15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Elektryczny hot hatch już jest: Volkswagen zelektryzuje GTI

Elektryczny hot hatch już jest: Volkswagen zelektryzuje GTI

Volkswagen pokazał elektryczną wersję swojego klasycznego hatchbacka GTI. Na razie to tylko koncepcja, ale VW twierdzi, że będzie to całkowicie elektryczny id. Planuje się, że GTI zostanie ostatecznie wyprodukowane.

Identyfikator Volkswagena Electric. Koncept GTI został zaprezentowany dzisiaj przed Salonem Samochodowym IAA w Monachium w Niemczech.

Oryginalny Golf GTI, wypuszczony na rynek w 1976 roku, był pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, stąd nazwa modelu, która oznacza Grand Touring Injection. Volkswagen rozszerzył oznaczenie GTI o inne modele zorientowane na osiągi, a VW Golf GTI stał się popularny jako niedrogi, a jednocześnie szybki samochód. Identyfikacja segmentu.

Zatem przyznanie takiej oceny przyszłemu modelowi elektrycznemu to wielka sprawa, która pokazuje, że Volkswagen rozważa wprowadzenie kolejnego elektrycznego identyfikatora. GTI będzie godne tego dziedzictwa (zwłaszcza, że ​​zadeklarowało, że nie będzie używać oznaczenia GTI dla hot hatcha ID.3).

Volkswagen powiedział, że nowa tożsamość. GTI będzie posługiwało się tą klasyczną konwencją nazewnictwa, pomimo braku wtrysku paliwa, zastępując słowo „wtrysk” słowem „inteligencja”. „Ja” oznacza teraz „inteligentne myślenie w świecie samochodów sportowych” – mówi Volkswagen.

Osobiste osiągnięcie. Koncepcja GTI opiera się na ID. 2wszystkie małe, niedrogie elektryczne hatchbacki. Oczekuje się, że ceny 2all mają zaczynać się od mniej niż 25 000 euro (około 27 000 dolarów), ale VW nie podał jeszcze ceny ID. gti. Jesteśmy pewni, że będzie ich więcej, ale jeśli na początek jest to niedroga platforma, to dobry znak.

Poza tym nie mamy zbyt wielu specyfikacji. Jest o cal dłuższy od Golfa GTI, o dwa cale szerszy i o siedem cali krótszy (chociaż rozstaw osi jest tylko o cal krótszy). Ze względu na tę krótszą długość ma nieco mniej przestrzeni ładunkowej z tyłu niż Golf GTI, ale ma więcej przestrzeni ładunkowej po złożeniu siedzeń i jest osadzony na nieco większych oponach i kołach. To prawie wszystkie specyfikacje, którymi podzielił się Volkswagen – nie są one jeszcze związane z układem napędowym.

READ  Kierownictwo FTX wyraziło zaniepokojenie wykorzystaniem funduszy klientów, zgodnie z dokumentami

Znamy ten identyfikator. Planuje się, że koncepcja GTI będzie napędzana na przednie koła, podobnie jak 2all. Będzie wyposażony w nowy system, który Volkswagen nazywa „GTI Experience Control”, i który według VW umożliwi kierowcom dostosowanie różnych aspektów dynamiki pojazdu. Obejmuje to dodawanie dźwięków i symulowanie punktów zmiany biegów — co pozwala udawać, że Twój samochód jest napędzany hałaśliwym silnikiem benzynowym o wąskim zakresie mocy, a nie doskonałym silnikiem elektrycznym, jeśli z jakiegoś dziwnego powodu Ci się to podoba.

Wygląd zewnętrzny zawiera wiele sportowych akcentów, takich jak tylny spojler, duży tylny dyfuzor, przednie haki holownicze i czarne progi boczne.

Chociaż to tylko koncepcja, wszystko w wyglądzie zewnętrznym wygląda bardzo realistycznie. Możemy sobie wyobrazić, że ostateczna wersja będzie wyglądać mniej więcej tak.

Ale wewnątrz wszystko wygląda trochę inaczej. Volkswagen twierdzi, że chce zintegrować wyświetlacz rzeczywistości rozszerzonej na całym ekranie.

Volkswagen nie opublikował zdjęć tego wnętrza, ale udostępnił jego wizualizacje koncepcyjne. Wydaje się całkowicie futurystyczny – może aż przesadnie.

Ale to tylko zdjęcia, więc kto wie, jak wyglądałoby w rzeczywistości. Możemy sobie wyobrazić, że do produkcji trafią sportowe fotele i 12,9-calowy ekran dotykowy, być może jakiś HUD, ale być może nieco mniej ekstremalny, niż sugerują te szkice koncepcyjne.

Volkswagen powiedział: „Decyzja została podjęta [the ID. GTI] wejdzie do produkcji”, ale jak dotąd nie mamy dokładnej daty, kiedy to nastąpi. Koncepcja wygląda na nieco odległą, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, ale wnętrze najwyraźniej nie jest sfinalizowane, a układ napędowy może To nie jest jeszcze finalizowane, bo nie ma żadnych szczegółów. Mamy już o tym (poza niskim poziomem akumulatora w aucie, co pomaga obniżyć środek ciężkości, co stało się normą w pojazdach elektrycznych). Więc nie wiemy, kiedy to zrobić się tego spodziewać, ale tak jest. będzie W końcu to się zdarza – twierdzi Volkswagen.

READ  Kontrakty terminowe na akcje spadają, gdy Wall Street przygląda się pracowitemu tydzieńowi zysków: aktualizacje na żywo

Weź elektryczny

Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani, gdy zobaczyliśmy, że trafiło to do redakcji, zwłaszcza w związku z pojawieniem się w tym roku gigantycznych, trzyrzędowych elektrycznych jachtów lądowych, które wydają się zastępować wszystko o rozsądnych rozmiarach. Miło jest widzieć, jak firma robi coś w przeciwnym kierunku, zwłaszcza w sektorze hot hatchy, którego entuzjaści znani są z tego, że nie godzą się na kompromis między zabawą a praktycznością.

Kilka lat temu Mercedes ogłosił elektryczny hot hatch EQA, ale później ukradł nazwę EQA i nadał ją innemu uroczemu SUV-owi. Dosłownie wygląda jak każdy inny samochód na drodzei nigdy więcej nie słyszeliśmy o koncepcji fajnego elektrycznego luku. I jak widać, nadal jesteśmy z tego powodu zdenerwowani.

Mamy więc szansę na zdobycie prawdziwego elektrycznego hatchbacka od marki, która definiuje ten segment, za cenę, która wydaje się rozsądna, i z zobowiązaniem produkcyjnym – ale z nieokreśloną datą i kilkoma szczegółami poza tym.

Ogólnie rzecz biorąc, to dobra wiadomość i nie możemy się doczekać, aby usłyszeć więcej. O ile nie pójdzie to w kierunku EQA.

Chociaż powiem, że dziwną rzeczą jest układ napędu na przednie koła. Wiele hot hatchy ma napęd na przednie koła, ale dzieje się tak dlatego, że silnik benzynowy może zmieścić się pod maską i napędzać przednie koła, co oznacza, że ​​do przeniesienia momentu obrotowego na tylne koła nie jest potrzebny wał napędowy, co pozwala zaoszczędzić miejsce i złożoność w małym pojeździe.

W samochodzie elektrycznym mniejsze silniki elektryczne można umieścić w dowolnym miejscu, a wał napędowy nie jest konieczny. Zatem wersja z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła byłaby bardzo łatwa do wykonania i zapewniałaby również korzyści w zakresie osiągów (napęd na tylne koła sprawia, że ​​samochód jedzie szybciej, ponieważ podczas przyspieszania ciężar jest przenoszony na tył).

READ  Rosyjski bank centralny tnie kluczowe odsetki, powołując się na mniejsze ryzyko dla stabilności

Napęd na przednie koła jest korzystny dla mniej doświadczonych kierowców i w scenariuszach o niskiej przyczepności, ale dla entuzjastów nastawionych na osiągi, takich jak GTI, chcielibyśmy kiedyś zobaczyć opcje napędu na tylne lub na wszystkie koła.

Ale wciąż jest czas, zanim ten samochód wyjedzie na drogi, a tak naprawdę nie znamy jeszcze żadnych specyfikacji, więc może jest to w planach. Zdecydowanie nie możemy się doczekać, aby usłyszeć więcej na ten temat, ponieważ potrzebujemy więcej zabawnych i niedrogich elektrycznych hatchbacków, zwłaszcza że Bolt EV wyjdzie z produkcji w tym roku (choć Chevy twierdzi, że w końcu powróci).

Co sądzisz o koncepcji GTI? Daj nam znać w komentarzach.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.