Jeff Bezos i Jamie Damon.
Getty Images | CNBC
Amazonka Zdecydowała się odnowić umowę, która pozwala C. B. Morgan Chase wydać kartę kredytową wiodącego giganta technologicznego, kończąc miesiące gorących negocjacji, dowiedziała się CNBC.
Nagrody Amazon Prime Karta Była to jedna z najbardziej pożądanych transakcji co-brandingowych w branży, rzadka nagroda ze względu na samą skalę programu lojalnościowego Amazona, z jego uznaniem 150 milionów Członkowie amerykańscy, według osób zaznajomionych z rozmowami.
Podczas gdy JPMorgan wypuścił Amazon Card, ponieważ była to niewiele więcej niż księgarnia internetowa Dwie dekady temuTo nie powstrzymało Amazona przed ubieganiem się o zastąpienie banku w połowie 2021 roku. American Express, synchronizacja A Grupa miejska były jednymi z dwóch źródeł biorących udział w dyskusjach, oraz Karta kredytowa Master Card Miał nadzieję odejść wiza Powiedział, że jako sieć płatnicza ludzie, którzy odmówili identyfikacji, mówili o prywatnej operacji.
„To była jedyna w swoim rodzaju okazja, by zhakować Amazon i dokonać stopniowej zmiany w swoim biznesie kartowym” – powiedziała jedna osoba. „Jeśli Chase go straci, będzie to strzał w całym świecie płatności. Każdy zwycięzca zyska natychmiastową wiarygodność i nową historię wzrostu dla Wall Street”.
Oferty kart kredytowych z popularnymi markami, w tym Amazon, koszt A amerykańskie linie lotnicze Stał się jednym z najgorętszych kontraktów w świecie finansów. Dzieje się tak, ponieważ natychmiast dają bankowi emisyjnemu zniewalającą publiczność milionów lojalnych klientów, którzy wydają miliardy dolarów rocznie. Największe umowy mogą stanowić nieproporcjonalny udział w działalności emitenta; American Express stracił 10% swoich kart w Obrót Kiedy Citigroup wygrał licytację Aby otrzymać kartę Costco w 2015 roku.
Transakcje kartowe są tak ważne dla banków, że prezesi, w tym JPMorgan Jimmy Damon Citigroup Jane Fraser Wiadomo, że byli zaangażowani w rozliczanie transakcji, mówili ludzie.
napięte rozmowy
Dyskusje na temat karty Amazon obejmowały stanowisko JPMorgan na jej temat może się odwrócić dwuletniej współpracy i sprzedaży portfela kredytowego, poinformował Bloomberg w czerwcu. Źródła podają, że pożyczki udzielone przez klientów Amazon Prime w oddziale banku Chase wynoszą około 20 miliardów dolarów w postaci pożyczek. Spowoduje to rozpoczęcie żmudnego procesu przenoszenia milionów klientów do nowego banku przy jednoczesnym upewnieniu się, że ich karty nadal działają bez zarzutu.
Mogła to być taktyka negocjacyjna JPMorgan, ponieważ podczas gdy Amazon odnotował gwałtowny wzrost podczas pandemii, ponieważ ludzie zostali zmuszeni do pozostania w domu, inne sektory, w których popularne są karty Chase – hotele, restauracje i rozrywka – gwałtownie spadły. To sprawiło, że Amazon stał się jeszcze ważniejszy dla największego amerykańskiego banku pod względem aktywów.
Pomimo jego znaczenia dla amerykańskich banków i konsumentów, którzy stali się obsesję Ponieważ nagrody w postaci kart są zmaksymalizowane, same kontrakty są owiane tajemnicą. Jedna osoba powiedziała, że Amazon wymagał od uczestników podpisania umów o zachowaniu poufności, a oni sami złożyli własne RFP, czyli zapytanie ofertowe, dotyczące transakcji, w dużej mierze z wyjątkiem doradców zewnętrznych.
Ludzie, którzy są znani z zawierania trudnych umów z partnerami, powiedzieli, że Amazon zmusił emitentów do zaakceptowania ich warunków. Obejmowało to utrzymanie bogatego wskaźnika nagród karty w wysokości 5% za zakupy w Amazon.com i Whole Foods, a także konieczność rezygnacji z części przychodów banku z udzielania pożyczek, a także odliczenie niektórych opłat interchange, które normalnie pobierałby bank . ludzie.
dłuższe oferty
Ponieważ w ciągu ostatniej dekady najwięksi detaliści wywarli wpływ na banki, zmuszając pożyczkodawców do zaakceptowania bardziej uciążliwych warunków dzielenia się przychodami i oferowania bogatszych premii, transakcje rosły na dłużej. To, co zwykle było pięcioletnim okresem, przedłużyło się do umów trwających siedem i dziesięć lat, a nawet dłużej, według przedstawicieli branży, dając bankom większe szanse na zarabianie pieniędzy na kartach. Na przykład dwie osoby stwierdziły, że umowa Costco z Citigroup w rzeczywistości obejmuje dekadę wstecz.
Kilka zaangażowanych banków miało nadzieję, że będą w stanie wyprzeć JPMorgan przynajmniej część działalności, być może określając je jako drugorzędny emitent obok Chase. American Express i Synchrony miały już inne karty z Amazon, w tym oferty dla małych firm i marek własnych. Oni i inne banki odmówiły komentarza do tej historii.
Sieć płatności MasterCard wyczuła otwarcie w zeszłym roku wśród Spór między Amazonem a Visa o opłatach za wymianę, które musi zapłacić gigant e-commerce. MasterCard zwrócił się o zainteresowanie banków, w tym American Express, aby sprawdzić, czy mogą zaangażować się w zastąpienie Chase i Visa, powiedziała jedna z osób. Wygodny, Wiza i Amazon Osiągnąłem globalne porozumienie W zeszłym miesiącu umożliwiło to posiadaczom kart Visa dalsze korzystanie ze swoich kart.
Ostatecznie Amazon zdecydował się pozostać z JPMorgan i siecią Visa. Relacje firmy sięgają 2002 roku, kiedy to pożyczkodawca z Chicago o nazwie Bank One (kierowany przez ówczesnego dyrektora generalnego Jamiego Dimona) jako pierwszy Subskrybuj Młoda firma internetowa obiecująca rozdanie kart. JPMorgan przejął Bank One dwa lata później.
Damon Bezos
Osobista relacja między Damonem a założycielem Amazona Jeffem Bezosem sięga jeszcze dalej, do początków Amazona. Damon powiedział, że nawet Cieszyłem się przez chwilę Dołącz do Amazon przed podjęciem pracy w Bank One. Niedawno przywódcy utworzyli spółkę joint venture z trzema spółkami z Berkshire Hathaway o nazwie Haven, która ma na celu zakłócenie amerykańskiej opieki zdrowotnej poprzez zdemontować napięcie w 2021 roku.
Najnowsza umowa korporacyjna oznacza, że dla użytkowników popularnej karty Amazon Prime Rewards Visa Signature niewiele się zmieni. Najlepsi członkowie nadal będą zarabiać 5% na zakupach Amazon.com i Whole Foods — najwyższy wskaźnik wśród kart lojalnościowych — plus 2% w restauracjach, stacjach benzynowych i aptekach oraz 1% w innych miejscach.
W krótkim oświadczeniu przekazanym CNBC wiceprezes Amazon Max Pardon powiedział, że firma oczekuje „kontynuacji naszej współpracy z Chase oraz jej technologiami i możliwościami, aby umożliwić bezproblemową i satysfakcjonującą opcję płatności dla klientów Amazon”.
Ze swojej strony JPMorgan zachwalał „wieloletnią” umowę co-brandingową i powiedział, że jest „niezwykle dumny” ze swojej relacji z Amazonem.
„Spoglądając w przyszłość, cieszymy się, że możemy nadal wprowadzać nowe funkcje tego produktu, które zachwycą członków Cardmembers” – powiedział Chase Co-CEO Marian Lake.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów