13 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Audi RS6 Avant GT debiutuje jako kombi typu Uber o mocy 621 koni mechanicznych

Audi RS6 Avant GT debiutuje jako kombi typu Uber o mocy 621 koni mechanicznych

RS6 Avant GT czerpie inspirację z poprzedniej koncepcji i zawiera elementy z włókna węglowego oraz ulepszony silnik

    Audi RS6 Avant GT debiutuje jako kombi typu Uber o mocy 621 koni mechanicznych

Audi wprowadziło RS6 Avant GT jako najnowszą edycję specjalną i „z najwyższej półki”.

Jeśli wygląda znajomo, powinno to wynikać z faktu, że samochód czerpie inspirację z koncepcji RS6 GTO 2020. Samochód ten został stworzony przez dwunastu uczniów i został zainspirowany samochodem wyścigowym Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku.

Ten rodowód jest łatwy do zauważenia, ponieważ edycja specjalna ma czarną osłonę chłodnicy i zderzak, dzięki czemu samochód wydaje się niższy i szerszy. Wysiłek ten wspiera wyraźna, przyciągająca wzrok czerwona przekładka.

Przewiń, aby kontynuować

A to dopiero wierzchołek góry lodowej, gdyż model posiada unikalną maskę z włókna węglowego z wyeksponowanymi akcentami. Przednie błotniki są również wykonane z włókna węglowego i mają otwory wentylacyjne, które „zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców”.

Zgodnie z motywem przewodnim pojazdu, pojazd jest wyposażony w podwójny spojler inspirowany sportami motorowymi, „zaczerpnięty w niemal 1:1 z samochodu koncepcyjnego stażysty”. Usunięto także relingi dachowe, aby uzyskać „bardziej płaską, sportową sylwetkę”, a masywny dyfuzor z pionowym odblaskiem pomaga podkreślić szerokość samochodu.

W innych miejscach projektanci zamontowali lusterka z włókna węglowego i błyszczące akcenty z włókna węglowego. Dołączają do nich kolorowe plakietki i specjalne 22-calowe felgi, które dostępne są w kolorze białym. Jeśli chodzi o kolorystykę, model wyróżnia się przyciągającą wzrok grafiką oraz lakierem Arkona White, Nardo Grey, Chronos Grey Metallic, Madeira Brown Metallic lub Mythos Black Metallic.

Plamy koloru są kontynuowane we wnętrzu, gdzie czarna kabina kontrastuje z czerwonymi i miedzianymi akcentami. Jednak prawdziwą atrakcją są mocno wzmocnione siedzenia z haftem „RS6 GT” i środkowymi sekcjami w kształcie plastra miodu.

READ  Apple udostępnia modele AI typu open source działające na urządzeniu

Kupujący znajdą także karmazynowo-czerwone pasy bezpieczeństwa, specjalne dywaniki i indywidualnie numerowane akcenty na konsoli środkowej. Wykończenie z mikrofibry Dinamica jest standardem, ale klienci mogą również otrzymać karbon o otwartych porach i skośnej konstrukcji.

WIĘCEJ: Audi RS6 E-Tron na najnowszych zdjęciach szpiegowskich ma cyfrowe lusterka boczne

Jeśli chodzi o osiągi, samochód wyposażony jest w 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 621 KM (463 kW/630 KM) i 627 lb-ft (850 Nm) momentu obrotowego. To o 30 KM (22 kW / 30 KM) i 50 Nm więcej niż w modelu standardowym.

Silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią Tiptronic, która współpracuje z napędem na wszystkie koła Quattro z tym samym centralnym mechanizmem różnicowym, co w RS6 Avant Performance. Dopóki ten element działa, samochód jest wyposażony w unikalne, regulowane zawieszenie typu Coilover oraz specjalnie dostrojony sportowy tylny mechanizm różnicowy Quattro. Zawieszenie obniża prześwit o 0,4 cala (10 mm) i zapewnia „idealne połączenie dynamiki i komfortu”.

Inne funkcje obejmują sztywniejsze stabilizatory, ceramiczny układ hamulcowy i opony Continental Sport Contact 7. Audi twierdzi, że najnowszy model zapewnia „lepsze trzymanie się drogi na suchej i mokrej nawierzchni”, a także zmniejszoną podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

Jeśli chodzi o surowe liczby, RS6 Avant GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i osiąga 200 km/h w 11,5 sekundy. Jeśli kierowcy utrzymają stabilne stopy, samochód ostatecznie osiągnie prędkość 190 mil na godzinę (305 km/h).

Produkcja będzie ograniczona do 660 sztuk, a dostawy rozpoczną się w drugim kwartale. Ręczny montaż komponentów zajmuje cały dzień, co pomaga wyjaśnić, dlaczego ceny zaczynają się od 219 355 euro w Niemczech i 176 975 funtów w Wielkiej Brytanii.