Delta Air Lines, w obliczu kolejnej próby zjednoczenia swoich gospodarzy, zacznie płacić personelowi pokładowemu za wejście na pokład, po raz pierwszy w przypadku dużej amerykańskiej linii lotniczej.
W całej branży lotniczej w Stanach Zjednoczonych stawka godzinowa dla stewardów zaczyna się, gdy wszyscy pasażerowie usiądą, a drzwi samolotu są zamknięte.
Delta poinformowała, że zmiana rozpocznie się 2 czerwca na wszystkich lotach.
W notatce dla stewardów Kristen Manion-Taylor, starszy wiceprezes Delta ds. obsługi pokładowej, powiedziała, że nowa pensja „dostrzega również, jak ważna jest Twoja rola na pokładzie, aby zapewnić przyjazny, bezpieczny i punktualny start każdego lotu ”.
Stawka wynagrodzenia przy wejściu na pokład samolotu wyniesie 50% normalnego wynagrodzenia.
Zmiana ma miejsce, gdy Delta planuje wydłużyć czas wejścia na pokład samolotów jednonawowych lub „wąskich” z 35 minut do 40 minut, co, jak spodziewa się linia lotnicza, zwiększy odsetek lotów odlatujących na czas.
Manion Taylor powiedziała, że po zdaniu testu zeszłej jesieni i uzyskaniu informacji zwrotnych od stewardes obiecała nie egzekwować nowych czasów wejścia na pokład bez oferowania dodatkowej pensji personelowi pokładowemu.
Delta poinformowała, że nowe wynagrodzenie za pokład będzie stanowić dodatek do 4% podwyżek dla stewardes, które ogłoszono w marcu i które wejdą w życie jeszcze w tym tygodniu.
Delta z siedzibą w Atlancie z powodzeniem prowadziła kampanię, aby pokonać kilka prób uregulowania liczby stewardów z 20 000. Stowarzyszenie Attendants Association, które przygotowywało się do ostatnich działań regulacyjnych w Delcie od ponad dwóch lat, ale nie zebrało jeszcze wystarczającego poparcia, aby wymusić głosowanie, dostał swoją opłatę za wejście na pokład.
„Ta nowa polityka jest bezpośrednim wynikiem naszych regulacji” – powiedział związek w oświadczeniu zamieszczonym na jego stronie internetowej. „Kiedy zbliżamy się do ubiegania się o głosowanie związkowe, kierownictwo zaczyna się denerwować”.
Związek reprezentuje stewardesy w United, Alaska, Spirit i kilkanaście mniejszych linii lotniczych. Delta powiedziała, że żadna z tych linii lotniczych nie płaciła personelowi pokładowemu za czas wejścia na pokład.
Związki zawodowe stanowią od 82% do 86% pracowników w Ameryce, Stanach Zjednoczonych i na południowym zachodzie, ale tylko 20% z 83 000 pracowników Delta, zgodnie z raportem regulacyjnym. Reprezentuje 13 000 Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych. Stewardesy regionalnych linii lotniczych Delta Endeavour są zrzeszone w związkach zawodowych.
___
Z Davidem Koenigiem można się skontaktować pod adresem www.twitter.com/airlinewriter
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów