27 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Daiso: Umiera miliarder, założyciel japońskiego dyskontu

Daiso: Umiera miliarder, założyciel japońskiego dyskontu

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Daiso ma w swoim kraju ponad 4000 sklepów

Hirotaki Yano, miliarder, założyciel japońskiej firmy detalicznej Daiso, zmarł na niewydolność serca w wieku 80 lat.

Daiso to sklep o nazwie sklep za 100 jenów (0,67 USD; 0,53 GBP), który jest podobny do sklepów za funty szterlingi.

Yano otworzył swój pierwszy dyskont w 1972 roku i był postrzegany jako pionier modelu biznesowego sklepu dolarowego.

Daiso oznajmiło na swojej stronie internetowej: „Z wielkim smutkiem zawiadamiamy o śmierci założyciela i byłego prezesa Daiso Industries Co., Ltd., pana Hirotaki Yano, w ubiegły poniedziałek”.

W oświadczeniu dodano, że w najbliższej przyszłości odbędzie się spotkanie upamiętniające.

Po ukończeniu w 1967 roku Uniwersytetu Chuo w Tokio Yano pracował na kilku różnych stanowiskach, w tym zarządzał łowiskiem należącym do jego teścia aż do jego bankructwa.

W 1972 roku, mając 29 lat, założył swoją pierwszą firmę, sklep uliczny o nazwie Yano Shoten, w skrócie Yano Store.

Pięć lat później zmienił nazwę firmy na Daiso, co oznacza „stworzyć coś wielkiego”. Słynie ze wszystkich swoich przedmiotów, które kosztują 100 jenów za sztukę.

Pan Yano powiedział, że on i jego żona Katsuyu uznali, że ustalanie różnych cen produktów jest zbyt czasochłonne, więc postanowili pobierać opłatę w wysokości 100 jenów za produkt.

Skomentuj zdjęcie,

Hirotake Yano założył swoje pierwsze przedsięwzięcie w 1972 roku

Daiso odniosło sukces, gdy japońska gospodarka znalazła się w stagnacji w latach 90., a klienci stali się bardziej świadomi cen.

Model biznesowy, który był pionierem Yano, jest obecnie popularny na całym świecie.

Na koniec 2023 roku Daiso posiadało 4360 sklepów w swoim kraju i prawie 1000 sklepów na całym świecie, z oddziałami w całej Azji, a także w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie.

Podobnie jak sklepy dyskontowe zainspirowane przez Yano, Daiso musiał dostosować swoje podejście do cen i obecnie sprzedaje towary po wielokrotnościach 100 jenów.

Posiada w magazynie ponad 70 000 różnych artykułów i twierdzi, że co miesiąc opracowuje ponad 1000 nowych produktów.

Firma nazywa siebie „najlepszym dostawcą żywych produktów w Japonii”.

Według Bloomberg Billionaires Index majątek Yano wynosi 1,9 miliarda dolarów.

READ  Obawy przed recesją nasiliły się, gdy akcje gwałtownie spadły