To jest wydanie Ocean Atlantycki Codzienny biuletyn, który prowadzi Cię przez najważniejsze artykuły dnia, pomaga odkrywać nowe pomysły i poleca to, co najlepsze w kulturze. Subskrybuj tutaj.
Tydzień temu Beyoncé wydała ogromny album zawierający 27 utworów, będący drugim z obiecanej trylogii. W następnych dniach zdominował rozmowy o muzyce country w Ameryce. Rozmawiałem z moim kolegą Spencerem Kornhaberem, który pisze o muzyce Ocean Atlantyckio tym, jak ikona popu zmagała się z gatunkiem, instytucją muzyki country i swoją sławą.
Na początek trzy nowe historie z Ocean Atlantycki:
Więcej chaosu i zaskoczenia
Laura Kelly: Jak Beyoncé bawi się gatunkiem? Kowboj Carter?
Spencer Kornhaber: Beyoncé osiągnęła punkt w swojej karierze, w którym udowodniła już, że jest najlepsza w tym, z czego jest znana: popu, R&B i potężnego wokalu. Osiągnąłem szczyt 10 lat temu. z Kowboj CarterPodejmuje świadomą decyzję o byciu artystką o większym zasięgu i ambicjach, myślącą o sztuce poza kontekstem gatunkowym.
Na albumie jest utwór, w którym Linda Martell mówi, że ten gatunek to zabawna drobnostka i że niektórzy ludzie uważają go za restrykcyjny. Gatunek, dla wszystkich typów twórczych, jest nieodłącznie związany z impulsem artystycznym – więc każdy artysta z ambicjami, pozostający wierny swojej muzie, będzie się nim bawił.
To, że Beyoncé jest bardziej złożona, niż sugerują plakaty, od lat stanowi wyraźny motyw jej twórczości. Na jej nowym albumie jest jeszcze jedna warstwa, w której stwierdza, czym jest muzyka country, dla kogo jest i co ona oznacza. Gra także na ludzkich myślach i uprzedzeniach.
Lura: Beyoncé opisuje na tym albumie wiele szczegółów. Śpiewa część klasycznej włoskiej piosenki. Nagrywa covery The Beatles i „Jolene”.
Spencera: Jest to druga część trzyrozdziałowej trylogii. Ten wiek charakteryzuje się dla niej chęcią pozbycia się rozmyślań i perfekcjonizmu. Miała reputację wytwornej gwiazdy popu klasy A i osoby, która kontrolowała jej wizerunek. W początkowej fazie pandemii podjąłem świadomą decyzję o tworzeniu muzyki, która wyrażała wiele chaosu, zaskoczenia i absurdu.
Pojawia się również pytanie: Jak przedłużyć passę zwycięstw? Musisz to wymieszać. Długowieczność muzyki pop – szczególnie w przypadku gwiazd popu – zawsze wymagała odkrywania jej na nowo.
Lura: Na tym albumie Beyoncé gościnnie występuje wielu gości. Co chciała powiedzieć o muzyce country i Ameryce, zapraszając ludzi, z którymi współpracowała, do współpracy?
Spencera: Najważniejsza rozmowa na tym albumie dotyczy muzyki rasowej i country. Został zaprojektowany specjalnie, aby skomentować paradoks muzyki country: gatunek ten w dużej mierze wywodzi się z tradycji czarnych, a zwłaszcza ludzi zniewolonych wcześniej, a popularne piosenki nadal są w przeważającej mierze pisane i wykonywane przez białych. Muzyka country nie jest miejscem zróżnicowanym. Próbuje więc powiedzieć: Jesteśmy tutaj, my też to robimy i robimy to jak wszyscy inni. Do wykonania utworu „Blackbird” zaprasza czterech młodych czarnych piosenkarzy, a dodając cytaty z Chucka Berry'ego i siostry Rosetty Tharpe, podkreśla czarnych pionierów muzyki country.
Następnie sprowadziła Dolly Parton i Williego Nelsona, dwie białe ikony i strażników gatunku. Mają dużą wiarygodność i twierdzą, że wspierają to, co robi Beyoncé, do tego stopnia, że znajdą się na jej albumie. Może to być także wiadomość dla bardziej tradycyjnych słuchaczy, aby dali temu szansę.
Sprowadził także Post Malone i Miley Cyrus, dwie młodsze, białe gwiazdy o dużym uroku, które zbudowały swoje kariery na zapożyczaniu się z czarnych stylów. Mogą przełączać się między gatunkami w sposób, który dla kogoś takiego jak Beyoncé rodzi wiele pytań.
Lura: Beyoncé została pierwszą czarnoskórą kobietą, która znalazła się na szczycie list przebojów obraz Lista przebojów Hot Country Songs dla utworu z tego albumu „Texas Hold 'Em”. Dlaczego czarnemu artyście osiągnięcie tego kamienia milowego zajęło tak dużo czasu?
Spencera: Wiele osób próbowało. Było wiele dyskusji i dyskusji na temat tego, dlaczego czarni artyści napotykają tak wiele barier w tym gatunku. Jasne, że rasizm odgrywa pewną rolę.
Beyoncé udało się tego dokonać po części dlatego, że choć jest sławna, potrafi wykorzystać swoje umiejętności marketingowe do wywołania szumu. Może się to zdarzyć tylko w dobie streamingu na żywo. „Texas Hold 'Em” stał się hitem nr 1 nie dlatego, że puszczało go radio country, ale dlatego, że fani i publiczność mogą wpływać na to, co pojawia się obecnie na listach przebojów, niezależnie od tego, czy tradycyjni „strażnicy” to popierają, czy nie.
Lura: Na tym etapie kariery Beyoncé, kiedy stała się wielką gwiazdą, jak bardzo stara się przyciągnąć nowych fanów w porównaniu do grania dla obecnych?
Spencera: Na jej poprzednim albumie renesans, wydawała się w porządku, rozmawiając ze swoimi głównymi fanami i fanami muzyki pop. Ale dalej Kowboj CarterMyślę, że chciała powiększyć namiot. Nie musi mieć wielkiego, prawdziwego sukcesu, żeby zarobić dużo pieniędzy. Ma super fanów, którzy bez względu na wszystko będą przesyłać strumieniowo jej muzykę. Myślę jednak, że nadal jest głodna podboju aren, których wcześniej nie podbiła.
To, co wyróżnia Beyonce, to fakt, że jest prawdziwym geniuszem muzycznym. Jest świetną piosenkarką i performerką. Ale jest także mistrzynią w pozyskiwaniu współpracowników, łączeniu wszystkiego w spójną historię i utrzymywaniu energii nawet wtedy, gdy zmienia nastroje i styl z jednej piosenki na drugą. Jej muzyka brzmi jak umysł jednej osoby wyrażającej swoją kreatywność przy użyciu wszystkich dostępnych jej zasobów. I wspaniale, że żyjemy w czasach, gdy ktoś taki jest na szczycie swojej gry.
Powiązany:
dzisiejsze wiadomości
- A Trzęsienie ziemi o sile 4,8 w skali Richtera Jego epicentrum uderzyło dziś rano w New Jersey i północno-wschodnie stany Stanów Zjednoczonych.
- Siły Obronne Izraela Dochodzenie w sprawie nalotu na konwój humanitarny World Central Kitchen, zabijając siedem osób, i stwierdził, że atak stanowił „poważne naruszenie” jej polityki. World Central Kitchen stwierdziła, że IDF „nie może wiarygodnie zbadać swojej porażki”.
- Pracodawcy w Stanach Zjednoczonych Dodanie 303 000 możliwości zatrudnienia Departament Pracy podał, że w zeszłym miesiącu skorygowano sezonowo, w związku z dalszą poprawą perspektyw gospodarczych.
Misjonarze
Tutaj znajdziesz wszystkie nasze biuletyny.
Wieczorne czytanie
Czy Theo Vaughn będzie kolejnym Joe Roganem?
Napisane przez Jamesa Parkera
Ktoś z tobą rozmawia. A może mówi do siebie? Głęboki, szeroki głos z kontemplacyjnymi pauzami i świerkowym akcentem z Luizjany. „Jest taka sztuczka” – mówi głos. „Tam jest diabeł… to jest diabeł, kochanie. To Lucyfer, bracie. To Lucyfer, ten, który wyczuwa ciemność”. Całe twoje życie toczy się dalej; „Myślałem, Och, będę, będę nadal wydawać osądy, trzymając ludzi na dystans …Ale wtedy dojdę do końca mojego życia i zdam sobie sprawę, wiesz co? Nic w ten sposób nie zyskałem. To była sztuczka. Jedyne, co wygrałem, to bycie samemu.”
Theo Vaughn nie jest kaznodzieją. Nie oficjalnie. Oficjalnie jest komikiem i prowadzi podcast. Ale nieformalnie zabierze Cię tam, w to biblijne światło, w otchłań piekielną i duszę w jej samotności i promieniach boskiej dobroci.
Przeczytaj cały artykuł.
więcej niż Ocean Atlantycki
Przerwa kulturowa
On ogląda. W Człowiek małpaShirley Lee pisze, że Dev Patel zamienia utrzymujący się dyskomfort związany z Hollywood w brutalny i stylowy thriller.
czyta. Druga powieść Jeanine Capo Croset Przywitaj się z moim małym przyjacielemprzedstawiający młodego mężczyznę i orkę o imieniu Lolita, która zna go lepiej niż on sam.
Zagraj w naszą codzienną krzyżówkę.
Stephanie Bye przyczyniła się do powstania tego biuletynu.
Kupując książkę korzystając z linku zawartego w tym biuletynie, otrzymujemy prowizję. Dziękuję za Twoje wsparcie Ocean Atlantycki.
. „Adwokat kawy. Ninja bekonu. Przyjazny czytelnik. Rozwiązujący problemy. Wielokrotnie nagradzany miłośnik jedzenia”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”