29 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Akcje Netflixa spadły o ponad 35% po tym, jak operator stracił ponad 200 000 subskrybentów | Netflix

Akcje Netflix straciły w środę ponad 35% swojej wartości w Nowym Jorku, po tym jak gigant streamingowy ogłosił, że uderzył Straciłem ponad 200 000 subskrybentów W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku poinformował, że spodziewa się stracić kolejne 2 miliony w ciągu kolejnego kwartału.

Gwałtowny spadek zniweczył wartość Netflix o 50 miliardów dolarów i pojawił się, gdy abonenci ponownie przemyśleli swoje zaangażowanie w usługi przesyłania strumieniowego, których liczba tak gwałtownie wzrosła podczas nadchodzących miesięcy szczytowego zamknięcia. Netflix Oczekiwano, że w pierwszym kwartale przybędzie 2,5 miliona klientów.

Na rynek weszło również wiele konkurencyjnych usług, w tym Disney, Warner Bros Discovery i Paramount, które często mają głębsze, bardziej niezawodne biblioteki treści. Akcje Netflix, które w ciągu roku spadły już o 40%, spadły z 700 USD w listopadzie do 244 USD na otwarciu rynku, co stanowi spadek o prawie dwie trzecie.

We wtorek firma poinformowała, że ​​stoi w obliczu „trudnych warunków wzrostu przychodów”. Niedawno podniósł ceny subskrypcji pomimo oznak spowolnienia wzrostu konsumentów, a podstawowy pakiet miesięczny kosztuje obecnie klientów w USA 15,49 USD.

„Zdecydowanie odczuwamy wyższy poziom penetracji rynku… i zwiększoną konkurencję” – powiedział Ted Sarandos, Co-CEO.

Pod względem kapitalizacji Netflix jest teraz wart 1009 miliardów dolarów, co utrudni mu zarządzanie w Los Gatos w Kalifornii w celu zebrania pieniędzy na sfinansowanie inwestycji w produkcję treści, od których zależy wzrost liczby subskrybentów.

Zbieg negatywnych sił, od zniesienia pandemii, utraty 700 000 abonentów w Rosji i wysokiej inflacji konsumenckiej na kilku kluczowych rynkach, zmuszający gospodarstwa domowe do przemyślenia swoich budżetów, zaszkodził usłudze.

Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, który obecnie składa wrogą ofertę przejęcia Twittera, twierdzi, że winę za spadek Netflix ponosi „wirus budzący myśli”, a nie konkurencja, łamanie haseł czy presję inflacyjną. „Wirus Awakened Mind sprawia, że ​​Netflix jest niemożliwy do oglądania” – napisał Musk na Twitterze.

READ  Dow futures: Biden mówi, że Putin zdecydował się na inwazję na Ukrainę. 5 akcji, które nie są do bani

Środowy krach następuje po okresie niesamowitego wzrostu firmy w połączeniu z popytem inwestorów na akcje. Netflix, podobnie jak Peloton i GameStop, korzystał z gotówki, która przepłynęła przez gospodarki podczas pandemii, napędzając popyt na akcje.

„To nie koniec Netflixa, ale będzie wymagał zmiany narzędzi, być może z grami wideo i innymi źródłami przyszłego wzrostu”, mówi Eric Schaefer z firmy private equity The Patriarch Organization z siedzibą w Los Angeles. „Zdobyli ogromną liczbę subskrybentów, ponieważ ludzie utknęli w domu, ale teraz są w pewnym punkcie nasycenia i mają do czynienia z prawdziwą konkurencją”.

Akcje Netflix wzrosły o 86% od końca 2019 do 2021 roku, podczas gdy S&P 500 o 48%.

Reed Hastings, współdyrektor generalny, powiedział, że dzielenie się kontem jest teraz priorytetem dla firmy. Szacuje się, że 100 milionów gospodarstw domowych korzysta z kont, za które nie płacą. „Kiedy rozwijaliśmy się tak szybko, nie było to priorytetem, ale teraz naprawdę ciężko nad tym pracujemy” – powiedział Hastings.

Firma zapowiedziała również, że będzie starała się stymulować wzrost poprzez poprawę „jakości naszego oprogramowania” i rozważenie zaoferowania tańszej opcji subskrypcji obsługiwanej przez reklamodawcę.

„Jestem przeciwny złożoności reklam i uwielbiam prostotę rejestracji” – powiedział we wtorek Hastings. „Ale chociaż bardzo to lubię, jestem wielkim fanem wyborów konsumenckich”.

„Nikt nie spodziewał się, że Netflix ogłosi, że stracił swoich subskrybentów. Spodziewali się spowolnienia subskrypcji, ale utrata subskrybentów przez Netflix to wielka sprawa” – Ipek Ozkardskaya, główny analityk w Swissquote Bank, brokerze internetowym, Powiedział Wall Street Journal,.

„Ludzie pytają”, powiedziała Ozkardiskaya, „czy warto?” „Gdy ceny rosną, próg wartości jest podnoszony, co wypycha ludzi”.