedział we wtorek Pracuje nad zmniejszeniem mocy produkcyjnych o około 43% do 20 gigawatogodzin rocznie i zmniejszeniem oczekiwanych możliwości zatrudnienia z 2500 do 1700 stanowisk pracy. Firma nie chciała ujawnić kwoty, jaką zainwestuje w fabrykę. Biorąc pod uwagę zmniejszoną zdolność produkcyjną, inwestycja nadal będzie wynosić około 2 miliardów dolarów.

READ  Oferty pracy i liczba osób odchodzących z pracy osiągnęły rekordowy poziom w marcu

Decyzja ta stanowi uzupełnienie niedawnego odwrotu producentów samochodów na całym świecie od samochodów elektrycznych. Popyt na pojazdy jest niższy niż oczekiwano, między innymi ze względu na wyższe koszty i wyzwania związane z łańcuchami dostaw i technologiami akumulatorów.

Cięcia w fabryce w Marshall w stanie Michigan stanowią część ogłoszonych w zeszłym miesiącu planów Forda mających na celu zmniejszenie lub opóźnienie ogłoszonych wcześniej inwestycji w pojazdy elektryczne o wartości około 12 miliardów dolarów. Firma przełoży także budowę kolejnej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Kentucky.

„Przyjrzeliśmy się wszystkim czynnikom. Czynniki te obejmowały popyt i oczekiwany wzrost pojazdów elektrycznych, nasze plany biznesowe, plany cyklu produkcyjnego, przystępność cenową oraz biznes, który miał zapewnić, że dzięki tej fabryce będziemy w stanie osiągnąć zrównoważony biznes” – powiedział prezes Forda . – powiedział podczas konferencji prasowej specjalista ds. komunikacji Mark Truby. „Po ocenie tego wszystkiego możemy teraz potwierdzić, że posuwamy się do przodu z budową zakładu, choć przy nieco mniejszym rozmiarze i zakresie, niż pierwotnie ogłaszaliśmy”.

Ford Motor Co. nawiąże współpracę z chińską firmą Amperex Technology przy budowie fabryki akumulatorów do pojazdów całkowicie elektrycznych w Marshall w stanie Michigan, ogłosił dyrektor generalny Ford Motor Co. Bill Ford podczas konferencji prasowej w Romulus w stanie Michigan 13 lutego 2023 r.

Rebecca Cook | Reutera

Oczekuje się, że zakład zostanie otwarty w 2026 r., chociaż firma wstrzymała produkcję w zakładzie na około dwa miesiące w związku z negocjacjami zbiorowymi z UAW, powiedział Truby. Rozmowy zakończyły się w zeszłym tygodniu, kiedy pracownicy Ford-UAW ratyfikowali porozumienie, które przewidywało znaczne podwyżki płac i ścieżkę włączenia pracowników fabryki akumulatorów do standardowego porozumienia, jeśli zostanie ono zorganizowane przez związek.

UAW nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Według Truby’ego rosnące koszty pracy wpłynęły na decyzję Forda o ograniczeniu planów. Dyrektor finansowy Forda, John Lawler, powiedział w zeszłym miesiącu, że nowa umowa zwiększy koszty pracy o 850–900 dolarów za zmontowany pojazd.

READ  Biały Dom pędzi, by uniknąć zbliżającego się strajku kolejowego

Lawler odmówił oszacowania, ile będzie kosztować firmę transakcja, która potrwa do kwietnia 2028 roku. Deutsche Bank w okresie obowiązywania umowy oszacował wzrost na około 6,2 miliarda dolarów.

„Pozostajemy bardzo optymistyczni, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i naszą strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych, ale jasne jest, że chociaż obserwujemy wzrost zarówno w USA, jak i na całym świecie, wzrost ten wyraźnie nie jest w takim tempie, jakiego oczekiwaliśmy my i inni” – powiedział Truby . . „Staramy się podejść do tego mądrze i zaplanować dalsze działania”.

Zakład spotkał się ze sprzeciwem politycznym ze strony urzędników federalnych i lokalnych, w tym z protestami mieszkańców wiejskiego miasta w stanie Michigan. W obliczu rosnących napięć między USA a Chinami amerykańscy prawodawcy starali się także dokonać przeglądu umowy licencyjnej pomiędzy Fordem i CATL.

Truby potwierdziła we wtorek, że firma nadal uważa, że ​​dla niej i Stanów Zjednoczonych lepiej będzie uzyskać licencję na technologię niż importować baterie z zagranicy. Oczekuje się, że fabryka będzie pierwszą fabryką w Stanach Zjednoczonych produkującą akumulatory LFP.

Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, czyli LFP, które będą produkowane w fabryce, zostaną wdrożone w miejsce droższych akumulatorów litowo-jonowych lub niklowo-manganowo-kobaltowych, z których obecnie korzysta Ford. Oczekuje się, że nowe akumulatory zapewnią różne korzyści przy niższych kosztach, umożliwiając Fordowi zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych i marż zysku.

Ford, który obecnie zaopatruje się w akumulatory LFP od CATL, podąża za Teslą i wykorzystuje akumulatory LFP w niektórych swoich pojazdach, częściowo po to, aby zmniejszyć ilość kobaltu potrzebnego do produkcji ogniw i zestawów akumulatorów wysokiego napięcia.