3 lutego, 2025

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ford zmniejsza wielkość fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan

Ford zmniejsza wielkość fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan

  • Ford ogranicza swoje plany dotyczące fabryki akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów w Michigan, ponieważ konsumenci przechodzą na pojazdy elektryczne wolniej niż oczekiwano, koszty pracy rosną, a firma stara się je obniżać.
  • Ford ogłosił utworzenie obiektu w lutym. Szybko stała się celem politycznym ze względu na umowę licencyjną z chińskim producentem baterii Contemporary Amperex Technology Co., w skrócie CATL.
  • We wtorek firma poinformowała, że ​​zmniejszy moce produkcyjne o około 43% do 20 gigawatogodzin rocznie i zmniejszy oczekiwane zatrudnienie z 2500 do 1700 osób.

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, ogłosił na konferencji prasowej, że Ford Motor Company nawiąże współpracę z największą na świecie firmą produkującą akumulatory, chińską firmą o nazwie Contemporary Amperex Technology, w celu otwarcia fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Marshall w stanie Michigan 13 lutego. 2023 w Romulus w stanie Michigan.

Bill Puliano | Wiadomości z Getty Images | Obrazy Getty’ego

DETROIT — Ford Motor Co. ogranicza swoje plany dotyczące fabryki akumulatorów o wartości 3,5 miliarda dolarów w Michigan, ponieważ konsumenci przechodzą na pojazdy elektryczne wolniej niż oczekiwano, koszty pracy rosną, a firma stara się je obniżać.

Kierownictwo Forda, w tym dyrektor generalny Jim Farley i prezes Bill Ford, początkowo ogłosili otwarcie obiektu w lutym. Szybko stała się celem politycznym ze względu na powiązania z chińskim producentem baterii Contemporary Amperex Technology Co., w skrócie CATL. Fabryka jest spółką zależną należącą w całości do Forda, ale amerykański producent samochodów licencjonuje technologię CATL umożliwiającą produkcję nowych akumulatorów z fosforanem litowo-żelazowym (LFP) do pojazdów elektrycznych.

twierdza Powiedział we wtorek Pracuje nad zmniejszeniem mocy produkcyjnych o około 43% do 20 gigawatogodzin rocznie i zmniejszeniem oczekiwanych możliwości zatrudnienia z 2500 do 1700 stanowisk pracy. Firma nie chciała ujawnić kwoty, jaką zainwestuje w fabrykę. Biorąc pod uwagę zmniejszoną zdolność produkcyjną, inwestycja nadal będzie wynosić około 2 miliardów dolarów.

READ  Alaska Airlines odwołuje ponad 120 lotów, ostrzega przed weekendowymi zakłóceniami - KIRO 7 News Seattle

Decyzja ta stanowi uzupełnienie niedawnego odwrotu producentów samochodów na całym świecie od samochodów elektrycznych. Popyt na pojazdy jest niższy niż oczekiwano, między innymi ze względu na wyższe koszty i wyzwania związane z łańcuchami dostaw i technologiami akumulatorów.

Cięcia w fabryce w Marshall w stanie Michigan stanowią część ogłoszonych w zeszłym miesiącu planów Forda mających na celu zmniejszenie lub opóźnienie ogłoszonych wcześniej inwestycji w pojazdy elektryczne o wartości około 12 miliardów dolarów. Firma przełoży także budowę kolejnej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Kentucky.

„Przyjrzeliśmy się wszystkim czynnikom. Czynniki te obejmowały popyt i oczekiwany wzrost pojazdów elektrycznych, nasze plany biznesowe, plany cyklu produkcyjnego, przystępność cenową oraz biznes, który miał zapewnić, że dzięki tej fabryce będziemy w stanie osiągnąć zrównoważony biznes” – powiedział prezes Forda . – powiedział podczas konferencji prasowej specjalista ds. komunikacji Mark Truby. „Po ocenie tego wszystkiego możemy teraz potwierdzić, że posuwamy się do przodu z budową zakładu, choć przy nieco mniejszym rozmiarze i zakresie, niż pierwotnie ogłaszaliśmy”.

Ford Motor Co. nawiąże współpracę z chińską firmą Amperex Technology przy budowie fabryki akumulatorów do pojazdów całkowicie elektrycznych w Marshall w stanie Michigan, ogłosił dyrektor generalny Ford Motor Co. Bill Ford podczas konferencji prasowej w Romulus w stanie Michigan 13 lutego 2023 r.

Rebecca Cook | Reutera

Oczekuje się, że zakład zostanie otwarty w 2026 r., chociaż firma wstrzymała produkcję w zakładzie na około dwa miesiące w związku z negocjacjami zbiorowymi z UAW, powiedział Truby. Rozmowy zakończyły się w zeszłym tygodniu, kiedy pracownicy Ford-UAW ratyfikowali porozumienie, które przewidywało znaczne podwyżki płac i ścieżkę włączenia pracowników fabryki akumulatorów do standardowego porozumienia, jeśli zostanie ono zorganizowane przez związek.

UAW nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Według Truby’ego rosnące koszty pracy wpłynęły na decyzję Forda o ograniczeniu planów. Dyrektor finansowy Forda, John Lawler, powiedział w zeszłym miesiącu, że nowa umowa zwiększy koszty pracy o 850–900 dolarów za zmontowany pojazd.

READ  Netflix traci subskrybentów, co przekłada się na 25%

Lawler odmówił oszacowania, ile będzie kosztować firmę transakcja, która potrwa do kwietnia 2028 roku. Deutsche Bank w okresie obowiązywania umowy oszacował wzrost na około 6,2 miliarda dolarów.

„Pozostajemy bardzo optymistyczni, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i naszą strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych, ale jasne jest, że chociaż obserwujemy wzrost zarówno w USA, jak i na całym świecie, wzrost ten wyraźnie nie jest w takim tempie, jakiego oczekiwaliśmy my i inni” – powiedział Truby . . „Staramy się podejść do tego mądrze i zaplanować dalsze działania”.

Zakład spotkał się ze sprzeciwem politycznym ze strony urzędników federalnych i lokalnych, w tym z protestami mieszkańców wiejskiego miasta w stanie Michigan. W obliczu rosnących napięć między USA a Chinami amerykańscy prawodawcy starali się także dokonać przeglądu umowy licencyjnej pomiędzy Fordem i CATL.

Truby potwierdziła we wtorek, że firma nadal uważa, że ​​dla niej i Stanów Zjednoczonych lepiej będzie uzyskać licencję na technologię niż importować baterie z zagranicy. Oczekuje się, że fabryka będzie pierwszą fabryką w Stanach Zjednoczonych produkującą akumulatory LFP.

Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, czyli LFP, które będą produkowane w fabryce, zostaną wdrożone w miejsce droższych akumulatorów litowo-jonowych lub niklowo-manganowo-kobaltowych, z których obecnie korzysta Ford. Oczekuje się, że nowe akumulatory zapewnią różne korzyści przy niższych kosztach, umożliwiając Fordowi zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych i marż zysku.

Ford, który obecnie zaopatruje się w akumulatory LFP od CATL, podąża za Teslą i wykorzystuje akumulatory LFP w niektórych swoich pojazdach, częściowo po to, aby zmniejszyć ilość kobaltu potrzebnego do produkcji ogniw i zestawów akumulatorów wysokiego napięcia.