Europa / Polska – Ta misja jest dziś reklamowana
Warszawa (Agenzia Fides) – Rok Jubileuszowy z okazji rocznicy ewangelizacji, gigantów reklamy misyjnej, młodzieży, nowych wyzwań konfliktu na Ukrainie i Papieskich Towarzystw Misyjnych (PMS) w Polsce. Agenzia Fides rozmawiała z o. Maciejem Będzińskim, dyrektorem krajowym Papieskich Towarzystw Misyjnych w Polsce, o tych problemach. W wywiadzie opublikowanym w całości na portalu „Omnis Terra” ks. Będziński zauważa: „Miso ad Gentes mocno przypomniało nam o pierwszej profesji Kościoła Chrystusowego św. Pawła VI, a teraz, po jej opublikowaniu, papieża Franciszka”. Witamy pilność i priorytet”. „Stały kontakt z misjonarzami i znajomość obszarów misyjnych – kontynuuje dyrektor – Widzę dzisiaj, że trzeba zintensyfikować wysiłki na rzecz pomocy w tworzeniu, seminariów i wychowawców seminariów i szkół, które potrzebują dobrych projektantów. Powstała uczelnia im. Weissinsky’ego z ideą stworzenia kursu obok kursów teologicznych dla księży w krajach afrykańskich. Ks. Będziński kontynuuje: „Grupy reklamowe w historii przeplatają się z odkryciami geograficznymi; dziś internet, radio i telewizja to „nowe odkrycia geograficzne”, a my musimy umieć szerzyć ziarno ewangelii w sposób i z entuzjazmem”. (…)
Link do artykułu
Udział:
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com