Widok samolotu JetBlue w Terminalu 5 na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy’ego w dniu 12 maja 2020 r. w Nowym Jorku w stanie Nowy Jork.
Pablo Monsław | Obrazy Getty
Jet Blue W środę ogłosił całą ofertę gotówkową w wysokości 3,6 miliarda dolarów dla bardzo taniej linii lotniczej Duchowe Linie Lotnicze Pomogłoby jej rozwijać się w całym kraju i lepiej konkurować z większymi liniami lotniczymi.
Przetarg, który Spirit określił jako „niepożądany”, poddaje w wątpliwość planowaną współpracę z tym ostatnim. Linie graniczne. Akcje Spirit wzrosły we wtorek o ponad 22% po wiadomościach o rozpiętości cen ofertowych, ale w środę spadły o 3% w handlu przedrynkowym. JetBlue spadł o 4%, podczas gdy Frontier spadł o 3%.
Frontier i Spirit mają podobne modele biznesowe: obniżone ceny, słaba obsługa na pokładzie i opłaty za wszystko, od bagażu podręcznego po wybór miejsca.
Z drugiej strony JetBlue spędził lata na tworzeniu usługi klasy biznesowej Mint, która obejmuje płaskie łóżka i pełne posiłki. W tym samym dniu, w którym ogłosił swoją niespodziewaną ofertę zakupu Spirit, JetBlue ogłosił również daty rozpoczęcia swoich pierwszych lotów z Bostonu do Londynu.
Ale JetBlue koncentruje się głównie na podróżach krajowych. Kierownictwo powiedziało w środę, że umowa Spirit, jeśli zostanie zatwierdzona przez urzędników antymonopolowych Departamentu Sprawiedliwości, da JetBlue więcej możliwości konkurowania z większymi przewoźnikami.
Pozwoli to również JetBlue na szybki rozwój floty dzięki dużej księdze zamówień Airbusa, którą mają obaj przewoźnicy, a także zwiększy liczbę pracowników, zwłaszcza pilotów. Dyrektor generalny JetBlue, Robin Hayes, powiedział w rozmowie telefonicznej z analitykami w środę rano, że spodziewa się, że niedobór pilota w Stanach Zjednoczonych utrzyma się przez kilka lat.
JetBlue nie ujawnił kosztów rekonfiguracji swoich samolotów Airbus Spirit, aby pasowały do wnętrz JetBlue, które oferują rozrywkę podczas lotu, taką jak ekrany w oparciach siedzeń z mniejszą liczbą miejsc, ale przewoźnik powiedział, że będzie to „wieloletni” wydatek kapitałowy.
Oferta linii lotniczych dotycząca zakupu Spirita zbiła z tropu niektórych analityków.
UPS nazwał go „łowcą głów”.
„Czekaj, co?” Zapytaj partnerów MKM.
Bank of America powiedział, że chociaż JetBlue i Spirit są właścicielami samolotów Airbus, staramy się znaleźć dodatkowe korzyści dla JBLU.
Raymond James obniżył rating JetBlue do wyników rynkowych po ogłoszeniu i powiedział, że trudno będzie połączyć produkt i zatrudnienie.
Raymond James Savanthi Seth napisał: „Prawdopodobne jest również, że proces ten odwróci uwagę lub może odwrócić uwagę obecnych inicjatyw, w szczególności sojuszu północno-wschodniego z Ameryką”. „Ponadto perspektywa wyższego zadłużenia, nawet jeśli można ją kontrolować, prawdopodobnie będzie hamować nastroje inwestorów”.
Administracja Bidena bada fuzje i inne sojusze.
Administracja Bidena złożyła w zeszłym roku pozew, aby zablokować partnerstwo JetBlue z amerykańskie linie lotniczektóry pozwala liniom lotniczym koordynować trasy na lotniskach w rejonie Nowego Jorku i Bostonu.
Zapytany, czy JetBlue zrezygnuje z tego sojuszu, aby zawrzeć umowę z Spirit za pośrednictwem organów regulacyjnych, dyrektor generalny JetBlue, Hayes, powiedział w rozmowie z analitykiem, że umowa jest „komplementarna” do partnerstwa American Airlines.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów