15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dlaczego JetBlue chce wyłożyć 3,6 miliarda dolarów na zniżkę dla firmy Spirit?

Dlaczego JetBlue chce wyłożyć 3,6 miliarda dolarów na zniżkę dla firmy Spirit?

Widok samolotu JetBlue w Terminalu 5 na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy’ego w dniu 12 maja 2020 r. w Nowym Jorku w stanie Nowy Jork.

Pablo Monsław | Obrazy Getty

Jet Blue W środę ogłosił całą ofertę gotówkową w wysokości 3,6 miliarda dolarów dla bardzo taniej linii lotniczej Duchowe Linie Lotnicze Pomogłoby jej rozwijać się w całym kraju i lepiej konkurować z większymi liniami lotniczymi.

Przetarg, który Spirit określił jako „niepożądany”, poddaje w wątpliwość planowaną współpracę z tym ostatnim. Linie graniczne. Akcje Spirit wzrosły we wtorek o ponad 22% po wiadomościach o rozpiętości cen ofertowych, ale w środę spadły o 3% w handlu przedrynkowym. JetBlue spadł o 4%, podczas gdy Frontier spadł o 3%.

Frontier i Spirit mają podobne modele biznesowe: obniżone ceny, słaba obsługa na pokładzie i opłaty za wszystko, od bagażu podręcznego po wybór miejsca.

Z drugiej strony JetBlue spędził lata na tworzeniu usługi klasy biznesowej Mint, która obejmuje płaskie łóżka i pełne posiłki. W tym samym dniu, w którym ogłosił swoją niespodziewaną ofertę zakupu Spirit, JetBlue ogłosił również daty rozpoczęcia swoich pierwszych lotów z Bostonu do Londynu.

Ale JetBlue koncentruje się głównie na podróżach krajowych. Kierownictwo powiedziało w środę, że umowa Spirit, jeśli zostanie zatwierdzona przez urzędników antymonopolowych Departamentu Sprawiedliwości, da JetBlue więcej możliwości konkurowania z większymi przewoźnikami.

Pozwoli to również JetBlue na szybki rozwój floty dzięki dużej księdze zamówień Airbusa, którą mają obaj przewoźnicy, a także zwiększy liczbę pracowników, zwłaszcza pilotów. Dyrektor generalny JetBlue, Robin Hayes, powiedział w rozmowie telefonicznej z analitykami w środę rano, że spodziewa się, że niedobór pilota w Stanach Zjednoczonych utrzyma się przez kilka lat.

JetBlue nie ujawnił kosztów rekonfiguracji swoich samolotów Airbus Spirit, aby pasowały do ​​wnętrz JetBlue, które oferują rozrywkę podczas lotu, taką jak ekrany w oparciach siedzeń z mniejszą liczbą miejsc, ale przewoźnik powiedział, że będzie to „wieloletni” wydatek kapitałowy.

READ  Oto, jak będzie wyglądał nowy samochód elektryczny Cadillac za 300 000 USD

Oferta linii lotniczych dotycząca zakupu Spirita zbiła z tropu niektórych analityków.

UPS nazwał go „łowcą głów”.

„Czekaj, co?” Zapytaj partnerów MKM.

Bank of America powiedział, że chociaż JetBlue i Spirit są właścicielami samolotów Airbus, staramy się znaleźć dodatkowe korzyści dla JBLU.

Raymond James obniżył rating JetBlue do wyników rynkowych po ogłoszeniu i powiedział, że trudno będzie połączyć produkt i zatrudnienie.

Raymond James Savanthi Seth napisał: „Prawdopodobne jest również, że proces ten odwróci uwagę lub może odwrócić uwagę obecnych inicjatyw, w szczególności sojuszu północno-wschodniego z Ameryką”. „Ponadto perspektywa wyższego zadłużenia, nawet jeśli można ją kontrolować, prawdopodobnie będzie hamować nastroje inwestorów”.

Administracja Bidena bada fuzje i inne sojusze.

Administracja Bidena złożyła w zeszłym roku pozew, aby zablokować partnerstwo JetBlue z amerykańskie linie lotniczektóry pozwala liniom lotniczym koordynować trasy na lotniskach w rejonie Nowego Jorku i Bostonu.

Zapytany, czy JetBlue zrezygnuje z tego sojuszu, aby zawrzeć umowę z Spirit za pośrednictwem organów regulacyjnych, dyrektor generalny JetBlue, Hayes, powiedział w rozmowie z analitykiem, że umowa jest „komplementarna” do partnerstwa American Airlines.