Delta Air Lines, w obliczu kolejnej próby zjednoczenia swoich gospodarzy, zacznie płacić personelowi pokładowemu za wejście na pokład, po raz pierwszy w przypadku dużej amerykańskiej linii lotniczej.
W całej branży lotniczej w Stanach Zjednoczonych stawka godzinowa dla stewardów zaczyna się, gdy wszyscy pasażerowie usiądą, a drzwi samolotu są zamknięte.
Delta poinformowała, że zmiana rozpocznie się 2 czerwca na wszystkich lotach.
W notatce dla stewardów Kristen Manion-Taylor, starszy wiceprezes Delta ds. obsługi pokładowej, powiedziała, że nowa pensja „dostrzega również, jak ważna jest Twoja rola na pokładzie, aby zapewnić przyjazny, bezpieczny i punktualny start każdego lotu ”.
Stawka wynagrodzenia przy wejściu na pokład samolotu wyniesie 50% normalnego wynagrodzenia.
Zmiana ma miejsce, gdy Delta planuje wydłużyć czas wejścia na pokład samolotów jednonawowych lub „wąskich” z 35 minut do 40 minut, co, jak spodziewa się linia lotnicza, zwiększy odsetek lotów odlatujących na czas.
Manion Taylor powiedziała, że po zdaniu testu zeszłej jesieni i uzyskaniu informacji zwrotnych od stewardes obiecała nie egzekwować nowych czasów wejścia na pokład bez oferowania dodatkowej pensji personelowi pokładowemu.
Delta poinformowała, że nowe wynagrodzenie za pokład będzie stanowić dodatek do 4% podwyżek dla stewardes, które ogłoszono w marcu i które wejdą w życie jeszcze w tym tygodniu.
Delta z siedzibą w Atlancie z powodzeniem prowadziła kampanię, aby pokonać kilka prób uregulowania liczby stewardów z 20 000. Stowarzyszenie Attendants Association, które przygotowywało się do ostatnich działań regulacyjnych w Delcie od ponad dwóch lat, ale nie zebrało jeszcze wystarczającego poparcia, aby wymusić głosowanie, dostał swoją opłatę za wejście na pokład.
„Ta nowa polityka jest bezpośrednim wynikiem naszych regulacji” – powiedział związek w oświadczeniu zamieszczonym na jego stronie internetowej. „Kiedy zbliżamy się do ubiegania się o głosowanie związkowe, kierownictwo zaczyna się denerwować”.
Związek reprezentuje stewardesy w United, Alaska, Spirit i kilkanaście mniejszych linii lotniczych. Delta powiedziała, że żadna z tych linii lotniczych nie płaciła personelowi pokładowemu za czas wejścia na pokład.
Związki zawodowe stanowią od 82% do 86% pracowników w Ameryce, Stanach Zjednoczonych i na południowym zachodzie, ale tylko 20% z 83 000 pracowników Delta, zgodnie z raportem regulacyjnym. Reprezentuje 13 000 Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych. Stewardesy regionalnych linii lotniczych Delta Endeavour są zrzeszone w związkach zawodowych.
___
Z Davidem Koenigiem można się skontaktować pod adresem www.twitter.com/airlinewriter
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP