Jedna z rzeczy, która pomogła mi się przekonać Do kupienia Porsche 911 996 generacji (Poza tym, że nie było mnie stać na 997) Dostępność była czymś, co się nazywało Porsche Classic Communication Management Plus 996s i 986 Boxsters. Ten system zasadniczo modernizuje system informacyjno-rozrywkowy generacji 991 z 911 na deskę rozdzielczą 996 bez konieczności wycinania czegokolwiek i z wyposażeniem fabrycznym. Właśnie go zainstalowałem i chociaż nie był tani, aktualizacja sprawia, że moje Porsche z 2003 roku wygląda jak zupełnie nowy samochód.
Chociaż wydaje się, że jest to idealny tryb do wprowadzenia nowoczesnych funkcji do starego 911, w systemie jest kilka problemów, które początkowo mnie zatrzymały. Największym z nich jest koszt. Nie ma na to sposobu. Płacisz około 1500 dolarów za coś, co jest zasadniczo przerobionym chińskim radioodtwarzaczem samochodowym opartym na systemie Android z logo Porsche z przodu i zestawem fabrycznych adapterów przewodów Porsche. Musisz także zamówić kilka rzeczy, których nie ma w zestawie, aby zamontować jednostkę główną, a ponieważ są to części Porsche, nie są one bardzo tanie.
Po drugie, fakt, że Porsche zdecydowanie zaleca, aby dealer zainstalował system. Nie mam dużego doświadczenia w robieniu samochodowego sprzętu stereo, a perspektywa, że to mnie przerasta, była bardzo realna. Ostatecznie dokumenty utworzone przez ludzi w witrynach takich jak Ponowna lista A 6SpeedOnline usunął część tajemnicy z tego, co musiałem zamówić oprócz zestawu do fabrycznej czystej instalacji.
Trzecim możliwym problemem jest brak wsparcia ze strony Porsche dla znanych problemów w systemie. W większości problemy, które ludzie mieli, to drobne niedogodności, ale zdecydowanie są to rzeczy, którymi należy się teraz zająć, biorąc pod uwagę koszt tego urządzenia i fakt, że jest ono dostępne na rynku od dwóch lat. Największym problemem jest to, że system PCCM Plus może losowo resetować licznik przebiegu dziennego pojazdu. Mój kraj tak robi i chociaż to nie koniec świata, doprowadza mnie to do szału.
G/O Media może otrzymywać prowizję
Mając to wszystko na uwadze, zamówiłem jednostkę PCCM Plus, metalowe i plastikowe części deski rozdzielczej do podwójnego zestawu stereo DIN, element wykończenia do przeniesienia mojej jednostki HVAC i kilka niezbędnych śrub. Schowek na CD w moim samochodzie został już wypatroszony na drugie miejsce do przechowywania, więc nie musiałem go zamawiać, ale osoby z pełną konfiguracją danych magazynowych będą musiały to zrobić. Suma wszystkich tych rzeczy wyniosła około 1600 dolarów.
Kiedy wszystkie moje części dotarły, zacząłem rozbierać wnętrze 911. Jak wspomniałem wcześniej, rozebranie 996 jest dość łatwe. Zrównoważenie obwodu wykończenia radioodtwarzacza stereo i środkowych otworów wentylacyjnych klimatyzacji to tylko kwestia użycia niewielkiej siły, aby podważyć kilka klipsów, starając się nie zarysować plastikowej miękkiej tekstury. Za tym znajduje się kilka śrub z łbem Torx, które pozwalają wsunąć fabryczne stereo w jego ramię. Otwory lekko się kurczą i również wysuwają. Po odpięciu kilku wtyczek z tyłu seryjnego radia wszystko jest wolne i można je odłożyć.
Kolejnym krokiem jest demontaż dolnej części środkowej belki deski rozdzielczej. Niektórzy całkowicie to pomijają, dlatego 996 GT3 wyjechało z fabryki, ale jeśli zamierzasz korzystać z PCCM Plus, nie ma takiej opcji, ponieważ trzeba tam przenieść moduł klimatyzacji. Wykonanie tego jest tak proste, jak ostrożne przeciągnięcie przewodów klimatyzacji przez deskę rozdzielczą i zatrzaśnięcie w nowej płycie czołowej, którą, miejmy nadzieję, zamówisz z resztą PCCM Plus. System kontroli klimatu będzie teraz znajdować się w najniższym gnieździe na konsoli środkowej, z plastikowym schowkiem powyżej.
Montaż nowych podwójnych wsporników DIN i jednostki głównej PCCM Plus był dla mnie trudem, ponieważ nie ma dobrej dokumentacji od Porsche ani forów na temat tego, jak którekolwiek z nich współpracują ze sobą. Dowiedziałem się na własnej skórze (inaczej konieczności ponownego rozbierania płyty) plastikowego wspornika podwójnego DIN, który idzie na jednostkę główną, a następnie metalowe wsporniki dostarczone z jednostką główną są wkręcane za nią. Jest też metalowy wspornik, który wpina się w miejsce, w którym będzie znajdować się jednostka główna, ale zanim to wszystko się zaczęło, musiałem wiedzieć, co chcę zrobić z odbiornikiem GPS, mikrofonem do rozmów w trybie głośnomówiącym i urządzeniem do hakowania USB, które umożliwia podłączenie telefonu do Apple CarPlay lub Android Auto.
Porsche sugeruje zamontowanie mikrofonu na górze kolumny kierownicy, a odbiornika GPS w dolnym rogu przedniej szyby, ale to głupie. GPS może żyć szczęśliwie na szczycie kanału klimatycznego wewnątrz deski rozdzielczej. Pomiędzy nim a przednią szybą nie ma metalu, więc odbiór jest świetny, a na desce rozdzielczej nie masz dużej czarnej brodawki. W przypadku mikrofonu poszedłem o krok dalej, usuwając skrzynkę narzędziową (bardzo łatwe, wystarczy wyciągnąć klucz awaryjny, odkręcić kilka śrub, a następnie usunąć trzy kolorowe złącza) i użyć fabrycznego mikrofonu lokalizacja używana w samochodach Porsche wyposażonych fabrycznie. Oryginalny Menedżer komunikacji.
Skrzynka USB jest trudniejsza do ukrycia i jest kolejnym słabym punktem systemu PCCM Plus. Pudełko jest mniej więcej wielkości talii kart i ma około 12 cali kabla zwisającego z tyłu. Na wąskim froncie znajdują się dwa porty USB A i gniazdo Aux. Porsche zaleca montaż w kabinie nad klimatyzacją lub w schowku na rękawiczki. Moim zdaniem żadna opcja nie jest świetna, ale ostatecznie wybrałem blokową trasę, ponieważ ułatwiło to dostęp do portów USB. Modele PCCM Plus do pojazdów 997/987 Masz porty USB z przodu samej jednostki głównej, co jest znacznie lepszym rozwiązaniem.
Po poprowadzeniu wszystkich różnych kabli do miejsca, w którym będzie mieszkała jednostka główna, wystarczy podłączyć wszystko i umieścić z powrotem na desce rozdzielczej. Użyłem samouczka z YouTuber ProjectsMB, który okazał się najbardziej przejrzysty i najłatwiejszy do naśladowania, jeśli chodzi o ustalenie, które wtyczki idą gdzie, bez zawsze możliwości ich zobaczenia. Stamtąd powinna to być prosta sprawa przeniesienia jednostki głównej do nowego domu, demontażu jej i ponownego umieszczenia wszystkich elementów na miejscu, ale tutaj napotkałem mój największy problem.
Skrzynka USB dostarczona z moim systemem PCCM Plus była martwa w dniu dostawy. Jak idiota, nie pobiegłem do domu, żeby złapać kabel do przetestowania, zanim złożyłem wszystko z powrotem, więc dowiedziałem się o tym dopiero później. Byłby to problem sam w sobie do opanowania, ale zdobycie zastępczego pudełka okazało się koszmarem.
Moim pierwszym przystankiem podczas próby zdobycia części zamiennej był dealer, od którego kupiłem system – Części zamienne Porsche Sunset w Oregonie. Używam ich regularnie, aby uzyskać oryginalne części OEM, zwykle są one w dobrej cenie i łatwe w obsłudze. W tym przypadku powiedzieli, że albo będę musiał udać się do sprzedawcy, aby rozwiązał problem w ramach gwarancji, albo kupić zupełnie nowy zestaw PCCM Plus, a następnie spróbować udzielić gwarancji na stary. Ta druga metoda wymaga zapłacenia kolejnych 1500 $, co nie nastąpi. Pierwszy obejmuje kilka godzin płatnego czasu diagnostycznego w moim lokalnym salonie Porsche za około 300 USD za godzinę.
W końcu musiałem zrobić to, czego nie chciałem: skontaktować się z ludźmi z północnoamerykańskiego działu PR Porsche, aby spróbować znaleźć rozwiązanie. To nie jest coś, co zrobiłby przeciętny klient, a ja nie lubię kontaktować się z ulubionymi dziennikarzami motoryzacyjnymi w sprawie osobistych projektów, ale nie mam innych realnych opcji. Dostali zastępczą skrzynkę USB (przetestowaną, aby upewnić się, że jest dobra) i naładowałem ją ponownie.
Ten brak wsparcia, zarówno przy instalacji, jak iw przypadku, gdyby coś poszło nie tak, skłoniłby mnie do stwierdzenia, że większość ludzi prawdopodobnie nie powinna kupować pakietu PCCM Plus, przynajmniej jeśli planują go zainstalować samodzielnie. Mam szczególne szczęście, że mój samochód, będący późnym modelem ze stereo Bose, jest najłatwiejszą wersją 996 typu plug-and-play do zainstalowania tego systemu, a ja nadal napotykam na pewne problemy. Osoby, które miały poprzednie samochody, zgłaszały bardziej złożone problemy, wymagające wielu rozwiązań, aby system działał zgodnie z przeznaczeniem.
Innym kluczowym faktem jest to, że dla większości ludzi to dużo pieniędzy do wydania na coś, co oferuje taką samą funkcjonalność jak generyczna jednostka główna, która kosztuje może 1/10 ceny. Dla mnie warto mieć coś, co estetycznie pasuje do wnętrza mojego samochodu i jest całkowicie odwracalne bez uszkodzenia wiązki przewodów samochodu.
Jeśli chodzi o jakość dźwięku jest doskonała. Byłem bardzo rozczarowany zestawem stereo Bose, kiedy kupiłem samochód w listopadzie. Teraz brzmi świetnie, z mnóstwem basów, średnich i wysokich tonów. Z niektórymi ulepszonymi głośnikami byłoby to niesamowite. Część CarPlay jest również świetna, nawet jeśli nie jest bezprzewodowa, a moje hacki do mikrofonu i anten GPS działają świetnie, a ludzie zgłaszają krystalicznie czysty dźwięk podczas rozmów telefonicznych, które wykonuję z samochodu.
Teraz czuję, że 20-letnia 911 w środku jest jak nowoczesny samochód z nowoczesnym systemem informacyjno-rozrywkowym, a to dla mnie wielka sprawa. Teraz nie musisz zadzierać z niechcianymi kluczami sprzętowymi Bluetooth lub złym odbiorem radiowym. Nie muszę zatrzymywać się, aby odebrać telefon ani odrywać wzroku od drogi, aby sprawdzić w telefonie wskazówki dojazdu. Najlepsze jest to, że zamiast obniżać wartość mojego samochodu za pomocą deski rozdzielczej i zestawu okablowania deski rozdzielczej, ten system powinien podnieść wartość samochodu, a jeśli następny właściciel samochodu będzie chciał wrócić do oryginalnego radia, nadal je mam dla nich.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS