- Napisane przez Mariko Aoi
- Reporter biznesowy
Według firmy badawczej Counterpoint sprzedaż iPhone'a Apple w Chinach spadła o 24% w pierwszych sześciu tygodniach 2024 roku w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dzieje się to w czasie, gdy amerykański gigant technologiczny staje w obliczu ostrej konkurencji w kraju ze strony lokalnych konkurentów.
Z raportu wynika, że w tym samym okresie sprzedaż chińskiej firmy Huawei na lokalnym rynku wzrosła o 64%.
Apple i Huawei nie odpowiedziały natychmiast na prośby BBC o komentarz.
Oprócz odbicia sprzedaży Huawei na droższym końcu chińskiego rynku telefonów, Apple znalazło się także pod „presją środkową ze względu na wysokie ceny takich marek jak Oppo, Vivo i Xiaomi”. – napisał Mengmeng Zhang z Counterpoint Research.
Z raportu wynika, że w Chinach, które są jednym z największych rynków Apple, również odnotowano spadek całkowitej sprzedaży smartfonów o 7% w tym samym okresie.
Huawei od lat zmaga się z amerykańskimi sankcjami, ale jego sprzedaż wzrosła po wprowadzeniu na rynek w sierpniu serii smartfonów piątej generacji Mate 60.
Było to dużym zaskoczeniem, gdyż chińska firma została odcięta od kluczowych chipów i technologii potrzebnej do mobilnego internetu 5G.
Z raportu wynika, że Honor, marka smartfonów wydzielona z Huawei w 2020 roku, była jedyną piątką największych marek, która odnotowała w tym okresie wzrost sprzedaży w Chinach.
Counterpoint podał, że sprzedaż Vivo, Xiaomi i Oppo również spadła w pierwszych sześciu tygodniach roku.
W swoim raporcie wskazano również, że udział Apple w chińskim rynku smartfonów spadł do 15,7% z 19% w roku ubiegłym, plasując Apple na czwartym miejscu po spadku z drugiego miejsca.
Tymczasem Huawei awansował na drugie miejsce, a jego udział w rynku wzrósł do 16,5% z 9,4% w roku poprzednim.
Kontrapunkt stwierdził, że pomimo 15% spadku sprzedaży w ciągu ostatniego roku, Vivo pozostało najlepiej sprzedającym się producentem smartfonów w Chinach.
Apple zaczął oferować zniżki na swoich oficjalnych stronach internetowych w Chinach w zeszłym miesiącu, a w zeszłym tygodniu zaczął wspierać niektóre modele iPhone'a w swoich flagowych sklepach na platformie handlowej Tmall należącej do Alibaba.
Firma podała, że sprzedaż w Chinach wyniosła 20,82 miliarda dolarów (16,4 miliarda funtów) w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2023 roku, w porównaniu z 23,9 miliarda dolarów w roku poprzednim.
Akcje Apple spadły we wtorek na giełdzie w Nowym Jorku o 2,8%.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Paramount pozwoli na wyłączne rozmowy ze Skydance, co zagrozi transakcji
Firma księgowa Trump Media oskarżona o „masowe oszustwo”
Miejsca pracy w USA, jen japoński, zarobki Apple