SEATAC, Waszyngton – Odwołane loty dotknęły w piątek ponad 15 000 pasażerów Alaska Airlines, a linia lotnicza ostrzegła, że w ten weekend w środku sezonu wiosennego podróży może nastąpić więcej zakłóceń.
Do godziny 9:00 linia lotnicza odwołała ponad 120 lotów w całym systemie.
„To bardzo frustrujące. Otrzymaliśmy wiadomość SMS i e-mail, że lot zostanie odwołany około północy” – powiedział pasażer Matt Moulinex, który próbował dostać się do Belize z rodziną.
Kiedy KIRO 7 zapytał Alaska Airlines, dlaczego loty zostały odwołane, linie lotnicze wysłały oświadczenie o sporze pracowniczym ze związkiem zawodowym pilotów.
W oświadczeniu odnotowano również brak pilotów.
Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych poinformowało, że 1500 pilotów zorganizowało w piątek strajki medialne w kilku miastach.
Cicho ustawili się na molo przed międzynarodowym lotniskiem Seattle-Tacoma i przed siedzibą linii lotniczej.
Przywódcy Unii powiedzieli, że loty nie zostały odwołane z powodu strajku, a wszyscy uczestniczący piloci byli po służbie i nie mieli zaplanowanego lotu.
„Loty zostały odwołane z powodu niewystarczającej liczby pilotów” – powiedział kapitan Joseph Youngman, kapitan związku zawodowego na Alasce.
Pierwszego dnia nowego miesiąca, powiedział Youngerman, Alaska dodała więcej lotów, niż mogłoby być obsadzonych do czasu odlotu wielu pilotów.
„Nie powinno ich to dziwić. Z pewnością nie zdziwiło nas to, że mieliby problemy z realizacją swojego harmonogramu” – powiedział Youngerman.
Związek powiedział, że po trzech latach negocjacji Alaska nie zaoferowała uczciwej umowy rynkowej, która rozwiązuje obawy pilotów dotyczące bezpieczeństwa pracy i harmonogramu.
Alaska Airlines nie przeprowadzi wywiadu, ale pisze, że nowa umowa próbna pozostaje najwyższym priorytetem.
Linia lotnicza twierdzi, że jej kapitanowie zarabiają średnio 341 000 dolarów rocznie i że firma zaproponowała nowym pierwszym oficerom płacenie 100 dolarów za godzinę.
Związek powiedział, że nie planuje dodatkowych okupacji.
Linia lotnicza poinformowała, że w ten weekend możliwe są kolejne odwołania lotów.
Niedobór pilotów pojawia się, gdy urzędnicy międzynarodowego lotniska Seattle-Tacoma twierdzą, że podróże mają osiągnąć poziom sprzed pandemii, gdy rozpoczynają się podróże wiosenne.
Oczekuje się, że wolumeny wyniosą około 80% do 85% poziomów sprzed pandemii. Zbliża się nasz najbardziej ruchliwy dzień podróży od sierpnia 2021 r.
Oczekuje się, że największy wolumen osiągnie 145 000 pasażerów dziennie. Średnia w 2019 roku wyniosła około 160 tys.
Alaska Airlines wydały następujące oświadczenia dotyczące odwołań i pikiet:
Zaktualizowane oświadczenie:
„Dzisiaj linie lotnicze Alaska Airlines doświadczają poważnych odwołań lotów. Informujemy naszych gości, których loty zostały naruszone, i pracujemy tak szybko, jak to możliwe, aby naprawić sprawy i dostarczyć ich do miejsc docelowych. Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności.
„Do godziny 9 rano tego ranka odwołaliśmy ponad 120 lotów – około 9% wszystkich naszych operacji – co dotyczyło ponad 15 300 gości. Dodatkowe odwołania są możliwe w weekend.
„Wszyscy na Alasce muszą prowadzić udaną, niezawodną operację. Dzisiaj nam się nie udało. Jesteśmy wdzięczni wszystkim pracownikom, którzy tak ciężko pracują, aby nasi goście byli tam, gdzie muszą.”
oryginalne oświadczenie:
„Rozumiemy, jak ważne jest pozyskanie nowego kontraktu dla naszych pilotów.W toku negocjacji szanujemy ich prawo do angażowania się w działalność prawnie chronioną w celu wyrażenia swoich obaw.
„Zobowiązujemy się do zawarcia układu zbiorowego, który uznaje i wspiera wkład naszych pilotów poprzez wzrost wynagrodzeń, bezpieczeństwo pracy i zwiększoną elastyczność pracy – kluczowe kwestie, które są dla nich ważne.
„Konieczne jest również, aby Alaska Airlines wynegocjowała umowę, która pozwoli nam utrzymać wzrost i rentowność na silną przyszłość. Bardzo ważne jest, abyśmy nadal zapewniali wszystkim naszym pracownikom konkurencyjne wynagrodzenia i świadczenia, ponieważ zatrudniamy więcej osób, inwestujemy w nowe samolotami i latać z naszymi gośćmi w nowe destynacje Wierzymy, że cele firmy i cele naszych pilotów wzajemnie się uzupełniają.
„Nowa umowa próbna pozostaje najwyższym priorytetem na Alasce” – powiedziała Jenny Wetzel, wiceprezes ds. stosunków pracy w Alaska Airlines. „Położyliśmy na stole pakiet, który jest konkurencyjny i rozwiązuje problemy najważniejsze dla naszych pilotów. Jest to znacząca inwestycja finansowa w naszej grupie pilotażowej ze świadomością, że wciąż pracujemy nad odzyskaniem 2,3 miliarda dolarów strat spowodowanych COVID Pandemia -19 Zależy nam na szybkim zakończeniu negocjacji, aby nasi piloci mogli jak najszybciej cieszyć się tymi nowymi funkcjami.
„W ramach wsparcia naszych pionierów niedawno przedstawiliśmy Konsorcjum kompleksową propozycję.
- Oferujemy kapitanom powyżej 280 dolarów za godzinę oraz dostosowanie płacy rynkowej rok po ratyfikacji kontraktu, aby utrzymać pensję pilotów konkurencyjną w stosunku do ich rówieśników w innych liniach lotniczych. Dla porównania, średnia pensja kapitana Alaski wynosi obecnie 341 000 dolarów rocznie. Pierwszym oficerom zaproponowaliśmy stawkę godzinową w wysokości 100 dolarów, która jest nową stawką numer 1 w stanie.
- Jesteśmy gotowi zwiększyć bezpieczeństwo pracy naszych pilotów: Każdy samolot obsługiwany przez Alaska Air Group z ponad 76 miejscami będzie latał przez pilotów z Alaska Seniority List.
- Dodamy znaczną elastyczność w sposobie, w jaki nasi piloci ustalają swoje harmonogramy, wraz z dodatkowym wsparciem dla naszych pilotów rezerwowych. Nasi piloci pracują obecnie średnio 16 dni w miesiącu.
Od lata 2019 r. prowadzimy rozmowy ze Stowarzyszeniem Pilotów Linii Lotniczych (ALPA) w sprawie nowej umowy. Rozmowy trwały prawie rok, ponieważ branża przetrwała pandemię. W ramach normalnej części procesu złożyliśmy wniosek o mediację do Krajowej Rady Mediacyjnej w październiku 2021 r., aby pomóc posunąć proces naprzód i ułatwić osiągnięcie porozumienia. Oczekujemy dalszych postępów podczas kolejnej sesji mediacyjnej zaplanowanej na później w tym miesiącu.
Istnieje kilka odwołań lotów związanych z niedoborem pilotów, co stworzyło wyzwania operacyjne. Poinformowaliśmy naszych gości, że ich loty zostały naruszone i przepraszamy za niedogodności. Pracujemy tak szybko, jak to możliwe, aby wszystko naprawić i dostarczyć je do miejsca przeznaczenia”.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych wydało następujące oświadczenie w sprawie niedoboru pilotów:
„Alaska linie lotnicze” Pomoc w wysokości 2,3 mld USD otrzymana od podatników z USA Podczas pandemii, aby przetrwać spowolnienie gospodarcze, zatrzymać siłę roboczą i przygotować się do czerpania korzyści z ożywienia, które teraz obserwujemy. Ma jeden z najsilniejszych bilansów z wiodącymi w branży marżami zysku i wyszedł z pandemii z niższym niż wcześniej zadłużeniem netto.
„Jednak pomimo tego, Alaska Airlines Przegrany Aby właściwie zaplanować zwiększone zapotrzebowanie na podróże i podjąć niezbędne kroki, aby zapewnić przyciągnięcie i zatrzymanie pilotów. W rzeczywistości, tylko w tym tygodniu ALPA spotkała się z dwoma wiceprezesami firmy, którzy wyjaśnili, że nie udało im się wystarczająco utrzymać personelu i personelu, aby sprostać spodziewanemu powrotowi do latania.
Teraz próbują odwrócić uwagę opinii publicznej od złego zarządzania i obwiniają pilotów, którzy pomogli uratować ich firmę. Liderzy pilotów od lat ostrzegali, że piloci zdecydują się latać dla innych linii lotniczych z powodu nieodpowiedniej umowy, która tylko zaostrzy obecne wyzwania kadrowe.
„Setki lotników z Alaski skorzysta dziś z prawa do prowadzenia dyskretnych spotkań medialnych w pięciu miastach w całym kraju, aby podkreślić silną sytuację finansową Alaski i nakłonić firmę do poważnego podpisania umowy. Piloci z Alaski są więcej niż gotowi.”
© Cox Media Group 2022
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów