24 maja, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dzięki zegarkowi Pixel Watch i tabletowi Google poważnie podchodzi do swojego ekosystemu

Dzięki zegarkowi Pixel Watch i tabletowi Google poważnie podchodzi do swojego ekosystemu

Przemówienie na tegorocznej konferencji Google I/O było wypełnione zapowiedziami dotyczącymi sprzętu, co jest niezwykłe, biorąc pod uwagę, że zwykle koncentruje się na oprogramowaniu i usługach. Wśród nich najbardziej ekscytującą wiadomością była ta, którą planuje Google Powrót do rynku tabletów z Androidem w przyszłym roku i że wprowadzi również swój pierwszy smartwatch – zegar pikselowy Później w 2022 roku.

Google podał kilka różnych powodów zmiany swojej pozycji. Najciekawszy był jednak komentarz wiceprezesa Google ds. zarządzania produktami Samira Samata, który opowiedział o ogólnych korzyściach, jakie tablet może zapewnić ekosystemowi Pixela. „Myślę, że z czasem zmieniły się również oczekiwania konsumentów” – powiedział Samat. „Telefon jest z pewnością krytyczny, ale staje się również bardzo jasne, że istnieją inne czynniki w postaci urządzenia, które są komplementarne, a także kluczowe dla decyzji konsumenta, który decyduje, w którym ekosystemie kupić i w którym ekosystemie żyć. [in]. „

Innymi słowy, zbudowanie tabletu Pixel (i zegarka Pixel) jest ważne nie tylko dlatego, że Google chce, aby klienci kupowali te konkretne urządzenia. Ważne jest również, czy Google chce, aby wkupili się w ekosystem Pixela jako całość. Same telefony Pixel nie przestaną mieć znaczenia, ale Google chce, aby ludzie wiedzieli, że po zakupie smartfona Google istnieje wiele akcesoriów, takich jak smartwatche, wkładki douszne i tablety, które idealnie pasują do niego. A po zakupie idealnego akcesorium Pixel istnieje duża szansa, że ​​pozostaniesz przy marce smartfona podczas kolejnej aktualizacji.

Jest to podobne podejście doPrywatny ogród„Którego Apple (często agresywnie) przekształciło się w firmę o wartości 2 bilionów dolarów. iPhone’y mogą przekazywać wiele typowych zadań komputerom Mac, które mogą być używane do kontrolowania iPadów i które najlepiej współpracują z AirPods. Można kontrolować treningi Apple Fitness na twoim Apple Watch i przesyłanie strumieniowe do Apple TV iMessage wymaga od Ciebie i wszystkich Twoich znajomych korzystania z iPhone’ów. Masz pomysł.

READ  Głośniki Sonos Model s36 250

Apple tak głęboko wierzy w swój ekosystem, że czasami przedkłada swój otoczony murem ogród nad jakość swoich poszczególnych produktów. ten HomePod jest jednym z takich przykładów: Zaprojektowany tylko do pracy z iPhone’ami, byłby obiektywnie przydatny, prawdopodobnie sprzedawałby więcej jednostek, gdyby pozwalał na przesyłanie strumieniowe przez Bluetooth zamiast tylko standardu Apple AirPlay. Ale jako Analityk notatek Benedict Evans W tamtym czasie HomePod nie miał w ogóle sprzedawać się masowo, ale po prostu oferować każdemu właścicielowi iPhone’a, który go kupi, kolejny powód do pozostania przy Apple przy następnym zakupie telefonu.

Dno HomePod firmy Apple.
Zdjęcie: James Parham/The Verge

Ani przez chwilę nie sądzę, że Google kiedykolwiek planuje zbudować ten sam rodzaj murów wokół swojego ogrodu. Podstawowa działalność reklamowa firmy opiera się na działaniu na skalę, która przewyższa nawet ogromną firmę, taką jak Apple, a to otwarte podejście pozwoliło Androidowi zdominować około 75 procent globalnego rynku smartfonów. Google od lat pracuje nad tym, aby telefony z Androidem działały lepiej z systemem Windows i Wear OS Zaprojektowany, aby był kompatybilny z iOS. Wprowadzenie na rynek smartwatcha i tabletu marki Google tego nie zmieni.

Podejście Google będzie prawdopodobnie bardziej subtelne, podobne do tego, którego Apple używa ze swoimi AirPods. Wear OS działa naprawdę najlepiej, gdy jest sparowany z telefonem z Androidem. Oprogramowanie Google jest często zaprojektowane tak, aby było kompatybilne, tak jak w przypadku ChromeOS zapewnia obsługę aplikacji na Androida. Jednak po latach pozostawiania sprzętu innym firmom, Google wydaje się koncentrować na podejściu, które łączy sprzęt i oprogramowanie. Pixel Watch prawie na pewno będzie działał na urządzeniach z Androidem (obsługa iPhone’a to mniej oczywiste), ale bardzo bym się zdziwił, gdyby to nie zadziałało lepszy Telefony Pixel.

Ale teraz wydaje się, że odkrywa ograniczenia tego podejścia, nie tylko dlatego, że jest to sprzeczne z ambicjami ekosystemu niektórych innych firm. Mowa tu o Samsungu, największym producencie tabletów z Androidem, Od zeszłego rokuProducent smartwatcha z systemem operacyjnym. Ale pomimo korzystania z systemów operacyjnych Google, urządzenia Samsung zawsze popychają swoich użytkowników w kierunku własnego ekosystemu Samsunga.

Weźmy zeszłoroczny Galaxy Watch 4, w którym Samsung w końcu używa Wear OS na jednym ze swoich smartwatchów zamiast własnego systemu operacyjnego Tizen. Ale chociaż wydaje się, że obejmuje ekosystem Google, w praktyce lojalność smartwatcha zawsze była do Samsunga. Używał Samsung Pay zamiast Google Pay, Bixby zamiast Asystenta Google i był wyposażony w aplikacje Samsung, takie jak Kalendarz, Kalkulator i Kontakty zamiast swoich odpowiedników Google. Może synchronizować ustawienia z telefonów Samsung i używać systemu Samsung do automatycznego przełączania wkładek dousznych Galaxy.

„Jeśli jesteś użytkownikiem Samsunga, Galaxy Watch 4 to doskonały smartwatch. Jeśli nie, Galaxy Watch 4 zmusi Cię do wejścia do ekosystemu Samsunga” – mój były kolega Dieter Bohn powiedział w swojej recenzji.

Tak samo jest z tabletami. Kiedy mój kolega Dan Seifert zrecenzował Tab S8 Na początku tego roku znalazł kilka wygodnych funkcji, które zainteresują tylko użytkowników innych urządzeń Samsunga. Galaxy Buds automatycznie przełączy się między tabletem a telefonem Samsung, a tablet może też włączyć funkcję mobilnego hotspotu. Napisał: „Po latach, gdy nie widziałem dobrego powodu, aby kupić tablet z Androidem, muszę przyznać, że tym razem Samsung złożył przekonującą ofertę – pod warunkiem, że jesteś już w ekosystemie Androida Samsunga”.

Samsung Watch, system operacyjny Google Wear, ekosystem Samsung.
Zdjęcie: Dieter Bohn/The Verge

Podejście Samsunga dokładnie pokazuje, gdzie znajdują się zachęty dla firm konsumenckich w dzisiejszych czasach. Oczywiście mogą projektować swoje produkty tak, aby bezproblemowo integrowały się ze wszystkimi urządzeniami, aplikacjami i usługami Google. Lub, jeśli jesteś największym na świecie producentem smartfonów, możesz spróbować wykorzystać niektóre z tych reguł instalacji na swoją korzyść i zachęcić obecnych klientów do wyboru smartwatcha lub tabletu jako uzupełnienie swojego telefonu. A kto by rozważał przejście na Google Pixel lub OnePlus, gdy są wyposażone w pełny pakiet technologii Samsunga?

Od początku swojej oferty Pixel firma Google próbowała połączyć ograniczoną koncentrację na sprzęcie z obszerną obsługą oprogramowania. Ale ekosystemy są ważne, a w 2022 r., jeśli nie będziesz kontrolować zarówno swojego sprzętu, jak i oprogramowania, pozwolisz innej firmie zrobić to lepiej – i być może umieścisz swoją platformę bezpośrednio na swojej platformie.