CAVA dostarcza swoim inwestorom kilka smacznych liczb.
Po zamknięciu rynku w czwartek śródziemnomorska sieć restauracji typu fast casual ogłosiła wyniki za drugi kwartał, które przekroczyły szacunki w zakresie przychodów, zysków i sprzedaży w tym samym sklepie.
Akcje spółki podskoczyły o 9% w notowaniach przed otwarciem sesji w piątek na początku sesji i są na dobrej drodze do osiągnięcia najwyższego poziomu w historii.
Sprzedaż netto wzrosła o 35,2% rok do roku do 233,5 mln USD w porównaniu z oczekiwaniami na poziomie 219 mln USD. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 0,17 USD wobec oczekiwanych 0,13 USD.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 14,4%, powyżej oczekiwań Wall Street na poziomie 7,45%. Do wzrostu sprzedaży przyczyniła się większa frekwencja (o 9,5% rok do roku), wyższe ceny menu, nowe lokalizacje oraz uruchomienie Grillowany stek 3 czerwca.
Dyrektor generalny Brett Schulman powiedział podczas rozmowy telefonicznej o wynikach finansowych, że premiera steków znacznie przekroczyła jego oczekiwania. Firma znajduje się na „rozdrożu konwergencji konsumentów”, gdzie konsumenci odchodzą od restauracji typu fine dining w stronę fast foodów.
„W czasach, gdy konsumenci coraz bardziej odczuwają presję niepewnej gospodarki i stają się coraz bardziej świadomi tego, gdzie i jak wydają swoje pieniądze, decydują się na obiad w Cava” – powiedział.
Analityk firmy Wedbush, Nick Setian, powiedział, że spodziewa się „przyspieszenia trendów transakcyjnych w ciągu najbliższych dwóch lat, co dotyczy przede wszystkim wprowadzenia na rynek steków”.
W środę akcje Cavy osiągnęły rekordowe maksimum na poziomie 102,39 USD, a w czwartek osiągnęły dzienne maksimum na poziomie 104,84 USD, a następnie zamknęły się na poziomie 101,98 USD. W piątek w notowaniach przed otwarciem sesji akcje wzrosły do 111 dolarów.
Akcje spółki wzrosły w tym roku o 137% w porównaniu do 17% zarówno w przypadku Chipotle (CMG), jak i S&P 500 (^GSPC).
Podejście Cavy do ekspansji jest powolne i stałe. Do 2032 roku firma planuje mieć 1000 lokalizacji Cava.
Analityk Citi, John Tower, stwierdził w notatce dla klientów, że nadal jest miejsce na wzrost. „Możliwość rozwoju jednostek, która w dalszym ciągu wyrównuje możliwości sprzedaży dyskretnej w tym samym sklepie, możliwości cenowych i marż w miarę rozwoju systemu i sprzyjających zmianom marży w miarę przesuwania się zasięgu w kierunku rynków o niższych kosztach”.
W drugim kwartale Cava otworzyła 18 nowych lokalizacji, zwiększając łączną liczbę lokalizacji do 341. Dla porównania w pierwszym kwartale było 14 nowych lokalizacji.
Shulman powiedział, że na obecnych rynkach wciąż jest miejsce na budowanie większej świadomości marki. Inne przyszłe czynniki wzrostu obejmują wznowienie programu lojalnościowego w październiku i usługi cateringowe.
Celem spółki jest wprowadzenie na rynek testowych usług cateringowych w największych miastach w roku 2025 i uruchomienie ich na skalę ogólnopolską w roku 2026.
Oprócz zwykłych lokalizacji Cava, które testują catering, firma posiada obecnie 10 cyfrowych centrów kuchennych i 10 hybrydowych centrów kuchennych w różnych lokalizacjach.
Cava nadal dostarcza produkty w czasie, gdy wydaje się, że fast casual dining stawia czoła szerszemu kryzysowi w branży spożywczej, w miarę jak konsumenci podwajają wartość.
„Cava była jedną z niewielu marek restauracyjnych notowanych na giełdzie, która odnotowała dodatni wzrost ruchu w drugim kwartale. Wierzymy, że nasze wyniki odzwierciedlają naszą wyjątkową i przekonującą propozycję wartości” – powiedział Schulman.
Dodał, że w latach 2019-2023 spółka podniosła ceny o 12%, podkreślając, że to mniej niż podwyżki cen fast foodów i ogólnie cen artykułów spożywczych, według danych Consumer Price Index.
„Teraz mamy sytuację, w której za dodatkowego dolara lub dwa można dostać miskę świeżego śródziemnomorskiego jedzenia w tej samej cenie, co tradycyjny mrożony, smażony szybki posiłek” – powiedział.
Chipotle przekroczył oczekiwania w swoim raporcie po tym, jak sprzedaż w porównywalnych sklepach wzrosła o 11,1% rok do roku, w porównaniu do oczekiwanych przez Wall Street 9,23%. W Shake Shack (SHAK) sprzedaż w porównywalnych sklepach wzrosła o 4%, powyżej szacunków na poziomie 3,2%.
Sweetgreen (SG) odnotowała najlepszy wzrost sprzedaży w tym samym sklepie od dwóch lat (9%), do czego przyczynił się większy ruch pieszych i ceny.
„Będziemy bardzo ostrożni w sposobie jego wykorzystania” – powiedział Yahoo Finance dyrektor generalny firmy, Jonathan Neiman. [pricing power]Neiman twierdził, że od wybuchu pandemii sieć zaobserwowała mniejsze podwyżki cen niż konkurenci.
„Kiedy spojrzeć na względną różnicę cen pomiędzy Sweetgreen, niektórymi naszymi konkurentami oferującymi usługi typu fast casual, a następnie QSR, różnica naprawdę się zmniejszyła. Obecnie nie można wejść i wyjść z QSR za mniej niż 15 dolarów” – powiedział Yahoo .Finanse.
Oto, co raportuje CAFA w porównaniu z szacunkami z Wall Street, zgodnie z konsensusem danych Bloomberga:
-
zysk: 233,5 miliona dolarów w porównaniu z 219,5 milionami dolarów
-
Skorygowany zysk na akcję: 0,17 USD w porównaniu z 0,13 USD
-
Ten sam wzrost sprzedaży w sklepie: 14,4% vs. 7,45%
Spółka podniosła swoje prognozy fiskalne na 2024 rok dotyczące otwarć restauracji, wzrostu sprzedaży i marży zysku na poziomie restauracji.
Obecnie firma spodziewa się wzrostu sprzedaży w przedziale od 8,5% do 9,5%, w porównaniu z 4,5% do 6,5% w pierwszym kwartale wobec poprzedniej prognozy na poziomie 3% do 5%.
Oczekuje się, że łączna liczba nowych restauracji wyniesie od 54 do 57 restauracji, co oznacza wzrost z 50 do 54 restauracji. Oczekuje się, że marża zysku na poziomie restauracji będzie wynosić od 24,2% do 24,7%, co oznacza wzrost z 23,7% do 24,3%.
—
Brooke DePalma jest starszą reporterką w Yahoo Finance. Możesz ją śledzić na @XBrooke De Palma Możesz też wysłać jej e-mail na adres [email protected].
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami i wydarzeniami dotyczącymi akcji spółek detalicznych, które pomogą Ci lepiej przygotować strategię inwestycyjną
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów