16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dyrektor generalny Ryanair wygłasza lubieżne przemówienie zaręczynowe przeciwko Boeingowi

Dyrektor generalny Ryanair wygłasza lubieżne przemówienie zaręczynowe przeciwko Boeingowi

„W tej chwili uważamy, że kierownictwo Boeinga wędruje jak bezgłowy kurczak, niezdolny do sprzedaży samolotów, a nawet samolotów, które dostarczają, nie mogą dostarczyć na czas” – powiedział dyrektor generalny Ryanair, Michael O’Leary. , największa zniżkowa linia lotnicza w Europie, która od 2010 roku zamówiła w Boeingu blisko 400 samolotów.

O’Leary i Boeing mieli samolot Niezwykle ogólne kontrowersje Jesienią ubiegłego roku, w związku z negocjacjami dotyczącymi możliwego zamówienia na następną generację 737 Max, irlandzki Ryanair zerwał rozmowy w sprawie cen.

Niezwykle szczere komentarze prezesa w poniedziałek dotyczyły opóźnień Boeinga w dostawie samolotów. O’Leary powiedział, że Ryanair musiał ograniczyć swoje rozkłady na wiosnę i lato, ponieważ samoloty, które producent spodziewał się dostarczyć do końca kwietnia, prawdopodobnie nie przybędą do końca czerwca.

„Rozumiem, dlaczego mogą być różne wyzwania związane z produkcją nowych samolotów, ale samoloty, które zbudowałeś i zbudowałeś dwa lata temu, wszystko, co musisz zrobić, to zatankować je i zabrać je do Dublina, naprawdę” – powiedział na konferencji zadzwoń z inwestorami w sprawie wyników finansowych linii lotniczej. Rozumiem, dlaczego spóźniłeś się od dwóch do trzech miesięcy”. „Pachnie naprawdę słabymi wynikami zarządzania w Seattle”.

Boeing odmówił skomentowania komentarzy O’Leary’ego.

krytyka zarządzania

O’Leary powiedział, że Boeing robi świetne samoloty, ale może nadszedł czas na zmianę kierownictwa.

„Albo obecna administracja musi poprawić swoją grę, albo musi zmienić obecną administrację, to będzie nasz pogląd na życie” – powiedział. „Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z obecnym kierownictwem, ale muszą oni poprawić to, co robili dla nas w ciągu ostatnich 12 miesięcy. … Jesteśmy chętnym klientem, ale borykamy się z powolnymi dostawami i niemożnością sfinalizuj transakcję na nowe samoloty, pomimo liczby ogonów White siedzących na podłodze w Seattle.

Boeing borykał się w ostatnich latach z wieloma problemami, w tym z kryzysem 737 Max, który go kosztował Ponad 20 miliardów dolarów. Firma otrzymała również od Federalnej Administracji Lotnictwa polecenie wstrzymania dostaw 787 Dreamlinerów w czerwcu zeszłego roku z powodu: Problemy z kontrolą jakości. Opóźnił się w uzyskaniu zgody na samolot szerokokadłubowy nowej generacji 777X, co zmusiło Boeinga do Odpychanie pierwszych dostaw samolotu Dwa lata do co najmniej 2025 roku.
Boeing poniósł również znaczne straty w swojej działalności wojskowej i lotniczej, w tym niedawny koszt 660 milionów dolarów na dwa ukończone samoloty, które będą używane jako nowe samoloty. Siły Powietrzne. Ona też walczy Opóźnienia w budowie statku kosmicznego Przewieźć amerykańskich astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

„Gdyby zebrali to, co mają, bylibyśmy gotowi na przyjęcie większej liczby samolotów latem 23. i latem 24.” – powiedział O’Leary. „Istnieje wzrost, który można osiągnąć”.

READ  Akcje uderzają w strefę korekty, gdy Zachód ogłasza sankcje wobec Rosji

Powiedział również, że linia lotnicza jest gotowa wznowić negocjacje w sprawie zamówienia na 737 Max nowej generacji, chociaż zaznaczył, że nie uzyskał jeszcze zgody Federalnej Administracji Lotnictwa, co sprawia, że ​​poleganie na nim jest ryzykowne. Dlatego Ryanair rozważa również możliwość zakupu 50 samolotów z rynku samochodów używanych. I miał dobrane słowa dla personelu sprzedaży Boeinga.

„Zastanawiasz się, co ich zespół sprzedaży zrobił w ciągu ostatnich dwóch lat” – powiedział O’Leary. „Szczerze wygląda na to, że większość z nich siedzi w domu, pracując w domu, zamiast sprzedawać samoloty klientom na zewnątrz”.

O’Leary skrytykował również niedawno ogłoszony plan Boeinga dotyczący… Przeniesienie siedziby firmy Od Chicago do Arlington w Wirginii, na przedmieściach Waszyngtonu.

„Przeniesienie siedziby do Wirginii z Chicago, chociaż może być korzystne dla obronności firmy, nie rozwiązuje podstawowych problemów po stronie samolotów cywilnych w Seattle” – powiedział.

Inne opinie klientów

Oprócz O’Leary, kilka innych linii lotniczych skarżyło się na ostatnie połączenia konferencyjne – choć w mniej zróżnicowanym języku – na problemy, jakie napotykają z opóźnieniami 787 lub 777X.

Domhnall Slattery, dyrektor generalny Avolon, jednej z wiodących na świecie firm leasingowych samolotów, zasugerował na początku tego miesiąca, że ​​Boeing potrzebuje zmiany w kulturze – i być może przywództwa.

„Myślę, że można uczciwie powiedzieć, że Boeing zgubił się” – powiedział Slattery na konferencji Airfinance Journal w komentarzach po raz pierwszy zgłoszonych przez Reuters i potwierdzonych przez Avolon. „Boeing ma wspaniałą historię… robią świetne samoloty. Ale mówi się, że kultura zjada strategię na śniadanie i tak właśnie stało się w Boeingu”.