„Aquaman i zaginione królestwo” nie zrobiło wielkiego wrażenia w kasie bożonarodzeniowej, zbierając 28 milionów dolarów w weekend i szacunkowo 40 milionów dolarów w ciągu czterodniowego weekendu.
Sprzedaż biletów wystarczyła, aby zająć pierwsze miejsca na krajowych listach przebojów trzech innych nowych filmów: filmu animowanego „Migration” wytwórni Universal and Illumination, komedii romantycznej „Anyoney but You” w reżyserii Sidneya Sweeneya i Glena Powella oraz sportowego filmu biograficznego „Żelazny pazur” stacji A24.
Ale „Aquaman 2” jest produkowany przez Warner Bros. A DC Studio nie ma się czym pochwalić poza pierwszym miejscem. Kontynuacja kosztowała 205 milionów dolarów i jest jednym z najgorszych debiutów filmowych o superbohaterach w tym roku. Jest łagodniejszy niż listopadowy „The Marvels” (47 milionów dolarów), który zakończył swoją karierę jako najmniej dochodowy film w historii Marvel Cinematic Universe Disneya. „The Marvels” był filmem szokującym, ponieważ był jednym z niewielu filmów MCU, które trafiły na rynek.
Dla kontrastu, Aquaman i Zaginione Królestwo wydaje się być czwartym z czterech filmów DC Ten rok Upaść w kasie. Już w 2023 roku największą klapą okazały się „The Flash” (debiut za 55 mln dolarów), „Shazam!”, „Wrath of the Gods” (debiut za 30 mln dolarów) i „Blue Beetle” (debiut za 25 mln dolarów).
Wiadomo, że grudniowe wydania zaczynają się wolniej, ale utrzymują moc przez cały nowy rok. Tak było w przypadku „Aquamana” z 2018 r., który nieoczekiwanie otworzył się z 67 milionami dolarów i zarobił 335 milionów dolarów w Ameryce Północnej (i 1,15 miliarda dolarów na całym świecie). Jednak „Aquaman 2” stawia czoła bardziej wzburzonym wodom. Oprócz minimalnych fanfar i okropnych recenzji, Zaginione Królestwo to ostatnia część, zanim nowi szefowie DC, James Gunn i Peter Safran, zresetują rozległy wszechświat superbohaterów bez bohaterów takich jak Arthur Curry Jasona Momoa, aby uratować sytuację.
W Boże Narodzenie kina stają się coraz bardziej zatłoczone, kiedy do kin trafiają musical Warnera „The Color Purple”, neonowy dramat wyścigowy „Ferrari” i inspirująca historia reżysera George'a Clooneya „Chłopcy w łódce”. Studia i wystawcy mają nadzieję, że 25 grudnia frekwencja w kinach odbije się od normy, ale ogólnie rzecz biorąc, sezon wakacyjny nie jest porywający i nie brakuje potencjalnych hitów kinowych wartych miliardy dolarów, takich jak „Spider-Man: No Way Home” i „Avatar: Droga wody”. mieszanina.
David A mówi: „Rok 2023 zakończy się gorszym akcentem” – powiedział Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. „Biznes jest spokojny w porównaniu do grudnia ubiegłego roku, kiedy ukazały się „Gwiezdne Wojny”, „Jumanji” czy pierwszy film „Aquaman”.
Jeśli „Zaginione królestwo” nie odbije się na dobre, zakończy się to strasznym rokiem dla komiksowych przygód. To haniebna przemiana w przypadku gatunku kasowego, który kiedyś był kuloodporny. „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” Disneya (845 milionów dolarów) i „Spider-Man: Across the Spider-Verse” Sony (690 milionów dolarów) okazały się wielkimi hitami, ale wszystko inne, łącznie z „Man and the Wasp: Quantumania” firmy Ant Marvel „było rozczarowaniem na dużym ekranie.
„Ten gatunek wcale nie jest martwy” – dodaje Gross i wierzy, że takie produkcje na rok 2024, jak „Deadpool 3”, „Joker 2” i „Venom 3” przyciągną widzów. Ale wzrost zatrzymał się. „Jesteśmy teraz w innym świecie”.
W innych miejscach sprzedaży na trzecim miejscu znalazł się „Immigration”, który w weekend zarobił 12,3 miliona dolarów z 3708 kin i szacunkowo 17 milionów dolarów do poniedziałku. To skromny początek oryginalnej animacji, dlatego studio liczy na kontynuację w postaci ostatnich filmów familijnych, takich jak „Kot w butach: Ostatnie życzenie” wytwórni Pixar i „Elemental”, na które bilety nadal sprzedają się kilka miesięcy po debiucie. „Migracja” zebrała pozytywne recenzje i otrzymała ocenę „A” w CinemaScore, co dobrze wróży na wakacje.
„Migracja”, komedia o rodzinie krzyżówek udających się na zimę na południe, kosztowała 70 milionów dolarów. Film, napisany przez Mike'a White'a, z udziałem aktorów głosowych Kumaila Nanjianiego, Elizabeth Banks i Awkwafiny, odniósł niezadowalający sukces w międzynarodowej kasie, przynosząc 22 miliony dolarów dochodu po dwóch tygodniach od premiery.
Film Sony „Anyone But You” z oceną R zadebiutował na 4. miejscu, zbierając 9 milionów dolarów z 3055 kin w ciągu czterech dni weekendu. To letni ukłon w stronę premiery krajowej, ale budżet był oszczędny i kosztował zaledwie 25 milionów dolarów.
„The Iron Claw” w ciągu czterodniowego okresu wakacyjnego zarobił 7,5 miliona dolarów w 2774 kinach. Dramat o budżecie 16 milionów dolarów to jeden z wybranych filmów A24, który zamiast mieć limitowaną premierę, będzie miał premierę w całym kraju. Niezależne studio optymistycznie podchodziło do atrakcyjności komercyjnej Żelazny Szpon z Zacem Efronem w roli głównej opowiada tragiczną, prawdziwą historię rodziny Von Erich, rodu zawodowych zapaśników nękanych serią tragedii.
Indyjski dramat akcji „Salaar, część 1 – Zawieszenie broni” znalazł się w pierwszej piątce z kwotą 5,4 miliona dolarów w 802 lokalizacjach w weekend i szacunkowo 6,3 miliona dolarów do poniedziałku. Moksha Movies i Pathyangira Cinemas dystrybuują film w języku telugu, a „część 2” jest w przygotowaniu.
Bez większych sukcesów mistrz poprzedniego weekendu, musical fantasy „Wonka” studia Warner Bros, zajął drugie miejsce z kwotą 26 milionów dolarów. Prequel, w którym Timothée Chalamet wciela się w ekscentrycznego cukiernika Willy’ego Wonkę, zarobił dotychczas 83,5 miliona dolarów w kraju i ponad 254,9 miliona dolarów na całym świecie.
Więcej nadchodzi…
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”