15 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Cała zawartość FromSoftware SoulsBorne jest sklasyfikowana

Cała zawartość FromSoftware SoulsBorne jest sklasyfikowana

FromSoftware wreszcie ogłosiło pierwsze rozszerzenie DLC do Elden Ring, Shadow of the Erdtree.

Chociaż wiemy tylko, że nowe rozszerzenie jest oficjalnie rozwijane, FromSoftware ma historię wydawania dużych rozszerzeń bogatych w nowe obszary i bossów, a także nową zawartość fabularną. Jest to w zasadzie mała kontynuacja gry podstawowej, która zwykle kończy historię gry i ukrywa prawdziwe zakończenie.

Mając to na uwadze, skatalogowaliśmy całą poprzednią zawartość FromSoftware do Dark Souls i Bloodborne i ponownie przyjrzeliśmy się rozszerzeniom studia, które prawdopodobnie dostarczyło lepsze DLC niż ktokolwiek inny. Sprawdź poniżej rankingową listę DLC FromSoftware.

Spoilery dotyczące DLC Dark Souls i Bloodborne poniżej.

Korona zatopionego króla. Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

7-6.) Dark Souls 2: Korona Starożytnego Żelaznego Króla i Dark Souls 2: Korona Utopionego Króla

Jako zwolennik Dark Souls 2, moja główna krytyka kontynuacji Dark Souls sprowadza się do kwestii balansu. Podczas gdy Dark Souls 2 będzie pionierem niektórych elementów otwartego świata gry, które zobaczymy później w Elden Ring (współreżyser Dark Souls 2, Yui Tanimura, wyreżyseruje Elden Ring wraz z Hidetaką Miyazakim), Dark Souls czuł, że 2 był również oszałamiający trudne w sposób, który nie był ani szczególnie zabawny, ani satysfakcjonujący.

DLC do Dark Souls 2 cierpi na ten sam problem i w rzeczywistości dodaje niektóre z najbardziej frustrujących obszarów całej serii Dark Souls, które są równie nudne, jak genialne narracyjnie. Czy to Chulva, podziemne miasto zbudowane, by czcić jadowitego smoka, ale także oferujące niesamowicie niepokojące platformówki i ukryte wskazówki. Do Broome Tower, pięknego zamku strzeżonego przez kilku zmieniających rozgrywkę wrogów zwanych Ashen Idols.

Chociaż osobiście wolałem mroczniejszą estetykę Sunken King, która rozgrywa się w serii piramid inspirowanych Mezoameryką w rozległym podziemnym królestwie, wydaje się, że oba DLC cieszą się widząc, jak irytująca może być dzielnica Souls.

Wraz z Crown of the Ivory King, Crown of the Drowned King i Crown of the Ancient Iron King tworzą trylogię The Lost Crown of Dark Souls 2, a pierwsze DLC znajduje się na dole rankingu z tego samego powodu, dla którego Dark Souls 2 jest często wspominany mniej ciepło niż pozostałe dwie gry z trylogii.

<strong>  Prochy Ariandel.  Źródło: FromSoftware, Namco Bandai </ strong>” src=”https://assets1.ignimgs.com/2016/10/19/dark-souls-3-ashes-of-ariandel1280jpg-fe1d25.jpg?width=1280&fit=bounds&height=720&quality=20&dpr=0.05″ class= „jsx-2920405963 progresywny obraz artykułu-obraz artykułu w pełnym rozmiarze jsx-2407332289 jsx-3166191823 ładowanie zaokrąglone”/></a></p>
<p class=Prochy Ariandel. Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

5.) Dark Souls 3: Popioły Ariandel

Ashes of Ariandel, pierwszy z dwóch dodatków DLC do Dark Souls 3, powraca do koncepcji rysowanych światów wprowadzonej po raz pierwszy w Dark Souls 1.

READ  Firma Pokémon twierdzi, że zbada Palworld

Podczas gdy The Ringed City przygotowuje scenę dla ostatniego rozdziału trylogii Dark Souls, początkowe DLC rozgrywa się w stosunkowo małym i rzadkim świecie. Snowfield to po prostu duże, otwarte pole zamieszkałe przez potężnych wrogów-wojowników i chociaż jest fajne, wydaje się w dużej mierze opcjonalne, chociaż ma fajny zwrot w stosunku do ulubionej przez fanów walki z bossem z Dark Souls 1.

Prawdziwe serce DLC nie pojawi się, dopóki nie spotkasz Sir Wilhelma i siostry Freddy w katedrze. Wydaje się, że FromSoftware nadrabia brak różnorodnych wrogów w DLC, umieszczając ekscytującą trzyetapową walkę z bossem w murach kościoła. Jedynym innym obszarem jest arena PvP za bardzo fajną bitwą z bossem, osadzona w obszarze, który przypomina hołd dla ostatecznej bitwy w Metal Gear Solid 3.

Jedna uwaga, kiedy gracze w końcu spotykają Sir Wilhelma, przedstawia on zjadliwą metakrytykę gracza, oskarżając gracza o konieczność „odkrycia każdego sekretu”, nawet jeśli kończy się to zniszczeniem świata. Pomysł, że mieszkańcy świata Dark Souls wiedzą, że postęp w grze oznacza tylko pewną zagładę zarówno dla świata, jak i jego mieszkańców, wydaje się być głównym tematem wszystkich DLC Dark Souls 3 i fascynującą częścią meta-narracji.

Korona króla z kości słoniowej.  Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

Korona króla z kości słoniowej. Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

4.) Dark Souls 2: Korona Króla Kości Słoniowej

Ostatnie DLC w trylogii Dark Souls 2 DLC różni się od poprzednich dwóch pod względem tego, co dodaje do historii Dark Souls i oszałamiającej ostatecznej bitwy z bossem.

Podczas gdy DLC Drowned King i Ancient Iron King wykorzystywały nową mechanikę głównie po to, aby zwiększyć poziom trudności, DLC Ivory King sprawia wrażenie pełnoprawnej lokacji dzięki zamarzniętemu królestwu Eleum Loyce.

Od momentu, gdy postawisz stopę w Eleum Loyce, każde wyzwanie, które powstrzymuje cię przed postępem, jest powiązane z tragiczną historią Alsanny i Króla Płonącej Kości Słoniowej. Ewolucja głównej rozgrywki, która polega na uratowaniu kilku uwięzionych rycerzy przed Eleum Loyce, zmierza w kierunku jednej z najbardziej unikalnych walk z bossami w serii, która opiera się na koncepcji walki z wieloma bossami naraz i stawia ją na głowie, tak że gracz wykorzystuje mały kawałek. Armia, by stawić czoła głównemu wrogowi.

Chociaż znajdują się na dole naszej listy, Lost Crown Trilogy nadal była ambitną serią treści do pobrania, która dodała odpowiedni wątek narracyjny łączący wydarzenia między Dark Souls 1 i 2. Manus, główny boss pierwszego DLC Dark Souls , rzuca duży cień na wydarzenia z gry Dark Souls 2 i jej dodatków. Chociaż chaotyczna natura Dark Souls 2 ostatecznie przynosi efekt przeciwny do zamierzonego, pomysł, że świat Dark Souls składa się z niezliczonych królestw i kultur, z wielu różnych epok i czasów, jest prawdopodobnie największym wkładem Dark Souls 2 w całą serię.

READ  Za uraz szyi Travisa Touchdowna odpowiedzialna jest kobieta dzierżąca dwustronną katanę promieniową

miasto pierścieniowe.  Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

miasto pierścieniowe. Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

3.) Dark Souls 3: Miasto pierścieni

Dark Souls 3 ma misję zakończenia wydarzeń, które rozpoczęły się w pierwszej grze. Druga zawartość, The Ringed City, ma być przedostatnim rozdziałem trylogii Dark Souls, w której gracz zapuszcza się do Ringed City, królestwa Władców Pigmejów ujawnionego po raz pierwszy w Dark Souls 1.

Ringed City zajmuje wysokie miejsce wśród najlepszych miast wprowadzonych w serii Souls. Można zobaczyć, jak mury królestwa wznoszą się same, jakby zostały wessane przez wir, prawdopodobnie nawiązanie do tragicznego miasta Junji Ito w Uzumaki.

Wrogowie przemierzający miasto są dynamiczni w walce i uderzeniu w swoim projekcie, na przykład Anioły Śmierci dosłownie strzegące nieba i zsyłające deszcz piekielnego ognia lub Sędziowie wzywający duchy armii do obrony miasta. Następnie, gdy gracz w końcu przeniesie się w głąb jego murów i przekroczy sam czas i przestrzeń, napotka jednego z najlepszych wrogów walczących mieczem w grze, który jest remiksem jednego z najlepszych DLC dla bossów Dark Souls, Arturiasa Przepaść.

Prawdziwe klejnoty ukryte w DLC The Ringed City to sposób, w jaki zestawia ze sobą długie wątki fabularne serii Dark Souls. Istnieją frakcje, które trzymają się kultu Gwyna, Władcy Popiołów, i podobnie jak w Popiołach Ariandel, Miasto Pierścieni jest domem dla jednego z największych NPC w grze, który postawi gracza przed sądem pomimo swoich ambicji. Jako finał serii, The Ringed City jest tak triumfalne i proste, jak tylko można uzyskać w serii Dark Souls.

Otchłań Arturii.  Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

Otchłań Arturii. Źródło: FromSoftware, Namco Bandai

2.) Dark Souls: Artorias of the Abyss

Pierwsze DLC wydane w serii Souls, Artorias of the Abyss, zapewni szablon dla całej zawartości Souls DLC. Kiedy FromSoftware zintegrowało DLC bezpośrednio z grą podstawową, dodając ukryty portal, który gracze musieliby znaleźć, aby uzyskać dostęp do zawartości do pobrania, otworzyło to świat możliwości dla serii Souls. Nagle każda nowa gra Dark Souls ukrywała ścieżkę do potencjalnych nowych obszarów i linii zadań, które później miały zostać wprowadzone w ekspansywnym DLC.

Wszystko inne, takie jak wymagający boss portier i niestandardowy obszar PvP, stanie się zszywkami FromSoftware. I oczywiście jedna z najlepszych (i najbardziej tragicznych) walk z bossami w całej serii jest schowana w rozszerzeniu. Co najważniejsze, nowy obszar Oolacile wprowadził także Manusa, Ojca Otchłani, którego wpływ rozciąga się na całą serię aż do Dark Souls 3.

READ  Jim Cramer twierdzi, że wycena megacapów Big Tech jest w pełni zasłużona

Dzięki Artorias of the Abyss FromSoftware pokazało, że nie tylko wypuszczało DLC w celu przedłużenia życia swoich gier. Dodatki DLC do Dark Souls są przełomowe, łącząc kluczowe historie z budowaniem świata przez studio. Walki z bossami są zawsze jednymi z najlepszych w serii lub przynajmniej najtrudniejszymi.

Starzy rybacy.  Źródło: FromSoftware, SIE

Starzy rybacy. Źródło: FromSoftware, SIE

1.) Bloodborne: Starożytni Łowcy

Na dziedzińcu katedry, za nagrobkami, złowroga obrzydliwość przeteleportuje cię do Koszmaru Łowcy, uosobienia ambitnego osiągnięcia Bloodborne autorstwa FromSoftware.

DLC Old Hunters to doskonała, trzyczęściowa gra, która prowadzi łowcę przez prawdziwy koszmar Lovecrafta, który staje się coraz bardziej złowrogi, im głębiej schodzi gracz. The Hunter’s Nightmare zaczyna się tak, jakby to było kolejne nowe skrzydło do odkrycia. Ale gdy gracze przekroczą granice Ludwiga, odkryją najmroczniejsze sekrety Bloodborne ukryte w DLC Old Hunters.

Astral Tower, ośrodek badawczy wykorzystywany do eksperymentów na ludziach, jest jednym z najbardziej niepokojących źródeł wiedzy, jakie kiedykolwiek stworzyło FromSoftware, którego kulminacją jest naprawdę pamiętna walka z bossem przeciwko Lady Marii. Szef w stylu pojedynku, FromSoftware, naprawdę lubi dodawać go do swoich rozszerzeń DLC.

Gdy łowcy go ominą, FromSoftware zadaje pytanie, czy jest to horror Lovecrafta, bezpośrednio dostosowując „Cień nad Innsmouth” obrazu Lovecrafta. Odtworzono tu wioskę rybacką ze słynnej powieści Lovecrafta. Brodząc przez mgłę i ulewny deszcz, wioskę przypominającą labirynt i przerażający księżyc wiszący nisko, bardzo nisko nad głową, polowanie Hamleta jest małym koszmarem.

DLC Old Hunters zabiera Bloodborne i destyluje je w najlepszej formie. Nawet gdyby wydano tylko DLC The Old Hunters, Bloodborne nadal byłby uważany za arcydzieło, ale ponieważ – podobnie jak wszystkie DLC FromSoftware – opiera się na tak solidnych podstawach, uzupełnia grę, która już strzela na wszystkich cylindrach i pokazuje, kiedy FromSoftware uwalnia i rozszerza, nie jest to zawartość opcjonalna, ale niezbędna.

Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co FromSoftware zrobi z DLC Shadow of the Erdtree, ale przy tak bogatym rodowodzie rozszerzeń już za pasem, poprzeczka jest z pewnością wysoko dla pierwszego rozszerzenia Elden Ring.

Matt TM Kim jest starszym redaktorem działu IGN. Możesz uzyskać do niego dostęp @pracownik.