Bing Guan | Bloomberga | Obrazy Getty’ego
Morgan Stanley w dalszym ciągu wspiera wdrażanie sztucznej inteligencji, zatrudniając nowego współpracownika, który ma przepracować tysiące godzin dla doradców finansowych banku.
Asystent o nazwie Debrief prowadzi szczegółowe zapisy spotkań doradców i automatycznie tworzy wersje robocze e-maili oraz podsumowania dyskusji, powiedzieli CNBC dyrektorzy banku. Morgan Stanley planuje udostępnić program około 15 000 doradcom firmy na początku lipca, co będzie stanowić jeden z najważniejszych kroków w kierunku wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w dużym banku na Wall Street.
Podczas gdy poprzednie wysiłki firmy obejmowały stworzenie usługi podobnej do ChatGPT, która miała pomóc doradcom poruszać się po zakresie badań firmy, Debrief umożliwia bezpośredni kontakt sztucznej inteligencji z najcenniejszym zasobem doradców: ich relacjami z zamożnymi klientami.
Oprogramowanie, zbudowane przy użyciu GPT-4 OpenAI, zasadniczo uczestniczy w spotkaniach Zoom z klientem, zastępując sporządzanie notatek, które konsultanci lub młodsi pracownicy zwykli robić ręcznie, według Jeffa McMillanaszef działu sztucznej inteligencji w Morgan Stanley.
„Odkryliśmy, że jakość i głębokość obserwacji jest znacznie lepsza” – McMillan powiedział CNBC. „Prawda jest taka, że robi notatki lepiej niż przeciętny człowiek”.
Co najważniejsze, klienci muszą wyrazić zgodę na nagrywanie za każdym razem, gdy przeprowadzana jest odprawa. McMillan powiedział, że przyszłe wersje umożliwią doradcom korzystanie z oprogramowania na urządzeniach firmowych podczas osobistych spotkań.
Wdrożenie tej technologii będzie prawdziwym sprawdzianem rzekomego wzrostu produktywności wynikającego z generatywnej sztucznej inteligencji, która w ostatnich miesiącach ogarnęła Wall Street i zwiększyła wartość producentów chipów, gigantycznych firm technologicznych i szerzej rozumianej amerykańskiej giełdy.
Jak poinformował CNBC, dział zarządzania majątkiem Morgan Stanley obsługuje około 1 miliona połączeń Zoom rocznie. Chociaż szacunki są różne, jeden z doradców Morgan Stanley zaangażowany w próbę podsumowującą stwierdził, że program pozwala zaoszczędzić 30 minut pracy na każdym spotkaniu; Konsultanci zazwyczaj spędzają czas po spotkaniach, pisząc notatki i plany działania mające na celu zaspokojenie potrzeb klientów.
Nowe oprogramowanie do podsumowań Morgan Stanley, nowe narzędzie AI dla doradców ds. zarządzania majątkiem oparte na GPT-4 OpenAI.
Dzięki uprzejmości: Morgan Stanley
„Jako doradca finansowy mam cztery, pięć, sześć spotkań dziennie” – powiedział Don Whitehead, doradca z Houston, który testuje program. „Integrując usługę robienia notatek AI, możesz naprawdę zainwestować w spotkanie, jesteś bardziej obecny”.
Nie jest jasne, co konsultanci zrobią z godzinami odzyskanymi w ramach podstawowej, rutynowej pracy. W pewnym sensie projekty Morgana Stanleya dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji są „wielkim eksperymentem w zakresie produktywności” – mówi MacMillan.
Jeśli, jak uważają McMillan i inni, doradcy będą spędzać więcej czasu na obsłudze klientów i poszukiwaniu nowych, technologia powinna pobudzić wzrost zarządzanych aktywów Morgan Stanley, a także utrzymanie klientów i doradców.
Dział zarządzania majątkiem Morgan Stanley jest jednym z największych na świecie 5,5 biliona dolarów W aktywach klientów od marca; Firma chce osiągnąć 10 bilionów dolarów.
McMillan powiedział, że ustalenie, czy technologia zwiększa produktywność doradców, zajmie co najmniej rok.
„Zajmuję się analityką, ale doradcy przyznają, że najlepiej radzą sobie w kontaktach z klientami” – powiedział McMillan. „Żaden z nich nie powie, że lubi robić notatki lub przeglądać raporty z badań, prawda?
Docelowo wizja Morgan Stanley w zakresie sztucznej inteligencji zakłada stworzenie warstwy technologii, która pomoże doradcom w płynnym wykonywaniu wszystkich zadań – wysyłaniu propozycji, bilansowaniu portfeli i generowaniu raportów – za pomocą prostych poleceń, mówi dyrektor ds. zarządzania majątkiem w Morgan Stanley. Gdzie jest dobrze? Powiedział inwestorom w lutym.
McMillan zauważył, że wiele podstawowych zadań, które zostaną zautomatyzowane, takich jak analiza kontraktów i otwieranie rachunków, ma charakter globalny w całej firmie Morgan Stanley, w tym w działach handlowych i bankowych.
Jak niedawno poinformował Citigroup, zawody związane z finansami należą do zawodów, które najprawdopodobniej zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję raportCitigroup stwierdziła, że przyjęcie sztucznej inteligencji może zwiększyć zyski branży o 170 miliardów dolarów do 2028 roku.
Chociaż proces ten jest wciąż w powijakach, McMillan przyznał, że modele biznesowe prawdopodobnie zmienią się w sposób trudny do przewidzenia.
Dodał: „Myślę, że w niektórych obszarach wystąpią niepokoje”. „Patrzymy wstecz i patrzymy na wszystkie rzeczy, które według nas stracimy, ale nie widzimy tego, co nas czeka”.
MacMillan powiedział, że przed nami potrzeba milionów inżynierów specjalizujących się w szkoleniu sztucznej inteligencji, aby zapewniali firmom pożądane rezultaty. Zauważył, że dopracowanie wytycznych programu podsumowania zajęło Morganowi Stanleyowi miesiące.
McMillan powiedział, że powiedział także swoim nastoletnim dzieciom, aby rozważyły karierę inżyniera prędkości.
„Nauczą się rozmawiać z maszynami, mówić im, co mają robić, wchodzić w interakcje z ludźmi i współpracować” – powiedział. „To zupełnie inna gra w piłkę niż sposób, w jaki wykonujemy naszą pracę”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów